PDA

View Full Version : [b]Vox tonelab SE?[/b]



ronald*59
10 oktober 2005, 18:49
Ik ben van plan om een multieffectenpedaal aan te schaffen. Nu weet ik niet zo goed wat het verschil is tussen een modulator, prosessor of multieffectenpedaal .

Nu ben ik al wat rond aan het kijken geweest en ben ik terecht gekomen bij de Vox tonelab SE (modulator?) Nu moeten jullie weten dat ik in Den Helder woon en niet echt een grote gitaarwinkel in de buurt heb waar ik hem eventueel kan testen.

Nu mijn vragen:

Kan iemand mij misschien uitleggen wat precies het verschil is tussen eenmodulator, prosessor of multieffecten pedaal?

Heeft iemand misschien een tonelab of heeft iemand een beter idee voor mij. (mijn speel stijlen zijn punkrock, ska emo en funk en mijn budget ligt zo rond de 400, 450 pleuro)
Wat ik graag op 1 bak wil hebben is:
Lekkere dist met lange sustain (voor punk)
Verschillende effect (lees: flanger, wha-wah, phaser, delay, reverb, chorus, pitchbend, octaver)
Noisegate
Tuner
Volume regeling
Het liefst moeten de effecten e.d. gevarieerd en appart ingesteld kunnen worden

Bestaat dit????

Alvast bedankt voor jullie evt. hulp.

piezo
12 oktober 2005, 20:34
De Tonelab SE kan alles wat jij in je lijstje hebt gezet.

Je zegt "modulator" maar je bedoelt waarschijnlijk een "modeler". Een modeler is een apparaat waarin digitaal wordt nagedaan wat er in het na te apen analoge apparaat gebeurt. De Tonelab is een "modeling amp" die diverse buizengitaarversterkers en luidsprekers nadoet (behoorlijk goed trouwens) en ook allerlei effecten Het ding heeft (in volgorde van het geluidssignaal) losse aparte secties voor:
- "pedal" waar een aantal bekende pedaaleffecten worden nagedaan (1 tegelijk, geen keten van pedaaltjes dus)
- "amp" waar een 20-tal buizenversterkers worden nagedaan, incl. mini buizen eindversterker
- "cabinet" voor 16 luidsprekersimulaties
- "modulation" voor effecten als chorus, tremolo, flanger e.d.
- "delay" voor 3 verschillende delay typen
"reverb"voor 3 verschillende galmtypen

Alle secties zijn apart programmeerbaar en aan- en uit te zetten. Een complete programmering kun je in het geheugen opslaan, maar je kunt het hele ding ook real-time bedienen.

Een processor is ieder apparaat waar je een geluid doorheen jaagt, een multi-effectapparaat is één - meestal digitaal - apparaat waarin meerdere effecten naast- of achter elkaar te gebruiken zijn. Een Tonelab is dus een modeling processor met ingebouwd multieffectpedaal.

Ik hoop dat je hieraan genoeg hebt.