PDA

View Full Version : Washburn ... Doen of niet Doen ?



Jerre
11 oktober 2005, 00:36
Ik was op zoek naar een redelijk betaalbare semi-hollow gitaar.
Nu ben ik in de Key-Music een Washburn HB30 tegen gekomen.

http://images.misupply.com/products/full/Washburn/29000.jpg

Op harmony central is iedereen er heel enthousiast over.
Ik heb deze gitaar toen ook bespeeld en dat voelde niet slecht aan.
Ook een leuk element aan deze gitaar is de set-neck.

Deze gitaar staat geprijst aan 380€. Behoort deze dan nog altijd tot de beginners gitaren ? Want ik wil zeker een klasse hoger dan dat, maar ik moet zien dat dat ik er mijn broek niet aan scheur snap je.

Iemand een gedacht over deze gitaar ? Of over Washburn in het algemeen ?
Weet iemand misschien een andere gitaar die ongeveer hetzelfde uiterlijk heeft ? (Ik bedoel dan gitaren met 2 cutaways, dus met 2 mooie 'hoorntjes') Lieft geen Ibanez aanraden, daar ben ik niet zo'n liefhebber van.

Alle info is welkom.
Dank bij voorbaat.

frekie
11 oktober 2005, 11:19
Zondag op een muziekbeursje een Hb35 vastgehouden. Is wel de Koreaanse productie en een stukje duurder, richting de 700 euri advies. Wel mooi afgewerkt en gelakt, nix mis mee. Klank kon ik zo niet beoordelen, hals en fretwerk leken me OK. De 30 is de Chinese productie dus zal een stukje minder zijn. Adviesprijs 328 euri in folder 2004.

Jerre
11 oktober 2005, 12:21
Frekie, dat wist ik ook al.

Maar die 'afwerking' is ook wel persoonlijk he.
Er zijn grotere inlays, en een of ander gevlamde houtsoort als top en fancy doorschijnende verf en betere pickups.

Maar dat wil ik niet, ik wil gewoon een dot-inlay, geen gevlamde top, gewoon een tobacco burst.
Nieuwe pickups steek ik er zowizo al in, die kies ik zelf uit.
Een grafieten topkammetje en een andere brug indien noodzakenlijk zijn ok geen probleem.

Als je die dingen buiten beschouwing laat, in hoever verschillen de 2 versies dan nog ?

Static-M
11 oktober 2005, 14:47
Afwerking is niet alleen dat, het is ook bijvoorbeeld hoe netjes de frets zijn geplaatst, steken er nog stukjes uit, zit alles netjes, dat soort zaken.

Orpheo
11 oktober 2005, 17:07
Afwerking is niet alleen dat, het is ook bijvoorbeeld hoe netjes de frets zijn geplaatst, steken er nog stukjes uit, zit alles netjes, dat soort zaken.

inderdaad. ook kwaliteit van hout kan ook verschillen.