PDA

View Full Version : SD9 modden



ateng
11 oktober 2005, 10:38
Net ff gechecked op Analogman.com wat het gaat kosten zo'n Super mod. $45 voor het modden + $30 voor het verzenden. Niet goedkoop.
Weten of kennen jullie iemand die mijn SD9 kan modden precies als een Super mod? Hij gaat dan warmer en smoother klinken maar met behoud van zijn karakter als je begrijpt wat ik bedoel (niet transparant).

Speeddemon
11 oktober 2005, 12:20
ik ben persoonlijk benieuwd naar een SD9 mod, waarbij je meer volume en minder schelheid hebt, met behoud van distortion.

Antal
11 oktober 2005, 13:12
Ik ben voorlopig nog nieuwsgierig hoe hij zonder mod klinkt :razz:

ateng
11 oktober 2005, 18:18
Niemand??
:cry:

Dirk_Hendrik
11 oktober 2005, 18:29
Op het moment dat jij me vertelt wat de analogman mod inhoud wil ik em zo voor je modificeren en ben daar hoogstwaarschijnlijk in enkele minuten mee klaar. Analogman is geen raketgeleerde en z'n mods zitten ook niet op dat niveau.
Op het moment dat je wilt dat ik em modificeer naar de eerder door je genoemde specs is dat ook geen probleem. Het is dan alléén geen analogman mod.

ateng
11 oktober 2005, 19:03
Je hebt twee soorten mods geloof ik, Silver en Super mod waarvan de Silver het duurste is $65. Heel veel gitaristen zoals Henderson, Kenny Wayne Shepherd, Landau en Tony Iommi hebben hun TS9 door Analogman laten (Silver)modden.

Dit is wat ie zegt over Silver mod:
If you are interested in something a bit different, without as much of the strong vocal midrange, with a bit more low end and higher fidelity sound, then our SILVER OPTION will do the trick!

Wat hij mij aanraad voor mijn SD9 is een Super mod:

Our new SD9/Super mod takes the fine sounding SD9 and makes it smoother, warmer, and clearer, while retaining all the gain and cool tones of the sonic distortion. It does not make it sound like a tube screamer. The SILVER mod is not really needed on the SD9, as it's not meant to be a transparent pedal like an overdrive. So we recommend the SUPER mod instead for the best tone without spending money on the expensive silver parts which make little difference on a distortion pedal.

Als je m zo kan modden wat gaat dat kosten dan?

Speeddemon
11 oktober 2005, 23:08
dan zal D_H nog steeds moeten weten WAT Analogman precies doet.

En in tegenstelling tot de joviale Mr. Keeley, laat Analogman zijn mods altijd gehuld in een mist van vage beschrijvingen en onmeetbare 'mojo'.

ateng
12 oktober 2005, 21:46
Wat analogman precies doet weet ik niet maar in ieder geval wordt de tone knop bruikbaarder. Bij een stock SD9 wordt de bas minder en de mid gescooped als je de tone knop open draait. Bij een analog mod blijft de mid het zelfde, hoog milder en de bas sterker.