PDA

View Full Version : duuuure gibson custom



hendrix_appendix
10 oktober 2005, 14:06
Heb deze net gezien op marktplaats,
ikzelf vindt em eigenlijk best lelijk, nu vraag ik me af of jullie nu zoiets zouden kopen (als je het geld had natuurlijk) ik vind het nl. veel te veel geld voor zo'n kitscherig geval.
en klinkt zo'n ding nu ook beter dan een normale (mooie) les paul custom?

http://fotos.marktplaats.nl/fotos/muziek/gitaarbasversterkers/35927.jpg

hendrix_appendix
10 oktober 2005, 14:08
oeps, alleen het plaatje gepost, nou ja hij kost dus 11.500; euro

almarvk
10 oktober 2005, 14:12
Best kansloos duur vind ik zelf...

Anders_Destium
10 oktober 2005, 14:14
Dat is inderdaad veel teveel van het goede, net als de Dragons van PRS. Een beetje pimpen mag wel, maar overdaad schaadt :wink:

http://martinmusicguitar.com/images/uploads/aa/aa/aa/dblneck-1.jpg

http://martinmusicguitar.com/images/uploads/aa/aa/aa/dblneck-4.jpg

$25000, voor de liefhebbers.

Orpheo
10 oktober 2005, 14:22
ik snap PRS niet; je betaald zoveel voor zo'n plank, kunne ze dan niet eventjes een normale brug erop zetten? TOM, baddass oid? dat je dus NIET die compensated shit hebt; met dikke snaren speel je dan alsnog vals....rare lui daar.

vulvasonic
10 oktober 2005, 14:22
Natuurlijk is dat duur. Maar als je het afzet tegen de gangbare Gibsonprijzen en je ze DAT weer af tegen de Gibson Customshop prijzen, dan is het eigenlijk nog niet eens zo heel erg belachelijk veel.

Je betaalt dan voor een gitaar waarvan je op z'n minst mag aannemen dat ie klinkt als de beste, hoewel dat altijd heel subjectief blijft, maar je betaalt vooral ook voor een stuk vakmanschap en een beleggingsobject.

Het zijn van die randgevallen waarbij je je af kunt vragen of het enig zin heeft. Er zijn echter altijd wel een paar liefhebbers met een dikke portemonnee die zo'n ding graag aan de muur hangen.

vulvasonic
10 oktober 2005, 14:23
Natuurlijk is dat duur. Maar als je het afzet tegen de gangbare Gibsonprijzen en je ze DAT weer af tegen de Gibson Customshop prijzen, dan is het eigenlijk nog niet eens zo heel erg belachelijk veel.

Je betaalt dan voor een gitaar waarvan je op z'n minst mag aannemen dat ie klinkt als de beste, hoewel dat altijd heel subjectief blijft, maar je betaalt vooral ook voor een stuk vakmanschap en een beleggingsobject.

Het zijn van die randgevallen waarbij je je af kunt vragen of het enig zin heeft. Er zijn echter altijd wel een paar liefhebbers met een dikke portemonnee die zo'n ding graag aan de muur hangen.

Anders_Destium
10 oktober 2005, 14:33
ik snap PRS niet; je betaald zoveel voor zo'n plank, kunne ze dan niet eventjes een normale brug erop zetten? TOM, baddass oid? dat je dus NIET die compensated shit hebt; met dikke snaren speel je dan alsnog vals....rare lui daar.

Wie heeft je die fabel verteld?

SDMF_Lispel
10 oktober 2005, 14:45
CLASSY 8-)

Orpheo
10 oktober 2005, 15:31
ik snap PRS niet; je betaald zoveel voor zo'n plank, kunne ze dan niet eventjes een normale brug erop zetten? TOM, baddass oid? dat je dus NIET die compensated shit hebt; met dikke snaren speel je dan alsnog vals....rare lui daar.

Wie heeft je die fabel verteld?


mijn eigen ogen zien dat. ik zie toch die dragen die je post? die heeft zo'n compensated bridge/tailpiece. gooi daar maar even 011 of 012 of 013 op, en dat ding stemt voor geen meter meer. intoneren zit er niet in. ik vind dat armoetroef; zelfs op de meest simpele stagg kan je nog intoneren met zadeltjes. waarom op PRS dan niet? en kom neit met dat lulverhaal aankakken dat PRS dat niet nodig heeft, omdat die brug al zo top en gecompenseerd is. I don't buy that shit.

Sliver
10 oktober 2005, 15:33
Het zijn van die randgevallen waarbij je je af kunt vragen of het enig zin heeft. Er zijn echter altijd wel een paar liefhebbers met een dikke portemonnee die zo'n ding graag aan de muur hangen.


in de serie geld teveel; gitaar van 25000 aan de muur hangen :-D

BassAgent
10 oktober 2005, 15:33
Das die chambered gibson, ik vind m foeilelijk en zou dan eerder een custom laten bouwen.

vulvasonic
10 oktober 2005, 19:21
Das die chambered gibson, ik vind m foeilelijk en zou dan eerder een custom laten bouwen.

Laat ik het zo zeggen: Als er geen Gibson op stond en het ding hing voor 300 euro ergens in een muziekzaak te koop, dan zou ik 'm met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nog niet kopen.
Maar er staat dus wel Gibson op en dus zou ik het overwegen, als ik er zeker van kon zijn dat ik het ding met winst een keer zou kunnen verkopen. En anders deed ik het NOG niet.

Het is een kitscherig kunstwerkje van, naar ik mag aannemen, goede kwaliteit. En, zoals gezegd, daar zijn altijd wel wat gekken in geinteresseerd. Hoeveel het ook kost.

Bruce
10 oktober 2005, 20:39
en kom neit met dat lulverhaal aankakken dat PRS dat niet nodig heeft, omdat die brug al zo top en gecompenseerd is. I don't buy that shit.

Dan niet, maar toch is het zo!

bert k
10 oktober 2005, 21:16
Nou, ik vind Orfeo zijn verhaal toch wel kloppen. Iedere gitaar die ik ken moet je intoneren als je dikkere (of dunnere) snaren erop zet. Dus waarom deze niet?

Anders_Destium
10 oktober 2005, 22:07
Orpheo bedoelt iets anders Bert, je kunt die brug gewoon intoneren.

Ik heb zelf 011 op zo'n brug gehad zonder problemen. Vanaf 0.12 gaat het fout met je intonatie, daar heeft Orpheo wel gelijk in. De brug is erop gemaakt dat als je hoge en lage E goed geïntoneerd zijn (dat kun je wel verstellen dmv inbus) dat de rest dan ook goed geïntoneerd is. Dat ontwerp gaat er alleen van uit dat je 3 gewonden en 3 ongewonden snaren gebruikt, bij dikkere setjes heb je dat de "G" ook gewonden is en dan werkt het principe niet meer.


Alleen maakt Orpheo een misvatting: Bij PRS kun je een adjustable bestellen ipv een non-adjustable als je wilt. De gitaren worden alleen standaard geleverd met een non-adjustable.

Orpheo
10 oktober 2005, 22:18
Orpheo bedoelt iets anders Bert, je kunt die brug gewoon intoneren.

Ik heb zelf 011 op zo'n brug gehad zonder problemen. Vanaf 0.12 gaat het fout met je intonatie, daar heeft Orpheo wel gelijk in. De brug is erop gemaakt dat als je hoge en lage E goed geïntoneerd zijn (dat kun je wel verstellen dmv inbus) dat de rest dan ook goed geïntoneerd is. Dat ontwerp gaat er alleen van uit dat je 3 gewonden en 3 ongewonden snaren gebruikt, bij dikkere setjes heb je dat de "G" ook gewonden is en dan werkt het principe niet meer.


Alleen maakt Orpheo een misvatting: Bij PRS kun je een adjustable bestellen ipv een non-adjustable als je wilt. De gitaren worden alleen standaard geleverd met een non-adjustable.

werkelijk? nooit op een PRS gezien...

maar waar zitten die inbusjes dan? intoneren gaat zover ik weet met het schuiven van zadeltjes om zodoende de snaarlengte precies goed te krijgen. die stoptail/brug pieces hebben geen beweegbare zadeltjes..ik vind het nog steeds een raar/ongemakkelijk systeem, en niet te vergeten; godsgruwelijk lelijk.

Orpheo
10 oktober 2005, 22:19
Orpheo bedoelt iets anders Bert, je kunt die brug gewoon intoneren.

Ik heb zelf 011 op zo'n brug gehad zonder problemen. Vanaf 0.12 gaat het fout met je intonatie, daar heeft Orpheo wel gelijk in. De brug is erop gemaakt dat als je hoge en lage E goed geïntoneerd zijn (dat kun je wel verstellen dmv inbus) dat de rest dan ook goed geïntoneerd is. Dat ontwerp gaat er alleen van uit dat je 3 gewonden en 3 ongewonden snaren gebruikt, bij dikkere setjes heb je dat de "G" ook gewonden is en dan werkt het principe niet meer.


Alleen maakt Orpheo een misvatting: Bij PRS kun je een adjustable bestellen ipv een non-adjustable als je wilt. De gitaren worden alleen standaard geleverd met een non-adjustable.

werkelijk? nooit op een PRS gezien...

maar waar zitten die inbusjes dan? intoneren gaat zover ik weet met het schuiven van zadeltjes om zodoende de snaarlengte precies goed te krijgen. die stoptail/brug pieces hebben geen beweegbare zadeltjes..ik vind het nog steeds een raar/ongemakkelijk systeem, en niet te vergeten; godsgruwelijk lelijk.

Agent_Smith
10 oktober 2005, 22:44
Bijna alle Gibsons zijn mijn smaak, maar deze toch niet hoor. PRS ook niet trouwens.

Anders_Destium
10 oktober 2005, 22:49
Het komt niet vaak voor dat mensen gaan voor een adjustable, de hollowbodies hebben wel vaak een adjustable stoptail ivm piezozadels en omdat op dat soort gitaren vaker dikkere snaren worden gebruikt.

Ik vind de PRS brug zeker niet lelijker dan een TOM, het is denk ik ook net wat je bent gewend :) Een TOM vind ik ook nog steeds mooier dan welke trem dan ook! Het sierlijkst vind ik nog steeds een string thru zoals op de Godin LGX.

Ik heb met rode pijlen aangegeven waar je de brug kunt intoneren, het mooie van het systeem is dat je door middel van die twee punten gelijk alles er tussen ook intoneert (vraag me niet naar het hoe en waarom, maar het werkt):

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/intonatiePRSstoptail.jpg

bert k
10 oktober 2005, 22:52
Het zal wel werken, maar mijn eerste reactie bij deze foto is 'God, wat een primitief bruggetje...'

Anders_Destium
10 oktober 2005, 22:59
Het werkt echt prima, dus dat primitief valt wel mee. Vergelijk het met een goedkope rommeltrem van Ibanez, dat ziet er heel profi uit maar werkt voor geen meter :wink:

Vexx
10 oktober 2005, 23:26
Het werkt echt prima, dus dat primitief valt wel mee. Vergelijk het met een goedkope rommeltrem van Ibanez, dat ziet er heel profi uit maar werkt voor geen meter :wink:

Wil je zeggen dat dit ook kut is dan??? :wink:

Primitief en functioneel zijn twee heel verschillende dingen: de PRS brug is misschien wel primitief, maar het blijkt dat hij ook functioneel is.

Ik vind het eigenlijk wel mooi, zo'n PRS brug.

Orpheo
10 oktober 2005, 23:41
Het komt niet vaak voor dat mensen gaan voor een adjustable, de hollowbodies hebben wel vaak een adjustable stoptail ivm piezozadels en omdat op dat soort gitaren vaker dikkere snaren worden gebruikt.

Ik vind de PRS brug zeker niet lelijker dan een TOM, het is denk ik ook net wat je bent gewend :) Een TOM vind ik ook nog steeds mooier dan welke trem dan ook! Het sierlijkst vind ik nog steeds een string thru zoals op de Godin LGX.

Ik heb met rode pijlen aangegeven waar je de brug kunt intoneren, het mooie van het systeem is dat je door middel van die twee punten gelijk alles er tussen ook intoneert (vraag me niet naar het hoe en waarom, maar het werkt):

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/intonatiePRSstoptail.jpg

ok, dan geloof ik je maar op je woord :) ik heb immers niet zo veel ervaring met prs-en zoals jij.

Orpheo
10 oktober 2005, 23:41
Het komt niet vaak voor dat mensen gaan voor een adjustable, de hollowbodies hebben wel vaak een adjustable stoptail ivm piezozadels en omdat op dat soort gitaren vaker dikkere snaren worden gebruikt.

Ik vind de PRS brug zeker niet lelijker dan een TOM, het is denk ik ook net wat je bent gewend :) Een TOM vind ik ook nog steeds mooier dan welke trem dan ook! Het sierlijkst vind ik nog steeds een string thru zoals op de Godin LGX.

Ik heb met rode pijlen aangegeven waar je de brug kunt intoneren, het mooie van het systeem is dat je door middel van die twee punten gelijk alles er tussen ook intoneert (vraag me niet naar het hoe en waarom, maar het werkt):

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/intonatiePRSstoptail.jpg

ok, dan geloof ik je maar op je woord :) ik heb immers niet zo veel ervaring met prs-en zoals jij.

fullorder
11 oktober 2005, 00:02
Dat is inderdaad veel teveel van het goede, net als de Dragons van PRS. Een beetje pimpen mag wel, maar overdaad schaadt :wink:

ik vind PRS gitaren standaard al overdaad ;)

Nielsje
11 oktober 2005, 00:09
mwoah.. tja.. die gibson tis iets te veel..


maaarr... zo'n customshop.. das toch eigenlijk wel ubergeil.. die topjes bijvoorbeeld, en dan in combinatie, met een gewone hals.. zou hele mooie combi zijn.. prs-en zijn standaard al aardig geil vind ik..

ze zijn kwalitatief ongetwijfeld toch wel beter dan gibsons, maar gibsons hebben toch DE sound, en vooral, DE looks en feel

Vexx
11 oktober 2005, 01:15
ze zijn kwalitatief ongetwijfeld toch wel beter dan gibsons, maar gibsons hebben toch DE sound, en vooral, DE looks en feel

Dan vraag ik me af waarom je een PRS dan toch vindt: als een Gibson LP qua sound, looks en feel beter is.

:???:

Ik houd het maar gewoon op 'anders', in plaats van 'beter' of 'slechter'.

Anders_Destium
11 oktober 2005, 08:57
ok, dan geloof ik je maar op je woord :) ik heb immers niet zo veel ervaring met prs-en zoals jij.

Hier kun je zo'n adjustable stoptail zien:
http://nialltodd.com/Archtop/Metalwork

Maar je hebt wel gelijk dat het met zo'n non-adjustable brug met hele dikke snaren fout gaat, dan moet je toch naar een adjustable als hierboven.

Mattia
11 oktober 2005, 09:52
Zo, da's een mooie adjustable brug. Waar vind me zoiets? Pigtail maakt iets soorgelijks, maar veel minder 'classy'.

Zelf heb ik zonder probelemen 'pre-comensated' bruggen gebruikt, werkt prima, maar heb ik toch liever iets a la Wilkinson/PRS McCarty stoptails, die of een of twee apart intoneerbare delen hebben, bovenop de overall intonatie. Badass bruggen vind ik zelf een beetje aan de lelijke kant, tunomatics heb ik ook weinig mee. Pigtail en Tonepros stoptails, die lijken me ook wel wat.

EVH Wolfgang
11 oktober 2005, 10:00
Vorig jaar stonden er op de beurs in Veenendaal 3 van die kitsch Gibson Les Paul Ultima's op een rij, die man vroeg er 4500 euro per stuk voor, dus 11.500 lijkt me wat teveel van het goede. Voor 4500 zou ik alsnog een 59'' Historic met een dikke flame kopen.

Wicked Willy
11 oktober 2005, 10:11
Die Gibson is afschuwelijk lelijk. De doubleneck PRS ook al kan ik me een Dragon herinneren die veel subtieler was.....dei zou ik zo kopen (als ik het geld had).

Droffie
12 oktober 2005, 14:10
mwoah.. tja.. die gibson tis iets te veel..


maaarr... zo'n customshop.. das toch eigenlijk wel ubergeil.. die topjes bijvoorbeeld, en dan in combinatie, met een gewone hals.. zou hele mooie combi zijn.. prs-en zijn standaard al aardig geil vind ik..

ze zijn kwalitatief ongetwijfeld toch wel beter dan gibsons, maar gibsons hebben toch DE sound, en vooral, DE looks en feel

Hey Nielsje, ben 't 99% met je eens. :wink:

dejohan
12 oktober 2005, 14:46
Je betaalt dan voor een gitaar waarvan je op z'n minst mag aannemen dat ie klinkt als de beste, hoewel dat altijd heel subjectief blijft, maar je betaalt vooral ook voor een stuk vakmanschap en een beleggingsobject.


Je hebt véél betere beleggingen dan een gitaar hoor.

dejohan
12 oktober 2005, 14:49
Je betaalt dan voor een gitaar waarvan je op z'n minst mag aannemen dat ie klinkt als de beste, hoewel dat altijd heel subjectief blijft, maar je betaalt vooral ook voor een stuk vakmanschap en een beleggingsobject.


Je hebt véél betere beleggingen dan een gitaar hoor.

Droffie
12 oktober 2005, 15:00
Je betaalt dan voor een gitaar waarvan je op z'n minst mag aannemen dat ie klinkt als de beste, hoewel dat altijd heel subjectief blijft, maar je betaalt vooral ook voor een stuk vakmanschap en een beleggingsobject.


Je hebt véél betere beleggingen dan een gitaar hoor.

:roll: Duhh...

Droffie
12 oktober 2005, 15:01
Je betaalt dan voor een gitaar waarvan je op z'n minst mag aannemen dat ie klinkt als de beste, hoewel dat altijd heel subjectief blijft, maar je betaalt vooral ook voor een stuk vakmanschap en een beleggingsobject.


Je hebt véél betere beleggingen dan een gitaar hoor.

:roll: Duhh...

fred dons
12 oktober 2005, 15:10
omgetwijfeld maar ik heb gemerkt dat mijn aandelen KPG minder sustain hebben dan mijn les paul :D

dejohan
12 oktober 2005, 15:18
Natuurlijk is het gewoon leuker om een gitaar te hebben ipv een aandeel, maar telkens als ik iemand hoor zeggen dat ie een gitaar koopt als belegging denk ik "jaja, gewoon een excuus om duur speelgoed te mogen kopen".

Droffie
12 oktober 2005, 15:37
Natuurlijk is het gewoon leuker om een gitaar te hebben ipv een aandeel, maar telkens als ik iemand hoor zeggen dat ie een gitaar koopt als belegging denk ik "jaja, gewoon een excuus om duur speelgoed te mogen kopen".

LOL...mijn vrouw trapt er in ieder geval niet meer in :lol:

wytz
12 oktober 2005, 15:49
het is natuurlijk ook een excuus om duur speelgoed te kopen...
maarrrrrr
een 2e hands les paul kan je voor net zo veel verkopen als dat je er zelf voor betaald hebt ! als je em dus weer voor ongeveer evenveel verkoopt als dat je hem gekocht hebt, dan speel je een tijdje voor ´niets´ op die gitaar !
(inflatie etc...daargelaten.)

dejohan
12 oktober 2005, 17:42
Natuurlijk is het gewoon leuker om een gitaar te hebben ipv een aandeel, maar telkens als ik iemand hoor zeggen dat ie een gitaar koopt als belegging denk ik "jaja, gewoon een excuus om duur speelgoed te mogen kopen".

LOL...mijn vrouw trapt er in ieder geval niet meer in :lol:

De mijne is er ook te slim voor. :D

Anders_Destium
12 oktober 2005, 17:46
Gitaren zijn toch altijd goedkoper dan 1000 euro :wink: