PDA

View Full Version : gt6



jaspie
11 oktober 2005, 19:50
Hallo, Ik ben van plan een nieuwe multi effect te kopen en wou meteen een wat betere aanschaffen zodat ik een lange tijd vooruit kan. Mijn oog is gevallen op de gt6 en ik wou graag weten wat de meningen zijn over dit pedaal, en vooral ook de wah aangezien dat een effect is wat ik erg belanrgijk vind maar vaak een beetje knudde is op multi effect.

RedBuell
11 oktober 2005, 19:57
Mischien een idee om iets meer uit te geven en dan een Gt-8 kopen...

skabouter
11 oktober 2005, 21:43
of gewoon denken dat de GT-6 toch meer opties heeft dan je ooit zal gebruiken, en dat de GT8 nie echt beter is, alleen wat meer opties heeft.....

maargoed, het is wel beangstigend hoe snel die GT8 in waarde daalt, en dat je voor nagenoeg hetzelfde geld zowel GT6 als 8 kan kopen. ok, GT6 blijft goedkoper, maar het prijsverschil is veeel kleiner dan 2 jaar terug tussen GT3 en GT6.

laten we t hierop houden. als je veel geld te besteden hebt, koop dan een GT8, die is ook iuets uitgebreider. maar als je denkt "laat ik het zo goedkoop mogelijk houden" neem dan de GT6, en de opties zullen zover reiken, dat je echt niets meer nodig hebt opzich :)

jaspie
11 oktober 2005, 22:01
ja dat begrijp en ik denk dat het onzin is om te veel uit te geven want denk dak aan de gt6 meer dan genoeg heb en cker tweedehands is hij voor een net prijsje te krijgen, maar ik wou graag wat meer info over de kwaliteit vd effect en opties...( wah, ds, amp models)

RedBuell
11 oktober 2005, 22:32
wat me wel bruikbaar lijkt op die gt-8 is dat je de kanalen van je versterker kan switchen en dat je ook dynamisch effecten kan switchen dus door rustig aanslaan een cleane sound met bv een btje chorus en dan harder aanslaan zodat hij automatisch je scheurkanaal openzet. (in hoeverre het ECHT handig is weet ik niet)

Lord Abortion
11 oktober 2005, 22:34
Ik heb de GT-6 gehad, en vond het echt een superpedaal. Het duurt wel lang voor je een beetje deftige settings kan maken, want je kan echt alles aanpassen. De wah had denk ik 5 types, voor mij niet allemaal even bruikbaar, maar ik vond het wel een zeer fijne wah.

DREAMMACHINE
11 oktober 2005, 22:56
idd, wah was een prima ding!...heb hem zelf ook gehad, maar vooral de od's en distortions waren echt matig imo, in principe wel veel bruikbare fx en zeker een goed pedaal als je je scheur uit een amp wil halen....

skabouter
12 oktober 2005, 02:01
kijk, ga er alsjeblieft vanuit dat er niets boven analoog gaat ! een goeie buizen amp geeft je 10x betere sounds dat die GT-6 modeling shit. dan kan je zelfs nog beter line-6 modeling nemen. maar ik blijf erbij dat buizenversterking meer doet ! veeeel meer! (wordt alleen snel wat duurder).

dus als je GOED wilt, neem dan een veelzijdige buizenamp, en als je ook FX`s wilt, doe dan een G-major in de loop ofzo.

maar als je veel sounds binnen handbereik wilt, en niet live speelt, of gewoon nie zoveel eisen hebt :D..............neem dan gewoon een GT-6. alles in 1 bakkie, en zoals al gezegt werd, er zijn zeeeer deftige presets te maken. kost alleen veel tijd. voor thuis ideaal.

maar ik blijf erbij dat het in een band en live niet zo gedefinieerd is, en vervalt tot 1 grote brei van digitale tonen. ik heb zelf ruim een jaar een GT-6 gehad in bandformatie. was thuis helemaal de bom. maar in de band bleek hetniets te zijn, live nog veeel minder. + het edit als de tering. als je in een band zit en je merkt dat je sound te bassig is is dat niet zomaar ff aan te passen. hoop knopjes draaien, presets wijzigen en overwriten enzo....

maar ok, hier ging het niet om. het gaan om de keuze GT-6/GT-8. ik zou toch GT-6 doen denk ik,omdat die voor dat geld wat je minder betaald niet wezenlijk slechter is. de GT-8 heeft wel wat extra opties, maar in mijn ogen zijn die compleet nutteloos. leuke features dat een effect aangaat bij een bepaalde aanslag, maar je hebt er niets aan. dit gaat als een gek ten koste van de dynamiek van je spel,omdat je niet te hard kan spelen omdat er dan ineens een gek effect aangaat. zowieso, je hebt geen polio, je kan net zo goed op een pedal tappen als je ff een FX`s aan/uit wilt, en dan heb je je vingers vrij om mooi genuanceerde noten te vormen !

ook die functie dat je 2 preamps tegelijk aan kan zetten. maargoed, vind ik ook wat onzin. als je 2 echte buizen-amps met bij behorende 4x12`s aan hebt staan, onder verschillende hoeken en instellingen kan dat super bruute sounds geven ja!

maar 2 digitale preamps door elkaar mixen heeft in mijn ogen weinig zin, zeker als je het toch mono uitstuurd (wat vaak zal gebeuren). gewoon 1 preamp, en desnoods een digitaal boostertje uit de "pedal-sectie" zal prima klinken!

GT6 dus, en niet GT8, tenzij je deze voor zeer gunstige prijs kan krijgen :) maar bovenal gewoon een goeie buizenamp (maar ik snap dat dit niet voor iedereen de shizzle is, zelf heb ik ook eerst een tijd een GT-6 gehad voor ik erachter wilde komen dat buizen toch rulen :D en ach, je moet alles een keer geprobeerd hebben, voor je weet waar je over praat!

ok, lang verhaal, ik ga nu pitten :) laters

armageddon
12 oktober 2005, 09:48
Ik heb de GT8 en de GT6 gehad en ik moet zeggen dat de GT8 dus wel echt zeker betere versterkersimulaties heeft.