PDA

View Full Version : Te lichte switch op Vox Wah



Robs
10 oktober 2005, 18:33
Welke techneut geeft me de gouden tip voor het volgende:

Mijn Vox Wah (847) heeft een aan/uit switch die wel erg soepel gaat. In de praktijk betekent dit dus dat ik vaak al wah-ende het pedaal uit en weer aan trap, omdat de klik dus zo makkelijk gaat. Is er een manier om de switch iets stroever te maken? Iets aandraaien bijvoorbeeld?
:???:

Thanx a bunch!

Robert.

Fumi SG
10 oktober 2005, 20:14
Als je je pedaal ff losschroeft (bodemplaatje eraf) dan zie je dat je switch tussen twee moertjes zit. Als je nou zo draait aan die moertjes dat je switch lager komt te zitten ten opzichte van je behuizing moet je dus harder trappen om hem in te drukken (hij zit immers lager) en dus zul je hem niet zo snel 'aan/uit wah-en'. :wink:

Robs
11 oktober 2005, 18:26
Als je je pedaal ff losschroeft (bodemplaatje eraf) dan zie je dat je switch tussen twee moertjes zit. Als je nou zo draait aan die moertjes dat je switch lager komt te zitten ten opzichte van je behuizing moet je dus harder trappen om hem in te drukken (hij zit immers lager) en dus zul je hem niet zo snel 'aan/uit wah-en'. :wink:

OK, goeie. Dat ga ik ff proberen. Is er geen risico dat je de hele handel losdraait en niet meer goed vast krijgt?

Cheers,
Rob.

Fumi SG
11 oktober 2005, 18:53
nee, je switch zit door die moeren als het ware vast geklemd. Als je gewoon eerst je bovenste moer (aan de buitenkant) losdraaid, en dan net zo lang probeert tot die op de goede hoogte zit en dus perfect waht, draai je de onderste moer (aan de binnenkant) weer zo aan dat je switch goed vast zit. Klaar... :wink:

jorrit
11 oktober 2005, 19:14
en de componenten die er in zitten zullen wel blijven zitten hoor, verbazingwekkend hoe weinig zooi er in die wah's zit.

Robs
11 oktober 2005, 21:25
Yes! Het is gelukt.... :)

Heb alleen in al mijn enthousiasme zo'n blauw draadje afgescheurd. Dat wordt dus nog meer klussen. :evil:

Niettemin: Thanks Fumi!

Robs.