PDA

View Full Version : Ibanez JTK1



Seth
11 oktober 2005, 13:45
Na een tijdje te spelen op een klassieke gitaar (is van mijn moeder),
zou ik nu graag overgaan naar een elektrische gitaar (en dus ook een versterker).
Ik kan er echter niet al te veel aan uitgeven, € 500 is toch wel een maximum,
aangezien ik nog student ben.

Nu heb ik, na veel lezen hier, kunnen besluiten dat ‘starter packs’ niet ideaal zijn
en dat ik me de ver weg moet houden van te goedkope gitaren (Stagg e.d.).

Nu heeft mijn lokale gitaarwinkel een demomodel van een ‘Ibanez JTK1’ liggen, waar maar een 3-tal keer een halfuur op gespeeld is.
(De eigenaar is een goeie vriend, dus dit is wel betrouwbare informatie).
Ze is dus zo goed als nieuw, geen beschadigingen of zo en moet
€ 200 kosten.
Daarnaast raadt hij mij een ‘HK Edition Blue 15’ aan (15W dus) als versterker, welke een € 150 moet kosten.

Met alle toeters en bellen (Gitaarstandaard, tuner, strap, bag, …) blijf ik dus mooi onder mijn budget van € 500.

Nu is mijn vraag: is dit een goeie koop (zowel de gitaar als de versterker) en kan ik met deze opstelling vele genres aan?
Ik heb namelijk nog geen elektrische ervaring dus ik wil nu ook geen gitaar kopen die op een bepaald genre is toegespitst,
dat kan later nog.

Of hebben jullie andere en liefst betere voorstellen,
zowel qua kwaliteit als prijs?

Alvast bedankt!

Btw: over het uiterlijk van de gitaar zijn er nogal uiteenlopende meningen,
ik vind ze er wel goed uitzien, dus daar hoeven jullie geen rekening mee te houden.

amon
11 oktober 2005, 13:55
heb je al op sites als marktplaats en speurders gekeken?

Daar kun je voor 500 mooier slagen naar mijn mening dan dat setje dat jij noemt.

zoiets bijvoorbeeld (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaren_elektrisch/8350686.html?return=eJwlyuEKgyAQwPF3CeqjeZq0KTLam8 gKjFweKdQ29u4725e73587p0F%2FZs1N0qCUrtLktoc3PmfUbb tEnFb2dNuSMTiXE1tD%2B39h6PF2BAvNmOyy13Ko5T1H2kAINI ZeXApFYXcyE98zFh7lE3p1PQ8vqg5EJxXVOFMpzjk5phKiQQuV %2Bf4AXKAyGw%3D%3D&df=1)

AART
11 oktober 2005, 14:50
de jtk 1 is veel beter dan een rg 270 naar mijn mening, alleen zou ik als amp een roland cube 15 nemen(150 euro oid).

die jtk 1 heeft betere brug en betere elementen dan die rg 270.

Seth
11 oktober 2005, 14:54
heb je al op sites als marktplaats en speurders gekeken?


Ik heb dit wel al gedaan, maar ik wil m'n gerief liever bij een winkel kopen,
mochten er problemen zijn dan werkt dit net iets vlotter.
Ook weet ik bij deze JTK1 exact wat er reeds mee uitgevreten is
en met andere 2de hands is dat wat moelijker.
Daarvoor heb ik te weining ervaring om op het eerste zicht een aantal
belangrijke gebreken vast te stellen.

SimonS
11 oktober 2005, 15:03
de jtk 1 is veel beter dan een rg 270 naar mijn mening, alleen zou ik als amp een roland cube 15 nemen(150 euro oid).

die jtk 1 heeft betere brug en betere elementen dan die rg 270.
I second that. goedkope RG-s zou ik als beginner zeker niet nemen. En al helemáál niet een 2de handse goedkope RG. Die brug is in het begin nog wel prima, maar wordt brakker met de tijd...

almarvk
11 oktober 2005, 15:13
Wat men zegt; ga voor de Jetking, maar zoek wel een andere versterker uit. Een valvestate van Marshall of een Cube zijn goede opties om aan te schaffen.

Seth
11 oktober 2005, 15:29
Een valvestate van Marshall of een Cube zijn goede opties om aan te schaffen.

Deze versterkers zitten in dezelfde prijsklasse (en misschien zelfs iets lager) dan de HK. Op welke vlakken zijn deze dan beter?
En is de vooropgestelde 15W voldoende voor gewoon thuisgebruik?

jorrit
11 oktober 2005, 15:55
15 watt is zat voor thuisgebruik. het voordeel van een line6 spider/vox valvetronix/roland cube is dat er effecten ingebouwd zitten.

marshall valvestat of H&K bieden beide clean en distortion met eventueel chorus en of een reverb. geluidstechnisch dus wat minder mogelijkheden.

almarvk
11 oktober 2005, 16:25
Je kan dus al meer met je versterker zonder de aanschaf van 'dure' pedaaltjes.

Over de valvetronix ook veel goede verhalen gehoord. Zeker een versterker om te gaan proberen!

Seth
11 oktober 2005, 16:39
Ok bedankt,

aangezien de winkel in questie ook dealer is van Roland
is de keuze dus snel gemaakt!

Nu nog gaan kopen en beginnen spelen!