PDA

View Full Version : gitaar/effecten-probleem??



pjotr
11 oktober 2005, 16:52
Ik heb een Fender Strat uitgerust met actieve electronica. Er zit oa een 25db boost op wat een aardige overdrive oplevert over m'n Music Man amp.Nu heb ik ook een multi-effectenbak (Boss-ME 50) en hier heb ik een probleempje.
Wanneer ik de overdrive van mijn gitaar gebruik in combinatie met mod. effecten (phaser, chorus e.d.), krijg ik één grote brij van geluid waarbij van het mod. effect weinig meer te horen is.
Ik zit er dus aan te denken weer losse pedaaltjes aan te schaffen (MXR-phaser o.i.d.) maar kom ik dan niet hetzelfde probleem tegen?
Alvast bedankt voor het meedenken!

Dirk_Hendrik
11 oktober 2005, 18:22
Zo'n boost is te gek maar veel te veel voor een gemiddeld gitaareffect, pedaal of multieffect. Een betere oplossing zou zijn om die boost aan/uit schakelbaar te maken en te gebruiken als je je MM op z'n staart wilt trappen. Dit is ook de reden dat je zo weinig gitaren met actieve elektronica met dit soort outputlevels tegen komt. De nadelen leveren niet op tegen de voordelen.

pjotr
11 oktober 2005, 19:42
De boost is aan- en uit te schakelen door de onderste knop open of dicht te draaien, maar als het inderdaad een probleem blijft moet ik hem maar gedoseerd gebruiken. Het levert namelijk wel een heel rijk geluid op. Misschien moet ik toch nog een aparte overdrive aanschaffen, eentje van Fulltone of zo. Ben toch niet zo kapot van de multi-effectenbak. Bedankt voor je reactie.