PDA

View Full Version : Marshall JCM2000!!!!



rickert
11 oktober 2005, 17:30
Kijk es wat ik gekocht heb :-D
http://img417.imageshack.us/img417/6431/aaaa00527jr.th.jpg (http://img417.imageshack.us/my.php?image=aaaa00527jr.jpg)

tering dat ding blaast echt de ballen uit me string vergeleken met mn line6 spider gevalletje. best allround, k krijg guns n roses, metallica en btje rammstein uit, supertevreden :P !!!
Verder hebk een mondharmonica en n nieuwe strap gekocht, leuk die Feedback, gelijk blut!!! zo dat wilde ik ff delen

Mzzl

Rick

ieme
11 oktober 2005, 17:35
jcm 200? moet dat niet jcm 2000 zijn?

skabouter
11 oktober 2005, 17:42
tuurlijk! maar mooie aankoop joh :) is dat nou die 50 watter ? en ook schakelbaar naar 25 watt toch ? lijkt me best fijn huiskamer ampje :) en op t podium staat ie ook zn mannetje

gefeliciteerd, en veel plezier ervan !

spanky_franky
11 oktober 2005, 18:00
Tof ding! Heb `m een jaartje geleden aan de tand gevoeld, klinkt erg goed. Vooral het clean viel met zeker niet tegen (voor marshall al helemaal niet..)

veel plezier ermee

EmgMaster
11 oktober 2005, 18:04
Gave versterkers zijn dit, zit zelf ook te denken om in de toekomst iets degelijks te kopen. Gefeliciteerd!!!

enne, we willen natuurlijk wel wat soundclips he :P

Bazzey
11 oktober 2005, 18:35
Kost dat zo'n ding? :D
Lijkt me wel wat voor thuis.

Nielsje
11 oktober 2005, 19:06
Hehehe

ik heb zelf al een paar jaar de dsl100 top, fijne allround versterker, alhoewel ik de leadkanalen persoonlijk niet denderen vind, nee.. ik draai liever gewoon het cleane kanaal op :)

en idd, voor een marshall goeie clean.

rickert
11 oktober 2005, 19:19
Clean is cker lekker, ook lekker bluesrandje te krijgen man! kvind de leadkanalen ook chill hoor, ZEKER vergeleken met die Spider stinkding. Voor zover ik kan zien kan ie niet geschakeld worden naar 25, maar hij klinkt op lager volume ook gewoon lekker! deze kostte 699 bij feedback, occassion, 799 nieuw volgens mij.

men boss me50 gaat nou wel de deur uit, ik vind datie t buizengeluid verkloot, dus nog een leuke wah erbij en n chorusje ofzo en ik ben happy :razz:

helaas hebk geen mic om iets op te nemen, ik denk datk mn geluidskaart opblaas als ik de speakeroutput gebruik :-D dat is ook vet btw, dat je m als top kan gebruiken, mocht ik ooit een groter optreden hebben... :cool:

almarvk
11 oktober 2005, 20:09
Kost 879 euro bij MusikProduktiv en is 40 watt.

Veel plezier ermee!

RedBuell
11 oktober 2005, 20:17
Fijn dingetje en klinkt op huiskamer niveau ook goed :D . Clean klinkt ook cker lekker vooral met een btje chorus erbij. De FX loop ben ik niet zo tevreden over, kunnen in principe geen pedaaltjes tussen(volgens de handleiding) omdat het een parralelle loop is.

http://www.marshallamps.com/downloads/files/DSL201_401%20hbk.pdf

(kijk rechts onderaan pagina 6)

Voor de rest een top amp, niet te groot maar wel een geluid met ballen.

Fumi SG
11 oktober 2005, 21:06
hoe beschrijf je het clean geluid eigenlijk?? Is het meer funky of warm en bluesy, en is het voor veel verschillende doeleinden te gebruiken of is het echt één cleane sound??

Verder, mooi amp. Lijkt mij eigenlijk ook wel wat, ik hou wel van die vette crunch. En hoe klinkt ie geboost eigenlijk, geschikt voor metal? 8-)

deedee
11 oktober 2005, 21:39
hoe beschrijf je het clean geluid eigenlijk?? Is het meer funky of warm en bluesy, en is het voor veel verschillende doeleinden te gebruiken of is het echt één cleane sound??

Verder, mooi amp. Lijkt mij eigenlijk ook wel wat, ik hou wel van die vette crunch. En hoe klinkt ie geboost eigenlijk, geschikt voor metal? 8-)

ik gebruik de clean altijd met veel gain, zodat hij een beetje gaat overdriven... heerlijk. Ja wat voor clean geluid het is is een beetje moeilijk te zeggen. Niet heel erg warm, maar wel aardig veelzijdig. Niet heel erg goed, maar beter dan dat je in eerste instantie van marshall zou verwachten

voor metal heb ik er zat aan. Ik speel niet heel veel metal, en ook niet met ontzettend veel gain, maar met de boost krijg je wel een heel donker geluid. Perfect voor metal. Zowieso vind ik de versterker op lage geluidsniveaus wel erg donker. Eigenlijk iets te donker voor bijv. punk (waar ik hem voor gebruik, en waar OD1 heel goed voor is)

deedee
11 oktober 2005, 21:40
hoe beschrijf je het clean geluid eigenlijk?? Is het meer funky of warm en bluesy, en is het voor veel verschillende doeleinden te gebruiken of is het echt één cleane sound??

Verder, mooi amp. Lijkt mij eigenlijk ook wel wat, ik hou wel van die vette crunch. En hoe klinkt ie geboost eigenlijk, geschikt voor metal? 8-)

ik gebruik de clean altijd met veel gain, zodat hij een beetje gaat overdriven... heerlijk. Ja wat voor clean geluid het is is een beetje moeilijk te zeggen. Niet heel erg warm, maar wel aardig veelzijdig. Niet heel erg goed, maar beter dan dat je in eerste instantie van marshall zou verwachten

voor metal heb ik er zat aan. Ik speel niet heel veel metal, en ook niet met ontzettend veel gain, maar met de boost krijg je wel een heel donker geluid. Perfect voor metal. Zowieso vind ik de versterker op lage geluidsniveaus wel erg donker. Eigenlijk iets te donker voor bijv. punk (waar ik hem voor gebruik, en waar OD1 heel goed voor is)

RedBuell
11 oktober 2005, 22:11
hoe beschrijf je het clean geluid eigenlijk?? Is het meer funky of warm en bluesy, en is het voor veel verschillende doeleinden te gebruiken of is het echt één cleane sound??

Verder, mooi amp. Lijkt mij eigenlijk ook wel wat, ik hou wel van die vette crunch. En hoe klinkt ie geboost eigenlijk, geschikt voor metal? 8-)

Met een beetje chorus kan je die clean heel mooi warm laten klinken.
Als je de gain van het cleane kanaal opendraaid krijg je een mooie bluesy crunch.

Het od1 kanaal klinkt echt een beetje als ZZ top of AC/DC, echt een hardrock soundje, het OD2 kanaal is eigenlijk niet meer dan een boost van 20 db gain wat echt wel goed voor metal geschikt is. Wat ik alleen jammer vind is dat je niet clean, crunch, od1 en od2 met een schakeling kan switchen. Dan zou je echt een veelzijdige amp hebben. Nu is het clean/od1/od2 of crunch/od1od2. Maar ja je kan niet alles hebben :razz:

rickert
11 oktober 2005, 22:18
idd fkkn bluesy, maar als ik de brughumbucker paralel schakel is tie echt suuuuuper clean en best te gebruiken voor funky riffjes. wel vaag datie zo warm word als je een beetje op volume speel :-D schijnt te horen... en hij klinkt metalachtig á la oude metallica/zakk wylde combo. ik gebruik die od1 vooral voor guns n roses/velvet revolver, sommige stukken klinken echt totaal hetzelfde met de cd :razz: best vet

RedBuell
11 oktober 2005, 22:23
en je kan 'em nog eens ergens mee naar toe nemen zonder je een dubbele hernia te slepen. :amp:

Fumi SG
11 oktober 2005, 22:24
Dat is zeker 'echt vet'!! Precies de sound die ik zoek! 8-) :o

Bedoel je met de 'Zakk Wylde sound' trouwens zijn nieuwe (Mafia-) sound?? Dus echt dat lekkere zware geluid. :)

BartL
12 oktober 2005, 00:23
Wat een KUTAMP! :evil:









:-D

Nee hoor...valt reuze mee vind ik. Alleen vind ik hem als 'ie hard staat erg modderig worden. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat dat door de kut-speaker komt die erin zit. Ik heb echter nooit de kans gehad (of nooit gegrepen) om daar iets aan te veranderen.

Veel plezier ermee! 8-)

rickert
12 oktober 2005, 11:36
Dat is zeker 'echt vet'!! Precies de sound die ik zoek! 8-) :o

Bedoel je met de 'Zakk Wylde sound' trouwens zijn nieuwe (Mafia-) sound?? Dus echt dat lekkere zware geluid. :)

als je de gain ietsjes verder draait en de bass ook dan krijg je idd zo'n zware sound als op de Madia cd, niet precies natuurlijk, ik heb die kickass mods en de vingers niet :razz: maar komt in de buurt :lol: I'm still satisfied... maar dat je geen hernia krijgt is waar, al is-ie nog errug zwaar :P

JvD.
12 oktober 2005, 12:19
hoe kune j nou van een stilstaand ding, zo'n slechte foto nemen ? =P

je vorige amp was een sipder 2 ? ik heb die ook en wil wat nieuws =D

rickert
12 oktober 2005, 12:47
hoe kune j nou van een stilstaand ding, zo'n slechte foto nemen ? =P

je vorige amp was een sipder 2 ? ik heb die ook en wil wat nieuws =D

A. ga 5 jaar trug in de tijd
B. koop de duurste Trustcam van die tijd
C. koop nooit meer een nieuwe :razz:

jup me vorige was een spider 2, die word nu voor eventuele leerlingen vanme :)

gitarist17
12 oktober 2005, 14:50
ben pas bij feedback geweest om deze versterker te testen naast een fender hot rod deluxe... Hij viel me een beetje tegen die dsl 401. clean vond ik in vergelijking met de fender echt stukken minder... de overdrive was dan weer wel veel beter... Ik ga dus over een week die fender kopen en dan ben ik blij... Maar voor jou met waarschijnlijk zwaardere muziekstijlen denk ik ( speel zelf vooral blues en bluesrock...) is die dsl waarschijnlijk bijzonder goed... is in ieder geval een mooie versterker maar fender hot rod deluxe blijft mijn nummer 1

i i g heel veel plezier!

erice

LPplayer
13 oktober 2005, 09:30
Hmm ik zat ook naar deze versterker te kijken, maar ik kan dus geen losse pedalen op deze versterker aansluiten wil je zeggen?
Hoe werk ik dan met effecten op deze versterker, want hij heeft idd wel een chill geluid


Fijn dingetje en klinkt op huiskamer niveau ook goed :D . Clean klinkt ook cker lekker vooral met een btje chorus erbij. De FX loop ben ik niet zo tevreden over, kunnen in principe geen pedaaltjes tussen(volgens de handleiding) omdat het een parralelle loop is.

http://www.marshallamps.com/downloads/files/DSL201_401%20hbk.pdf

(kijk rechts onderaan pagina 6)

Voor de rest een top amp, niet te groot maar wel een geluid met ballen.

BartL
13 oktober 2005, 09:37
Delay gaat perfect in de FX-loop. Volgens mij heeft 'ie met modulatie alleen moeite.

LPplayer
13 oktober 2005, 10:17
Dus mijn dunlop wah en Ibanez TS-9 kan ik er gewoon op aansluiten???
Maar ook bijvoorbeeld mijn Multi-effect korg ax1500g ?


Delay gaat perfect in de FX-loop. Volgens mij heeft 'ie met modulatie alleen moeite.

RedBuell
13 oktober 2005, 10:28
Als je de link volgt staat het een en ander beschreven in de handleiding. Ik heb een chorus geprobeert in de FX loop en die hoorde ik bijna niet. Volgens de handleiding zouden de losse pedaaltjes tussen gitaar en versterker moeten. Ik weet niet of een multi fx goed in de loop kan, ik heb er ook niet veel verstand van. Ik dacht eerst dat mijn fx loop stuk was ofzo omdat ik het chorus pedaaltje niet hoorde. Via een beetje zoek en vraag werk kwam via een gitaar bouwer op deze link.

Kim Wilson
13 oktober 2005, 10:33
ben pas bij feedback geweest om deze versterker te testen naast een fender hot rod deluxe... Hij viel me een beetje tegen die dsl 401. clean vond ik in vergelijking met de fender echt stukken minder... de overdrive was dan weer wel veel beter... Ik ga dus over een week die fender kopen en dan ben ik blij... Maar voor jou met waarschijnlijk zwaardere muziekstijlen denk ik ( speel zelf vooral blues en bluesrock...) is die dsl waarschijnlijk bijzonder goed... is in ieder geval een mooie versterker maar fender hot rod deluxe blijft mijn nummer 1

i i g heel veel plezier!

erice
You've got PM! :wink:

rickert
13 oktober 2005, 15:13
ben pas bij feedback geweest om deze versterker te testen naast een fender hot rod deluxe... Hij viel me een beetje tegen die dsl 401. clean vond ik in vergelijking met de fender echt stukken minder... de overdrive was dan weer wel veel beter... Ik ga dus over een week die fender kopen en dan ben ik blij... Maar voor jou met waarschijnlijk zwaardere muziekstijlen denk ik ( speel zelf vooral blues en bluesrock...) is die dsl waarschijnlijk bijzonder goed... is in ieder geval een mooie versterker maar fender hot rod deluxe blijft mijn nummer 1

i i g heel veel plezier!

erice

Ja die fender heb ik dr ook bij gehaald, is idd mooie clean maar niet "mijn" clean snappie :) deze versterker dacht ik echt wow dit is mijn geluid, mja koel dat jij dat met die fender heb :lol:

gitarist17
13 oktober 2005, 16:25
iedereen zijn smaak. is prima

allebei dik tevreden en dat is waar het om gaat.

heel veel plezier ermee iig

erice

rickert
13 oktober 2005, 21:30
:wink: dat gaat zeker lukken!! lijkt me een mooi einde

AART
13 oktober 2005, 22:49
Nee hoor...valt reuze mee vind ik. Alleen vind ik hem als 'ie hard staat erg modderig worden. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat dat door de kut-speaker komt die erin zit. Ik heb echter nooit de kans gehad (of nooit gegrepen) om daar iets aan te veranderen.

Veel plezier ermee! 8-)

IK heb drie speakers in de aanbieding, zit vast wel iets voor jou bij, de EV ofzo :-D

BartL
13 oktober 2005, 23:18
Ja aart...daar zou zeker wat voor mij bijzitten. Als ik mijn versterker niet al ruim een half jaar geleden verkocht had :-D

LPplayer
21 oktober 2005, 14:59
Wat kan er wel op de FX loop dan, zodat de effecten toch volledig tot zijn recht komen????
een module ofzo zo'n Gmajor ding???


Als je de link volgt staat het een en ander beschreven in de handleiding. Ik heb een chorus geprobeert in de FX loop en die hoorde ik bijna niet. Volgens de handleiding zouden de losse pedaaltjes tussen gitaar en versterker moeten. Ik weet niet of een multi fx goed in de loop kan, ik heb er ook niet veel verstand van. Ik dacht eerst dat mijn fx loop stuk was ofzo omdat ik het chorus pedaaltje niet hoorde. Via een beetje zoek en vraag werk kwam via een gitaar bouwer op deze link.

LPplayer
21 oktober 2005, 15:02
Wat kan er wel op de FX loop dan, zodat de effecten toch volledig tot zijn recht komen????
een module ofzo zo'n Gmajor ding???


Als je de link volgt staat het een en ander beschreven in de handleiding. Ik heb een chorus geprobeert in de FX loop en die hoorde ik bijna niet. Volgens de handleiding zouden de losse pedaaltjes tussen gitaar en versterker moeten. Ik weet niet of een multi fx goed in de loop kan, ik heb er ook niet veel verstand van. Ik dacht eerst dat mijn fx loop stuk was ofzo omdat ik het chorus pedaaltje niet hoorde. Via een beetje zoek en vraag werk kwam via een gitaar bouwer op deze link.

Chroxy
21 oktober 2005, 15:44
ik heb zelf ook een DSL401
wat goed tot zijn recht komt zijn een aantal losse pedaaltjes (delay + phaser klinken bij mij goed in de FXloop, maar de chorus zoals iedereen aangeeft hoor je niet.)

Verder klinken multieffecten goed (Boss ME-30 klonk heerlijk :))

En van rackspullen werkte bij mij de Boss GX-700 nie.. toen kreeg ik een kutgeluid. Maar nu heb ik gelezen dat je een effectenprocessor moet hebben die je helemaal wet kunt instellen, dan klinkt ie blijkbaar wel goed.. Nu krijg ik waarschijnlijk deze week nog een nieuwe rackeffectengeval waarmee ik alles op wet kan zetten. Dit moet dus ook werken..

LPplayer
21 oktober 2005, 15:50
Dus ik kan ook mijn wah en mijn tubescreamer in de fxloop gooien

Ik wil namelijk misschien wel of die dsl 401 kopen of die 50 watter van 800 nogwat van ENGL
Die heeft een wat mooiere clean

Hier nog kenners van de ENGL of mensen die marshall daarmee kunnen vergelijken???????

alvast bedankt


ik heb zelf ook een DSL401
wat goed tot zijn recht komt zijn een aantal losse pedaaltjes (delay + phaser klinken bij mij goed in de FXloop, maar de chorus zoals iedereen aangeeft hoor je niet.)

Verder klinken multieffecten goed (Boss ME-30 klonk heerlijk :))

En van rackspullen werkte bij mij de Boss GX-700 nie.. toen kreeg ik een kutgeluid. Maar nu heb ik gelezen dat je een effectenprocessor moet hebben die je helemaal wet kunt instellen, dan klinkt ie blijkbaar wel goed.. Nu krijg ik waarschijnlijk deze week nog een nieuwe rackeffectengeval waarmee ik alles op wet kan zetten. Dit moet dus ook werken..

Chroxy
21 oktober 2005, 17:02
nou, ik kan je niet helpen of je een ENGL of Marshall moet kopen..

wel kan ik zeggen dat een tubescreamer in de loop kan en een wah ook, hoewel je normaal een wah en een tubescreamer tussen de gitaar en input zet waar ze beter klinken..

rickert
25 oktober 2005, 15:16
ik heb zelf ook een DSL401
wat goed tot zijn recht komt zijn een aantal losse pedaaltjes (delay + phaser klinken bij mij goed in de FXloop, maar de chorus zoals iedereen aangeeft hoor je niet.)

Verder klinken multieffecten goed (Boss ME-30 klonk heerlijk :))


Ik vind dat de boss me50 het buizengeluid een beetje verneukt door dat digitalen, wel jammer, had dat ding een jaar ofzo. mja die moet er dus uit. voorlopig ben ik dik tevreden met mn geluid en hou ik het diehard met mijn gitaar in de versterker zonder tierelatijntjes :)

Chroxy
25 oktober 2005, 17:11
idd, zodra ik de ME-30 tussen gitaar-versterker gooide was het verschrikkelijk: ook dikke brom kwam erbij.

Maar in de loop en dan de FX-mix op ongeveer 25%.. heerlijke delay's + phasers :)

Brommert
5 november 2005, 23:43
Ik heb ook zojuist een Marshall dsl 401 gekocht. Maar nu heeft de verkoper er een ventilator in laten bouwen tegen de warmte van de buizen. Is wel netjes gedaan, ik kan 'm er ook zo weer uithalen als ik wil, zonder verder te hoeven solderen of wat dan ook. Maar ik denk dat het niet echt nodig is zo'n ventilator anders had marshall die er zelf wel ingezet.

Dus zou ik 'm erin laten zitten, of er toch maar uithalen?

gr. Bram

Orpheo
6 november 2005, 00:19
ik zou een tubescreamer niet in je fx loop zetten. maar juist ervoor. gewoon tussen gitaar en amp. dan wel zo instellen dat ie extra BOOST, en niet od geeft. dan geef je je inputsignaal een extra opdoffer, en dan overstuur je je buizen wat makkelijker. maar damn, t zoeken naar een GOEIE tubescreamer....damn wat een crime :) tot nu toe geen enkele gevonden die ik lekker vind.

Chroxy
6 november 2005, 10:00
Nou, uit ervaring weet ik dat een DSL inderdaad erg warm kan worden (als hij goed gebiast staat).. zelf gebruik ik geen ventilator het is opzich ook niet nodig denk ik.. maar aan de andere kant, als de ventilator er toch al in zit, dan zou ik hem er gewoon inlaten die ventilater is nooit slecht voor je versterker..

Code-X
6 november 2005, 16:35
Het zal er waarschijnlijk niet slechter op worden, dat die ventilator erinzit. Dus ik zou hem er als ik jou was ook inlaten :wink: