PDA

View Full Version : Franz Ferdinand



Tupelo
10 oktober 2005, 19:03
Goddamn... de nieuwe Franz Ferdinand... heb 'm al een week of 3 liggen maar nog niet veel geluisterd tot vandaag! :o

Rules!!! Dacht dat mijn alternatieve gitaarmuziek dagen voorbij waren maar ai ai ai, deze klinkt lekker. Komt een compleet staaltje Engelse pophistorie voorbij me in een Franz Ferdinand jasje. Knap gedaan door die jongens. Ik hoor echt vanalles erin terug... jullie ook? :-?

Negative K3 fan
10 oktober 2005, 19:36
franz ferdinand is dus echt niet mijn muziek, echt een band waarbij de term indie art fag past.

maargoed, ze zijn niet pretentieus en hebben wel bezieling en weten ook live hun fans enzo te boeien. ik heb ze deze zomer gezien en ze zetten gewoon een goede show neer, dus op zich een heel goed bandje wat het ook wel verdient.

fullorder
10 oktober 2005, 20:57
Ik heb de nieuwe plaat nog niet geluisterd. De vorige plaat heb ik helemaal grijs gedraaid en hun stijl muziek ligt helemaal in mijn straatje. Qua muziek maken dan, wat betreft muziek luisteren schiet ik alle kanten op.

Franz Ferdinand is wel een band waarbij ik vrees dat op een gegeven moment de verveling toe gaat slaan. Dat heb ik over het algemeen met bands die meteen zo lekker en makkelijk weg luisteren. Geen groeiplaten dus. En waarschijnlijk ben ik ook niet de enige, want meestal raken dit soort bandjes toch redelijk snel weer in de vergetelheid. Echter wel nadat ze een paar jaar on top of the world hebben gestaan, dus ik zou zo tekenen voor zo'n avontuur. Dan maar vergetelheid na een paar jaar, daar verkeer ik nu ook in dus :D

Toch ga ik de nieuwe plaat zeker beluisteren. Misschien vormt FF een positieve uitzondering en is de nieuwe plaat geen herhalingsoefening van een heel erg goed werkend trucje.

Harry
10 oktober 2005, 21:59
ik vind het wel een geinig bandje. Er zullen er hier zat lopen die het gitaartechnisch niet interessant vinden, maar wat mij betreft werkt het prima.

fullorder
10 oktober 2005, 23:22
hoe gitaartechnisch simpeler, hoe beter wat mij betreft.
kun je je tenminste concentreren op groove en niet te vergeten je danspasjes :D

en nee dat van die danspasjes is niet sarcastisch. ik meen dat serieus. 8-)

nopster
11 oktober 2005, 09:40
Ik vond ze dit jaar op Pukkelpop echt k*t. Het jaar ervoor op Werchter ook. Ze hebben enkele goeie liedjes op cd, maar live zijn ze echt niet goed.

Sliver
11 oktober 2005, 13:18
Live op Lowlands waren ze anders gewoon hardstikke goed hoor, ben geen superfan van ze (waardeer de albums wel zwaar), maar live wisten ze het echt wel te brengen....

Tupelo
11 oktober 2005, 15:05
Vind ze live toch wel behoorlijk goed. Bovendien geen poeha, volgens mij gebruiken ze niet eens effecten.

Het nieuwe album vind ik echt veel & veel beter dan het 1e. Doet mij denken aan verschillende bands uit het verleden, beatles, small faces, the who, the pixies, madness... vanalles komt voorbij maar het blijft vooral Franz Ferdinand. Vind 2 nummers matig & de rest gewoon helemaal goed.

Sliver
11 oktober 2005, 22:31
+1


ik ben een beetje verslaafd aan dat nummer 'Eleanor put your boots on' :oops:

Tupelo
11 oktober 2005, 22:36
Yep die & 'Walk away' die blijft ook zo lekker rondzingen!

Sliver
11 oktober 2005, 22:45
klopt, ergens heb ik het vermoeden dat ze, ondanks hun hipheidsfactor, nog wel eens wat nummers kunnen maken die lang meegaan. Ze tappen weliswaar uit zo'n New Wave Brtitten-vaatje maar wel op een erg energieke manier. Aan de andere kant denk ik ook nog steeds dat Eagles of Death Metal super is en ooit zwaar gaat doorbreken, dus mijn ideeen zijn (soms?) een beetje vreemd :-D

fullorder
12 oktober 2005, 01:06
klopt, ergens heb ik het vermoeden dat ze, ondanks hun hipheidsfactor, nog wel eens wat nummers kunnen maken die lang meegaan. Ze tappen weliswaar uit zo'n New Wave Brtitten-vaatje maar wel op een erg energieke manier. Aan de andere kant denk ik ook nog steeds dat Eagles of Death Metal super is en ooit zwaar gaat doorbreken, dus mijn ideeen zijn (soms?) een beetje vreemd :-D

Zo vreemd vind ik dat niet hoor ;)

Alleen is het bij de Eagles of Death Metal wel zo dat waarschijnlijk al een tijdje terug had moeten gebeuren. Het eerste album bestaat alweer een tijdje. Bovendien zijn Josh Homme en Tim Vanhamel al lang al doorgebroken en nog steeds druk bezig met hun eigen bandje(s).

Axelll
14 oktober 2005, 17:21
+1000 voor Franz Ferdinand

Hun vorige plaat was geweldig heb ik helemaal grijs gedraaid :)

Satriani
14 oktober 2005, 18:25
Ik vind die shit echt zo zuigen :???:
Wat is volgens de frans ferdinand kenners hun beste nummer?

JER00N
14 oktober 2005, 19:12
Ben er ook niet echt een liefhebber van, te simplistisch voor mij.

Harry
14 oktober 2005, 20:07
Ik vind die shit echt zo zuigen :???:
Wat is volgens de frans ferdinand kenners hun beste nummer?

jij houdt waarschijnlijk niet van liedjes

Satriani
15 oktober 2005, 14:47
Ik had vlgns mij een concert van hun gezien op mtv ofzo en ik vond het zwaar zuigen dus ik vraag me af waarom jullie dat zo vet vinden :wink:

Eneeuh ik hou wel van "liedjes" :roll:

Harry
15 oktober 2005, 14:59
het is gewoon leuke muziek, lekkere enthousiaste band. Ja hoor 's, smaken verschillen. Aan jouw nickname te zien zullen wij daar vaak over van mening verschillen.

Sliver
15 oktober 2005, 17:43
Ik had vlgns mij een concert van hun gezien op mtv ofzo en ik vond het zwaar zuigen dus ik vraag me af waarom jullie dat zo vet vinden :wink:

Eneeuh ik hou wel van "liedjes" :roll:

naar mijn ervaring wil er nogal eens een verschil zitten tussen een band live op tv zien en daadwerkelijk een optreden bijwonen. Heb ze zelf wel live gehoord en dat is dus gewoon heel leuk. :razz:

Satriani
15 oktober 2005, 18:45
het is gewoon leuke muziek, lekkere enthousiaste band. Ja hoor 's, smaken verschillen. Aan jouw nickname te zien zullen wij daar vaak over van mening verschillen.

Whehe, ik ben zwaar geen shredder ofzo hoor als je daar op doelt :wink: Meer blues/funk/rock achtig met uitstapjes naar satriani en oude metallica bijv.
Wat is er mis met satriani dan?

Tupelo
16 oktober 2005, 16:25
Leuke aan FF is -vind ik- dat ze nu net niet doen wat je iedere keer verwacht dat ze zullen doen. Ritmes & slagpartijen staan soms briljant op elkaar. Soms herken je invloeden van andere bands, maar zelfs als die letterlijk dreigen te worden heeft het nogsteeds dat FF jasje. Daarnaast hebben ze gewoon charme. Ik vind hun nummers lief, melig & vanuit een eerlijk perspectief -de niet al te aantrekkelijke Engelse student zonder al te veel kapsones- geschreven. Ze veinzen geen diepgaande emoties, hoeven niet over hun sexappeal of druggebruik te zingen enzo. Eigenlijk zijn ze gewoon helemaal niet R&R zonder dat ze expliciet die statement lijken te willen maken. En dat siert ze.

Sliver
16 oktober 2005, 21:19
mooi gezegd.

Harry
16 oktober 2005, 23:07
..............................................Wat is er mis met satriani dan?

op zich weinig, maar ik vind er niks aan.

Herman
25 november 2005, 19:37
Vond eht eerst Wel Leuk...totdat ik vandaag toch die c eens ging beluisteren...DAMN wat n Über cd-tje...direct mee genomen, en er nu al erg veel luisterplezier van gehad :D