PDA

View Full Version : LAG rx200



mathijsdog
10 oktober 2005, 17:09
Ik ben even benieuwd wie er allemaal in het bezit is van de LAG rx200. Wat hun ervaringen zijn met upgrades van de elementen. De kwaliteit van overige hardware, zoals de brug (zadeltjes zijn rot :S).

Ik denk erover te upgraden met Seymour Duncans '59. Maar eigenlijk ben ik over het brug element best wel tevreden. Dus ik kies waarschijnlijk ervoor om alleen het hals element de upgraden.

JeStO
10 oktober 2005, 20:54
ik ben niet de eigenaar van een Rx 200 wel van een Rx 100. ik weet of de twee gitaren veel verschillen? maar in iedergeval ik ben er aardig te vreden over, alleen ondekte ikvorige week dat de hals krom is:S dit is dus mooi balen. maar ik vindt het verder wel een goede gitaar voor het geld. ik ben er tevreden mee maar ik ben nu aan het sparen voor een ESP Eclipse Custom met emg's.

JeStO

Fumi SG
10 oktober 2005, 21:57
Een elementen-upgrade is (bijna) altijd wel een aardige verbetering. Waarom wil je eigenlijk SD '59's??

Wat betreft die zadeltjes, die kun je heel makkelijk (evt. laten) vervangen. Gooi er dan meteen Graphtec zadeltjes in. :wink:

Hot Rod
11 oktober 2005, 20:34
Ik heb een Lag RX200, enige upgrade zijn Gibson pickups, namelijk de 490aan de nek en een 498 in de brug. Klank is lekker, te vergelijken met een Les Paul. Misschien iets minder sustain, en wat helderder (geen maple top zoals een Les Paul).

mathijsdog
12 oktober 2005, 20:02
De Seymour Duncans kon ik goedkoop krijgen tweedehands, en heb ik mij laten aanraden door 1 van de beste gitaarbouwers in omgeving Tilburg voor deze gitaar. Overigens vervang ik alleen het halselement. Dat heeft een rede:

De pick-ups van de rx200 en de rx100 hebben een vreselijke hoge output, waardoor er vrijwel niet clean mee te spelen valt bij harde aanslag. Maar het brugelement gebruikt iedereen vrijwel alleen overstuurd en ik dus ook. Eventueel ga ik nog wel opzoek naar een goedkoop B-merk dat net even wat meer sustain en definitie geeft aan de toon voor dat element. Maar dat is een latere zorg.

Verder: de bevestigingsknoppen voor de band zijn ruk en moeten opnieuw bevestigd worden. De lak is net te hard voor de redelijk zachte houtsoort (maar dat hebben veel dure gitaren expres), de hals is vrijwel altijd te recht bij deze gitaren en wordt bijgesteld. Verder zijn de zadeltjes vervangen door Graphtech idd. Dat was ook erg nodig! Verder had ik wat kraak in de switch die schoongemaakt moet worden.

Klinkt heel wat, maar voor 100 euro heb ik straks een zeer goede gitaar. En samen met de aanschafprijs zit ik nog steeds duizend euro onder een LAG roxane of gibson SG.

mcannegieter
19 oktober 2005, 17:48
Ik heb ook een LAG RX200 en ben erg tevreden over de gitaar. Vooral de hals vind ik erg prettig. Wat betreft elementen kan ik je weinig vertellen, maar ik heb wel een vraag waar de mensen hier een antwoord op weten. Is er een importeur van LAG in Nederland of zijn er winkels die ze hebben staan? Ik ben namelijk erg benieuwd naar de Roxanne. Het plaatje ziet er namelijk erg mooi uit, maar ik ben benieuwd hoe die speelt en klinkt. Kan iemand mij helpen?