PDA

View Full Version : Epiphone les paul standard probleempje



Reel Big Fish
10 oktober 2005, 22:38
Hoi allemaal,

na een tijdje alleen maar gitaar spelen ben ik weer eens op het forum. Dit keer met een probleem(pje). Ik heb dus een Epiphone Les Paul Standard (plus). Lekker gitaartje imo.

Als ik de schakelaar op Treble zet, is er niks aan de hand en gaat hij snoeihard. In het midden, zelfde verhaal. Maar als ik de schakelaar op Rythm zet, dan hoor ik niks meer! Als ik dan een paar keer hard de snaren aansla òf op de elementen mep (verschilt per keer), komt er weer wel geluid uit!!

Wat is er met mn gitaar aan de hand en wat kan/moet ik eraan doen? Alvast bedankt en keep rockin!

Orpheo
10 oktober 2005, 23:58
goed mogelijk dat je elementenswitch naar de klote is, of een pot. output is t overduidelijk niet. als je aan je pot draai, en hij staat halverwege heb je dan wel signaal?

Nielsje
11 oktober 2005, 00:01
waarschijnlijk je schakelaar, daarvan is algemeen bekend dat die soms wel eens goed slecht zijn bij epi's

Wormaap
11 oktober 2005, 01:56
Inderdaad, de schakelaar is een berucht zwak punt bij Epi's :)
Op de mijne is'ie na 3 maanden ofzo kaduuk gegaan, vervangen en nooit meer last van gehad :-D

Kim Wilson
11 oktober 2005, 07:27
+1 voor de pickup switch!

Shifty
11 oktober 2005, 09:08
+1

'k heb ook hetzelfde probleem gehad met m'n epiphone... klote schakelaars!

... snel een nieuwe erop laten zetten, heb je veel plezier van :wink:

X-Rated
11 oktober 2005, 09:55
-1 Bij mij doet ie het nog steeds ;)

Kim Wilson
11 oktober 2005, 09:57
-1 Bij mij doet ie het nog steeds ;)
Dan wordt die geld waard. De eerste Epi met de stock pu-switch! Zuinig op zijn. :-D :-D

Bins
11 oktober 2005, 10:18
Beetje contactspray wil ook nog wel eens helpen, maar uiteindelijk zal je dat ding toch moeten vervangen.

schizo910
11 oktober 2005, 11:17
-1 Bij mij doet ie het nog steeds ;)

+1, maar ik speel dan ook al jaren niet meer op die van mij :D

Reel Big Fish
11 oktober 2005, 15:16
Thanks allemaal!

Wat er vandaag gebeurde maakt het nog vager; ik speelde op Treble-stand en langzaam viel hij weg, tot ik de snaren hard aansloeg, toen kreeg ik weer vol geluid! Is het dan de schakelaar of wat moet ik hiermee? :???:

Sora
11 oktober 2005, 19:37
bij mij komt het ook soms voor als ik naar treble switch. mijn geluid valt dan niet helemaal weg maar men distortion wel :cry:

THW
11 oktober 2005, 19:44
bij mij komt het ook soms voor als ik naar treble switch. mijn geluid valt dan niet helemaal weg maar men distortion wel :cry:
Heb ik ook (alleen is het bij mij de schuld van me snoer) gewoon een kwestie van geen goed contact
MAW: Vervangen die hap!

Reel Big Fish
12 oktober 2005, 19:13
Thanks allemaal!

Wat er vandaag gebeurde maakt het nog vager; ik speelde op Treble-stand en langzaam viel hij weg, tot ik de snaren hard aansloeg, toen kreeg ik weer vol geluid! Is het dan de schakelaar of wat moet ik hiermee? :???:

[/zelfquote] :razz:

Kim Wilson
13 oktober 2005, 07:37
Thanks allemaal!

Wat er vandaag gebeurde maakt het nog vager; ik speelde op Treble-stand en langzaam viel hij weg, tot ik de snaren hard aansloeg, toen kreeg ik weer vol geluid! Is het dan de schakelaar of wat moet ik hiermee? :???:
Gewoon je switch vervangen. Dit had ik namelijk ook, en met de nieuwe switch was dit allemaal opgelost. :)

Reel Big Fish
13 oktober 2005, 08:07
Thanks, waar kan ik dit (laten) doen? :lol:

Kim Wilson
13 oktober 2005, 08:37
Thanks, waar kan ik dit (laten) doen? :lol:
Als je zelf iets kan solderen, kun je dit zelf doen. Gewoon effe opletten dat je de draadjes op papier zet, om later de juiste draadjes aan de juiste pootjes te solderen.
Of iemand in je omgeving (ik weet niet of Hasselt in de buurt is voor je :wink: ) of de lokale gitaarboer.

Reel Big Fish
13 oktober 2005, 11:51
Aha oke, ik neem aan dat ze dit niet bij Feedback doen? Is er anders een gitaarbouwer of iets in de buurt van Oostvoorne/Brielle/Hellevoetsluis/Spijkenisse oftewel Rotterdam die het even (hoelang duurt dat??) voor me kan doen.. en hoeveel gaat zo'n grap me kosten? :-(

Thanks alvast!

Reel Big Fish
13 oktober 2005, 11:52
Aha oke, ik neem aan dat ze dit niet bij Feedback doen? Is er anders een gitaarbouwer of iets in de buurt van Oostvoorne/Brielle/Hellevoetsluis/Spijkenisse oftewel Rotterdam die het even (hoelang duurt dat??) voor me kan doen.. en hoeveel gaat zo'n grap me kosten? :-(

Thanks alvast!

EmgMaster
13 oktober 2005, 14:52
Misschien dat je bij iemand een soldeerbout kan lenen, is toch veel leuker om er zelf mee bezig te zijn? Kun je een beetje leren solderen, zoveel kun je er niet aan verkloten. Heb ik ook gedaan met de elementen van men Epiphone. Zelf vervangen, nog nooit eerder gesoldeerd. Als het een beetje lukt kun je misschien ook zelf een keer een effectje in elkaar solderen. Het is maar wat je zelf wil. Bij een gitaarbouwer of wat dan ook zal het niet zo gek veel kosten, kleine moeite voor de lui.

Anavrin
13 oktober 2005, 15:01
als je btw zelf aan het klussen gaat, dan kun je het beste een open switch pakken. De meesten zijn er niet voor, en willen allemaal dichte switches ivm stof, maar in die dichte komt op den duur ook wel stof te zitten, en daar krijg je het niet uitgeblazen. Bij die open switches blaas je er gewoon een keer op, en je kan weer kraakvrij spelen...

oh ja, bij die open switches kun je ook gewoon zien hoe je het moet aansluiten, omdat je kan zien wat de switch doet in de verschillende standen