PDA

View Full Version : Fender Blackface Bandmaster



Jeanken
11 oktober 2005, 20:16
Wat mag ik zoal uitgeven aan een Fender Blackface Bandmaster van '65 (januari zelfs schijnbaar) inclusief de 2*12 maar aangezien de speakers daarvan wat 'sputterden heeft hij er '70 Twin Reverbs ingestoken.
Er zitten nieuwe Shark Tubes in maar zowel de top als de cab hebben een retolex gekregen, dat haalt de waarde waarschijnlijk al een stuk naar beneden, niet?

Lucluc
11 oktober 2005, 20:49
1000 euro

PeeVee
11 oktober 2005, 22:40
Zoiets ja, vermits de trafo's nog origineel zijn en de originele blue molded Mallory caps er nog inzitten, anders neig ik al naar €900 (i.v.m. retolex, re-cloth, niet originele speakers). Check even op de trafo's alle codes beginnend met "606" (staat op onder- of zijkant, even topje omdraaien en met zaklampje in schijnen dan zie je het zo staan) en laat even weten hier. Vraag verder even om een foto van het binnenwerk (component board) en plaats die foto ook even hier. Verder even vragen wat er precies op de speakers staat, Fender maakte nl. zelf geen speakers maar gebruikte o.a. Jensen, Oxford, CTS, Utah, Rola etc. Zelfs in zelfde type versterker van hetzelfde jaar kun je nog andere speakers tegenkomen, dat ligt er een beetje aan met welke leverancier weer een goeie deal was gesloten. Ik vermoed een nummer beginnend met "465" of "137" of (als je mazzel hebt) "220". Geef hier die nummers even dan kunnen we je ook meer vertellen over de speakers... Leuker kunnen we het niet maken ;-)

Komt die amp van Ludo? Shark Tubes is trouwens gewoon overgestempelde Sovtek en was (is?) het "eigen merk" van Tube Amp Service Tongeren (Yves Pexters). Ze klinken aardig maar kan beter, schijnen het mechanisch wel goed uit te houden meen ik.

Mr.Jay
11 oktober 2005, 23:05
Ik vermoed een nummer beginnend met "465" of "137" of (als je mazzel hebt) "220".

Jensens zul je helaas niet tegenkomen in een '70 Twin.
Meeste kans geef ik Utahs.

JaY

PeeVee
11 oktober 2005, 23:21
Klopt, dat 70 had ik ff gemist... Zouden natuurlijk wel RI Jensens (C12N of C12K) in een TR kunnen zitten natuurlijk, maar is niet origineel, daar hebbie gelijk aan ;-)

Jeanken
12 oktober 2005, 19:28
Ik vraag even een foto'tje en als ik eentje heb post ik ze hier. Hij was nogal onduidelijk over de speakers, ik lees nu nog eens goed door zijn mail met gegevens en hij zegt 'think 70's Twin Reverb', kan hij net zo goed nu nieuwe speakers gekocht hebben, kan het alles zijn maar ik hoop en vermoed Jensen.
Bedankt voor de info, als ik zo de prijs schattingen krijg denk ik dat ik nog een goeie deal ga doen (als hij doorgaat uiteraard)
750euries kan ik hem hebben :D

PeeVee
13 oktober 2005, 17:05
Als de trafo's en coupling caps en speakers niet origineel zijn dan koop je voor dat bedrag een "leuke" player maar het is geen spotkoopje ofzo... Stel dat ie ook nog geserviced moet worden dan is het misschien zelfs beter om even door te sparen en iets meer uit te geven. Vraag daarom gewoon even serienummers van trafo's, speakers en een fotootje van de ingewanden dan kunnen we je zo vertellen hoe of wat.

Ik heb ooit een '66 Bandmaster verkocht waar choke en OT waren vervangen (toen ik 'm kocht al) door, in mijn beleving goed klinkende, replacements. Die versterker had een zwaar leven achter de rug en een keer een knauw gehad (eindpit sluiting?). Ik kreeg 'm niet stil / stabiel en heb 'm daarom grotendeels opnieuw opgebouwd met nieuwe parts. Verder helemaal geserviced en afgeregeld met kwalitatief goede OEM parts en Jensen C12N's (dat is in zo'n gesloten kast echt geen verkeerde combi). Amp was weer fluisterstil, goed wakker en wat dynamischer en feller dan 'n ouwe (logisch). Voor sommige niet bruikbaar, voor anderen weer wel. Zondermeer beter / leuker dan een reissue... Als het die bak is, dan is 750 een prima prijs. Blijf alert, parts zijn duur en als je zelf geen kennis hebt van buizentechniek (pasop: hoogspanning is letterlijk levensgevaarlijk!!) dan tikt het al snel aan om zaken te laten doen.

Jeanken
14 oktober 2005, 20:09
Hij zou in orde moeten zijn maar de verkoper stuurt geen foto's of antwoord op mijn vraag ernaar.
Hij staat ook op ebay voor 800EUR (minimumbod) en ik bood 750EUR buiten Ebay om gezien hij dan geen kosten heeft maar nu heeft iemand op Ebay geboden dus zit hij vast, hoger dan 800EUR wil ik niet gaan ook..
Toch bedankt voor de info.

nicoverduin
14 oktober 2005, 20:35
Hij zou in orde moeten zijn maar de verkoper stuurt geen foto's of antwoord op mijn vraag ernaar.
Hij staat ook op ebay voor 800EUR (minimumbod) en ik bood 750EUR buiten Ebay om gezien hij dan geen kosten heeft maar nu heeft iemand op Ebay geboden dus zit hij vast, hoger dan 800EUR wil ik niet gaan ook..
Toch bedankt voor de info.klinkt als een dubieuze verkoper

Jeanken
15 oktober 2005, 13:04
Ik denk dat hij hem gewoon de moeite ontzag te mailen gezien zijn versterker toch verkocht is, je hebt nogal vaak zo'n mensen, jij zit te wachten op antwoord en een simpele "hij is al verkocht, sorry" is al teveel gevraagd..
Jammer, maar er zwemmen nog vissen in de zee.

dejohan
17 oktober 2005, 16:49
Buiten Ebay om bieden is ook niet echt mooi vind ik.
Je kan zelfs je account zo kwijtspelen.

nicoverduin
17 oktober 2005, 18:29
Buiten Ebay om bieden is ook niet echt mooi vind ik.
Je kan zelfs je account zo kwijtspelen.Ik zou ook niet ingaan op een bod buiten ebay om. Krijg je dezelfde effecten als marktplaats. Ze bieden, maar boter bij de vis...ho maar. Binnen eBay geeft iets meer zekerheid dat het doorgaat.
Nico

Jeanken
18 oktober 2005, 16:46
Ik bied niet buiten Ebay om met de gedachte dat hij het opstuurt en ik achteraf al dan niet betaal wat als bedrog gezien wordt, ik zie zijn amp staan en zie dat hij nog twee dagen te gaan heeft en nu nog niemand geboden heeft, ik wil een amp (en zeker zo een oude, en nog zekerder als hij al gemod kan zijn) zeker eerst zien en proberen voor ik iets koop, via ebay ben ik gebonden terwijl ik totaal niet weet of ik nog maar interesse heb in het ding, als ik dan aanbied eens langs te komen als het bieden voorbij is en hij geen koper heeft vind ik dat niet erg.
Dat ze mijn account daarvoor intrekken, hun zaak, ik koop toch niets via ebay sinds enkele slechte ervaringen toen ik wel met hun systeem werkte.
En als 800EUR zijn minimumprijs is via Ebay kan ik toch ook maar voorstellen dat hij zijn kosten daaraf trekt als hij buiten Ebay om verkoopt, als niemand biedt en dan pas zou ik komen hoeft hij niets te betalen en kan hij wat zakken met zijn prijs, iedereen wilt het beste koopje, nee?