PDA

View Full Version : Tremolo Blokkeren. HOE?



°plectrum°
11 oktober 2005, 18:27
Ik speel op een ibanez rg en ik heb dus uiteraard een tremolo-ding.
Als ik nu dus naar drop d of zo wil gaan dan ontstemt mijn hele gitaar als ik mijn lage E snaar lager stem.
Ik wil graag In drop C gaan spelen en dus wil ik mijn tremolo blokkeren zodat hij niet meer kan bewegen als ik mijn gitaar stem.

Ik heb gehoord dat je gewoon een blokje hout eronder kan steken en dat het dan opgelost is maar ik wil even horen of dit wel kan en zo ja op welke dingen ik dan moet letten als ik dit doe...

bedankt .

Keesz
11 oktober 2005, 18:39
wijze woorden van mattia : t kan wel maar dan is je sound ook anders omdat de trem/veren een lichte trilling meegeven aan je sound...

mss kan je gewoon nog 2 extra veren erbij doen zodat ie bijna niet meer kan trillen?

wel dikke snaren kopen voor C he :)

idno
11 oktober 2005, 18:50
lees dit topic ff door. er staat daar een plaatje in van mijn oplossing

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=62466&highlight=

werkt perfect moet ik zeggen. de tremolo zit muurvast :)

°plectrum°
11 oktober 2005, 20:09
hey indo , ik heb je foto al gezien maar ik weet niet hoe ik ze moet plaatsen en hoe ik ze moet snijden enzo, zou je me dat eens kunne uitlegge of moet ik een foto sturen van hoe mijn tremolo er uitziet?

idno
12 oktober 2005, 10:49
hey indo , ik heb je foto al gezien maar ik weet niet hoe ik ze moet plaatsen en hoe ik ze moet snijden enzo, zou je me dat eens kunne uitlegge of moet ik een foto sturen van hoe mijn tremolo er uitziet?

hout zaag je toch meestal??? :razz:

ik heb de plekken waar t hout zit gewoon opgemeten en dan een stukkie hout op maat gemaakt. daarna die stukken hout op de plek geklemt. er zit dus niets gelijmt ofzo. alles kan er zo weer uit en dan heb ik weer een werkende tremolo.

Mattia
12 oktober 2005, 11:43
wijze woorden van mattia : t kan wel maar dan is je sound ook anders omdat de trem/veren een lichte trilling meegeven aan je sound...

mss kan je gewoon nog 2 extra veren erbij doen zodat ie bijna niet meer kan trillen?

wel dikke snaren kopen voor C he :)

Inderdaad, het heeft wel wat effect en voegt toe aan de sound.

Iets waar ik wel erg onder de indruk van ben, als ik de video zo zie, is de nieuwe TremolNo. 3 standen (klassiek floating, dus neutraal), drop only (dus je kan dive-bomben, maar ook 'gewoon' retunen, snaar breken, en er gebeurt niks met je stemming) of 'hardtail', wat een 'gewone' lock is. Over allerlei andere 'tremsetters' en dergelijke heb ik eigenlijk alleen maar gemengde feedback gehoord. Is binnenkort via AllParts verkrijgbaar, zie hier voor details en wat videos. Ik denk dat ik er eentje probeer, op gegeven moment. Kost wel 50-60 euro/dollar (schatting).

http://www.tremol-no.com/

Mattia
12 oktober 2005, 11:43
wijze woorden van mattia : t kan wel maar dan is je sound ook anders omdat de trem/veren een lichte trilling meegeven aan je sound...

mss kan je gewoon nog 2 extra veren erbij doen zodat ie bijna niet meer kan trillen?

wel dikke snaren kopen voor C he :)

Inderdaad, het heeft wel wat effect en voegt toe aan de sound.

Iets waar ik wel erg onder de indruk van ben, als ik de video zo zie, is de nieuwe TremolNo. 3 standen (klassiek floating, dus neutraal), drop only (dus je kan dive-bomben, maar ook 'gewoon' retunen, snaar breken, en er gebeurt niks met je stemming) of 'hardtail', wat een 'gewone' lock is. Over allerlei andere 'tremsetters' en dergelijke heb ik eigenlijk alleen maar gemengde feedback gehoord. Is binnenkort via AllParts verkrijgbaar, zie hier voor details en wat videos. Ik denk dat ik er eentje probeer, op gegeven moment. Kost wel 50-60 euro/dollar (schatting).

http://www.tremol-no.com/

Mattia
12 oktober 2005, 11:44
wijze woorden van mattia : t kan wel maar dan is je sound ook anders omdat de trem/veren een lichte trilling meegeven aan je sound...

mss kan je gewoon nog 2 extra veren erbij doen zodat ie bijna niet meer kan trillen?

wel dikke snaren kopen voor C he :)

Inderdaad, het heeft wel wat effect en voegt toe aan de sound.

Iets waar ik wel erg onder de indruk van ben, als ik de video zo zie, is de nieuwe TremolNo. 3 standen (klassiek floating, dus neutraal), drop only (dus je kan dive-bomben, maar ook 'gewoon' retunen, snaar breken, en er gebeurt niks met je stemming) of 'hardtail', wat een 'gewone' lock is. Over allerlei andere 'tremsetters' en dergelijke heb ik eigenlijk alleen maar gemengde feedback gehoord. Is binnenkort via AllParts verkrijgbaar, zie hier voor details en wat videos. Ik denk dat ik er eentje probeer, op gegeven moment. Kost wel 50-60 euro/dollar (schatting).

http://www.tremol-no.com/