PDA

View Full Version : "Living on a prayer" zonder zang



markieray
10 oktober 2005, 18:10
Nog maar eens 'n posting ... ja, 'k heb de smaak te pakken gekregen. :)

http://users.skynet.be/markie/gear/livingonaprayer.mp3

Ik repeteer dit nummer volgend weekend met m'n coverband. Vinden jullie dit een goeie Sambora-sound ? En zit het goed qua gitaar ?

De eerste (korte) solo zit op 2:55 en de eindsolo begint vanaf 3:38 voor de ongeduldigen onder jullie :razz:

Er zitten ook een paar vervelende 'tikjes' in ... de oorzaak hiervan heb ik nog niet ontdekt. Kan slechte kabel zijn ...

Groeten,

Markie :cool:

Basseytje
10 oktober 2005, 18:58
is dit een opname van je band of gewoon met een pod ofzow de rest erbij gedaan?

iig klinkt wel lekker wle jmmr van die tikjes

semt-x
10 oktober 2005, 19:46
Klinkt zeker leuk, wat heb je allemaal gebruikt om dit op te kunnen nemen?

LordRiffenstein
10 oktober 2005, 20:08
Mark,

klinkt wel lekker maar paar puntjes van aandacht. Sound op zich is goed maar de main riff moet je echt palm muten, het lijkt alsof je de snaren los aanslaat. Het wordt strakker als je mute. In de strofes verdwijnt je sound een beetje in de mix maar met zang is dat weer een ander verhaal. 1ste solo is ok maar de 2de begint erg vals maar je herpakt je wel goed!

Keep em coming!!

Yoeri

MonkeyFace
10 oktober 2005, 21:05
zoals gezegd: main riff moet je echt palm muten. Verder is gitaar beetje afwezig in het chorus. Eerste solo is aardig, maar mist een beetje structuur, 2e solo begint vals maar gaat daarna toch best lekker :) Sound is wel behoorlijk :)

X-Rated
10 oktober 2005, 21:10
Het klinkt erg leuk :) Idd jammer van de glitches. Ik zou de gitaar toch meer volume meegeven. Ik vind em slecht hoorbaar t.o.v. de rest van de partijen

markieray
10 oktober 2005, 21:56
ok guys, thanks voor de hints. Dat palm muten ga ik wat op oefenen ... dan zal 't op de repetitie wel lukken.

Dit heb ik opgenomen met een Pod xt en CEP. De backing track heb ik op guitarbt.com gedownload. Voorts een gewone strat met 57/62 pickups.
De sound op de Pod is gebaseerd op een JCM800 met wat tweaking.

Idd wel jammer van die tikjes ... moet ik even uitzoeken. Iemand enig idee ?

Greetz,

Markie :cool:

LordRiffenstein
10 oktober 2005, 22:08
Idd wel jammer van die tikjes ... moet ik even uitzoeken. Iemand enig idee ?

Ik vermoed dat het te maken heeft met je soundcard en de instellingen in de soft die je gebruikt om op te nemen, had zelf ooit een gelijkaadig probleem en moest toen een setup die buffers checked van Cubase draaien en klaar.

markieray
10 oktober 2005, 22:20
ja, ik begin ook zoiets te vermoeden ... die soundcard is niks speciaals eigenlijk (Realtek 97 of zoiets) en 'k heb ook regelmatig last van latency.

Enig voorstel voor een goede, niet al te dure soundcard ?

Wat bedoel je met die setup die buffers checked ? Waar haal je zoiets ?

Markie :cool:

LordRiffenstein
10 oktober 2005, 22:22
ja, ik begin ook zoiets te vermoeden ... die soundcard is niks speciaals eigenlijk (Realtek 97 of zoiets) en 'k heb ook regelmatig last van latency.

Enig voorstel voor een goede, niet al te dure soundcard ?

Wat bedoel je met die setup die buffers checked ? Waar haal je zoiets ?

Markie :cool:

Ik gebruik een Soundblaster Audigy, meer dan voldoende om mijn thuis wanking op te nemen :-D

Die setup is onderdeel van Cubase. Welke soft gebruik je?

markieray
10 oktober 2005, 22:25
Ik gebruik Cool Edit Pro.

Ik heb Cubase VST maar die draait niet onder Windows XP :(

Een betere soundcard zou alleszins al veel verhelpen denk ik ...

Markie :cool:

Noid
10 oktober 2005, 23:24
Tsja, geluid is en blijft natuurlijk erg persoonlijk, plus ... waar luister je het op af? Hier op mijn sennheiser koptelefoontje, mis ik wat "ballen" in de gitaarsound. Oftewel, er zou iets meer laag in mogen en de distortion, zou wat fuzzier mogen klinken.

1e solotje leuk
2e (na het begin) ook leuk

Lekker!