PDA

View Full Version : Pedaal dat hetzelfde klinkt als de Zvex Fuzz Factory?



rhcp_schipper
11 oktober 2005, 21:31
Test

rhcp_schipper
11 oktober 2005, 21:35
Zoals de fuzz van boss? Klinkt dat een beetje hetzelfde dan de Zvex Fuzz Factory? Of weet iemand andere pedalen die een beetje in de buurt komen? Het gaat mij vooral om de noot zo lang te kunnen laten 'doorzingen' zeg maar!

Bl44t44p
11 oktober 2005, 22:00
Nee, nee, nee. Andere fuzzes komen nauwelijks in de buurt bij de FF, en dat oscillating van de FF (rondzingen wat je bedoelt denk ik), is volgens mij best wel uniek wat betreft pedalen die dat kunnen :)

rhcp_schipper
11 oktober 2005, 22:04
dat vind ik erg jammer......... want de ff is zo f*cking duur :o :-( :-?

rhcp_schipper
11 oktober 2005, 22:05
Nee, nee, nee. Andere fuzzes komen nauwelijks in de buurt bij de FF, en dat oscillating van de FF (rondzingen wat je bedoelt denk ik), is volgens mij best wel uniek wat betreft pedalen die dat kunnen :)

En dat rondzingen is dus precies wat ik bedoel :-D

Random_hero
11 oktober 2005, 22:28
Je kan een ouwe (of een nieuwe, wat jij wil ;)) Boss DS-1 modden zodat ie gaat oscilleren, maar daar ben je denk ik niet naar opzoek : :razz:

birt
12 oktober 2005, 00:21
probeer eens een fuzz factory :lol:

er bestaan geen clones van. wel zijn er 2 reeksen, de dure handbeschilderde en de minder dure met machinale graphics

fullorder
12 oktober 2005, 00:42
De Catalinbread Teaser Stallion (http://www.catalinbread.com/teaser.html) kan ook oscilleren als een dolle en daarbij is het ook nog footswitchable. Persoonlijk heb ik geen ervaring met dit pedaal, maar hij is in ieder geval goedkoper dan de FF.
Overigens vind ik de FF wel een geniaal ding. Heb 'm ooit gehad en begin steeds meer spijt te krijgen dat ik 'm weg heb gedaan.

rhcp_schipper
12 oktober 2005, 07:33
probeer eens een fuzz factory :lol:

er bestaan geen clones van. wel zijn er 2 reeksen, de dure handbeschilderde en de minder dure met machinale graphics

Welke fuzz factory? Kun je even een linkje plaatsen!

Random_hero
12 oktober 2005, 09:40
Zvex Fuzz Factory Vexter (http://zvex.com/vexter.html)

Zo'n €195,- bij v/d Haar. Ik meen me alleen te herinneren dat hij m ooit voor €175,- verkocht...

Mitch
12 oktober 2005, 10:42
Dat zou wel humor zijn.... "Er is nu een goedkopere versie uit en die is zojuist duurder geworden !" :D

Maar serieus: de Teaser Stallion heb ik zelf geprobeerd en eigenlijk vind ik het een bruikbare versie van een fuzz factory. Je hebt als basis een erg goede sitrotion sound en daarboven op het gepiep en gefluit wat een fuzz factory zo 'uniek' maakt.
Maar ook deze is niet zo makkelijk in te stellen.

Maar als je sustain bedoelt in plaats van rondzingen, heb je het dan niet over een muff ?

rhcp_schipper
12 oktober 2005, 11:27
Ik bedoel dus echt het ronzingen, dat je zeg maar een toon heel erg lang kunt vasthouden!

Mitch
12 oktober 2005, 11:50
Hmmm, da's toch net een beetje anders dan de feedback die een Fuzz Factory geeft. Die is moeilijker te controleren, hangt meer van de stand van je volume pot af dan van de toon die je speelt, wat bruikbaarder is.

fullorder
12 oktober 2005, 12:33
Dat zou wel humor zijn.... "Er is nu een goedkopere versie uit en die is zojuist duurder geworden !" :D

Maar serieus: de Teaser Stallion heb ik zelf geprobeerd en eigenlijk vind ik het een bruikbare versie van een fuzz factory. Je hebt als basis een erg goede sitrotion sound en daarboven op het gepiep en gefluit wat een fuzz factory zo 'uniek' maakt.
Maar ook deze is niet zo makkelijk in te stellen.

Maar als je sustain bedoelt in plaats van rondzingen, heb je het dan niet over een muff ?

sitrotion? wat voor een effect is dat? :D
klinkt wel cool trouwens, misschien wat voorn 1 van speedy z'n creaties?

Lucluc
12 oktober 2005, 12:42
Als je echt de toon wilt laten rondzingen, dan kan je beter een Fuzzface nemen of een tonebender, afhankelijk van je smaak. De Fuzz Factory kan helemaal niet zo lang doorzingen, want hij gaat of piepen of hij wordt afgekapt door de noisegate.

De Fuzz Factory is ook bepaald geen 'vette' fuzz, eerder wat ielig. Maar dat heeft ook zo zijn voordelen. Ik vind hem prettig in gebruik en heb hem liever dan een conventionele fuzz die je geluid dicht smeert. De meeste fuzzen die ik heb gehad gaven ook een te grote bass respons naar mijn smaak.

Frusciante
12 oktober 2005, 15:40
tja, punt met fuzz-types zijn dat er zo ongelofelijk veel smkaen zijn sommige met interne af te stellen pots waarmee je je fuzz ook nog eens kan afstemmen op iedere amp etc etc. het is echt een kwestie van smaak.
een fuzz factory vind ik inderdaad meer een "rustige" kneedbare fuzz, super maar niet mijn ding, een london mjm fuzz met silicon transistiors klinkt mega vet maar wel out of control, en neem je dezelfde fuzz met germanium transistoren dan is tie al weer wat smoother.....kijk eens naar roger mayer fuzzen die hebben 6 verschillende fuzzen op de markt. the fulltones zijn ook allemaal super maar zeer verschillend, vind de 69 prima, maar om te zeggen dat ie fuzzzzzt? de 70 gaat dan wel weer verder door met zingen.....
wat misschien meer jouw ding is de t-rex mudhoney meer een combi van een od/fuzz dan fuzz. en dus zingt ie behoorlijk. over boss ben ik heel kort.... onverwoestbare bagger. maar goed. voor ieder wat wils denk ik.

Frusciante
12 oktober 2005, 15:42
tja, punt met fuzz-types zijn dat er zo ongelofelijk veel smkaen zijn sommige met interne af te stellen pots waarmee je je fuzz ook nog eens kan afstemmen op iedere amp etc etc. het is echt een kwestie van smaak.
een fuzz factory vind ik inderdaad meer een "rustige" kneedbare fuzz, super maar niet mijn ding, een london mjm fuzz met silicon transistiors klinkt mega vet maar wel out of control, en neem je dezelfde fuzz met germanium transistoren dan is tie al weer wat smoother.....kijk eens naar roger mayer fuzzen die hebben 6 verschillende fuzzen op de markt. the fulltones zijn ook allemaal super maar zeer verschillend, vind de 69 prima, maar om te zeggen dat ie fuzzzzzt? de 70 gaat dan wel weer verder door met zingen.....
wat misschien meer jouw ding is de t-rex mudhoney meer een combi van een od/fuzz dan fuzz. en dus zingt ie behoorlijk. over boss ben ik heel kort.... onverwoestbare bagger. maar goed. voor ieder wat wils denk ik.

jorrit
12 oktober 2005, 16:16
Ik bedoel dus echt het ronzingen, dat je zeg maar een toon heel erg lang kunt vasthouden!

klinkt mij toch echt dat je een lange sustain bedoeld...

rhcp_schipper
13 oktober 2005, 22:17
tja, punt met fuzz-types zijn dat er zo ongelofelijk veel smkaen zijn sommige met interne af te stellen pots waarmee je je fuzz ook nog eens kan afstemmen op iedere amp etc etc. het is echt een kwestie van smaak.
een fuzz factory vind ik inderdaad meer een "rustige" kneedbare fuzz, super maar niet mijn ding, een london mjm fuzz met silicon transistiors klinkt mega vet maar wel out of control, en neem je dezelfde fuzz met germanium transistoren dan is tie al weer wat smoother.....kijk eens naar roger mayer fuzzen die hebben 6 verschillende fuzzen op de markt. the fulltones zijn ook allemaal super maar zeer verschillend, vind de 69 prima, maar om te zeggen dat ie fuzzzzzt? de 70 gaat dan wel weer verder door met zingen.....
wat misschien meer jouw ding is de t-rex mudhoney meer een combi van een od/fuzz dan fuzz. en dus zingt ie behoorlijk. over boss ben ik heel kort.... onverwoestbare bagger. maar goed. voor ieder wat wils denk ik.

Fruscainte, ken je het filmpje van de rhcp van give it away(waar die jam achteraankomt) dan op een geven moment houdt john frusciante een toon ook echt heel erg lang vast! Misschien weet je nu een beetje beter wat ik bedoel!

jpb
14 oktober 2005, 09:08
Sustain en feedback zijn twee verschillende dingen. Een aanhoudende sustain á la Santana is lastig, maar met niet te fel afgestelde fuzz ben je al een endje op weg. Maar voor feedback heb je m.i. geen fuzz nodig. Kan ook heel goed met compressor of wah wanneer je je gitaar op brugelement zet en je amp wat opendraait en voor je amp gaat staan.

fullorder
14 oktober 2005, 12:42
Sustain en feedback zijn twee verschillende dingen. Een aanhoudende sustain á la Santana is lastig, maar met niet te fel afgestelde fuzz ben je al een endje op weg. Maar voor feedback heb je m.i. geen fuzz nodig. Kan ook heel goed met compressor of wah wanneer je je gitaar op brugelement zet en je amp wat opendraait en voor je amp gaat staan.

compressor inderdaad, maar met een wah wek je geen feedback op. met een wah kun je je feedback wel heel cool kleuren.

Frusciante
14 oktober 2005, 12:58
poe ik heb zoveel concerten en gigs jams gezien dat ik ff niet precies weet welk stukje je bedoelt, ik denk het stukje uit 1993/4 wat in amsterdam is opgenomen voor een promo tour of bssm. want ik me daar ff van kan herrineren is een 100 watt slp, een chorus en een compressor lijkt me,,,
punt is dat er in die tijd niet al te veel van bekend is wat hij precies speelde, iig een sd1 of od van boss maar dat is zeker niet de sound die jij bedoelt (en ook niet in het filmpje btw) als het geluid wat gaat "knetteren" denk ik eerder aan een big muff of high gain fuzz maar blijft de klank super strak doorklinken dan is een compressor waarschijnlijk wat je bedoeld......
pfff heb je geen link of nummer van de peppers ? dan kan ik je beter helpen denk ik... of kijk op www.jftab.com mooie site.

rhcp_schipper
14 oktober 2005, 17:46
ik bedoel het filmpje van rock am ring! En ik ben member bij jftab! :-D :-D

Mitch
15 oktober 2005, 00:16
Sustain en feedback zijn twee verschillende dingen. compressor inderdaad, maar met een wah wek je geen feedback op. met een wah kun je je feedback wel heel cool kleuren.

Hé, ik maar denken dat ik dat met mijn wah kan....
:wink:


Misschien moet je je versterker eens een beetje opendraaien, kijken of je dan met je wah lekker kan regelen wanneer -ie feedbackt of niet !