PDA

View Full Version : ZOOM G2 = cool!



Izegrim
10 oktober 2005, 12:05
EDIT:
Voor het geval je op deze thread stuit via de zoekfunctie heb ik deze link geplaatst. Het is een community voor de G2.

Yahoo! Groups ZOOM G2 (http://launch.groups.yahoo.com/group/zoomg2/)


Eigenlijk zocht ik nog een klein pedaal waar wat effecten in zitten. Ik had al een KORG AX100G maar die gebruik ik niet in combinatie met analoge effecten omdat m'n geluid daar nogal dof en vlak van wordt. Bovendien past die KORG niet op m'n pedalboard en hij is van plastic. Nu heb ik een ZOOM G2 gekregen en ik ben er best onder de indruk van. De presets klonken al zoveel beter, maar zelfs die geven nog een verkeerde indruk van wat je ermee kunt. Ik ga geen uitgebreide review geven, maar ik wil een ieder die nog 'iets erbij' zoekt hem eens te gaan testen. Mij komt het nogal bizar over dat dit te koop is voor zo weinig.

Sorry voor mijn wazige verhaal. Bottomline is: ondanks dat ZOOM zo'n kutreputatie heeft ben ik aan het spelen gegaan en dit hebben ze gewoon erg goed gedaan. Mooi apparaatje.[/url]

Jeroenvanhulsteijn
10 oktober 2005, 16:32
leuke gadget! Morgen denk ik ook maar eens uitproberen.

up-guitarman
10 oktober 2005, 19:43
Hoe izt het met het switchen van effect ??? Is daar ook zo'n irritante halve seconde tussen als bij de 505 vroeger ???
Of is dit bij deze opgelost ???

Zo ja, ga ik hem ook eens testen, mss wel leuk om te combineren met mn andere pedalen, en dan de zoom voor de speciallekes of zow ...

up-guitarman
10 oktober 2005, 19:44
Ow ja, is het ding wat solide, bij zo'n plastic bakje trap ik er los door denk ik ...

Jeroenvanhulsteijn
10 oktober 2005, 21:27
tis toch een metalen bakje?

Nuja, als het wat is ga ik hem gebruiken bij Swan's riffcontest :D

Izegrim
11 oktober 2005, 13:47
Het is een metalen bak met van die schakelaars die je ook op MXR bakken hebt. Er is nagenoeg geen vertraging tussen de patches. Je merkt het ECHT NIET. 5 miliseconden, da's heel snel. Ik vind het echt een briljant ding. Ik speelde ermee over een 1x12 transistorcombo tegenover een 5150 met 4x12 kast en ik stond zowaar kraakhelder in de mix. Probeer dat ding zelf maar.

ZOOM G2 produktinformatie (http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=1848&brandID=4)

Izegrim
12 oktober 2005, 10:58
Heeft iemand hem soundwise al eens naast een ander multifx gehouden? Ik ben best benieuwd of hij zich een beetje goed houdt tegenover een GT-8 of een XT Live.

Jeroenvanhulsteijn
12 oktober 2005, 16:15
ik heb hem gister even getest. Met een stagg telecaster en een behringer koptelefoon :razz: . Klonk best leuk. Reageert goed op de volume knop.
Alleen de high gain geluidjes waren errrrrrrrm, niet mooi. Zo'n schel randje in het hoog (wesp in jampotje). Verder knalde het nog niet echt de koptelefoon in. De cleane soundjes klonken erg lekker. Beetje compressie erop...en rammelen maar. De acoustische simulatie is ook erg bruikbaar vind ik persoonlijk. Semi clean gaat ook erg goed. Maarja, scheuren...daar moet je wat anders voor vinden. Ow, en de harmonizer deed het eigenlijk best wel goed. Stuk beter dan de pitch shifter op de tonelab.
Nuja, nog een keer met mn eigen gitaar op rammelen en dan maar beslissen. Eigenlijk vind ik de G2.1u nog een stuk interessanter (USB, adapter, expressiepedaal, Cubase LX). Maar die hadden ze nog niet (Feedback).

Izegrim
12 oktober 2005, 18:44
Weet je wat het met dat randje van die high gain sounds is? Je kunt de boostermodule op verschillende frequentiebanden instellen en die van de presets is te hoog. Draai ze naar 2 i.p.v. de 3 en 4 van de presets en het klinkt lekker. De high gain sounds kunnen erg goed klinken; vooral de Peavey en Mesa/Boogie sims. Je bent alleen wel een tijdje aan het tweaken want de mogelijkheden zijn erg breed: compressor->booster->gain/tone->6 band EQ.

Izegrim
27 oktober 2005, 12:36
Sorry voor deze ordinaire bump maar is er verder niemand die dat ding heeft (geprobeerd)? Ik ben er nog steeds erg tevreden mee, maar helaas moet ik ff wachten voor mijn versterker terug is van reparatie voor ik serieus aan de slag kan.

Jesse v.d
30 oktober 2005, 00:07
Ik heb de zoom g2.1u opgehaald :) vind het wel een leuk apparaat, ik speel nog niet lang genoeg gitaar om te zeggen of het goed is ofzo, kzocht gewoon iets voor niet teveel geld met veel effectjes dat ik kan uitproberen wat ik echt leuk vind.

Swan
30 oktober 2005, 10:36
hoe zou die G2 voor FX alleen zijn?
en kan je met die G2.1 t expressiepedaal ook gebruiken om dingen als pahser/flanger etc mee te bewerken? edit: ja dus, manual bekeken...

Swan
30 oktober 2005, 15:36
enneh...prijs? kan em niet op de feedback site vinden...

Swan
30 oktober 2005, 20:08
hmm op harmony central zijn ze ook wel erg positief....
denk er over om mn behringer pedaaltje terug te brengen en deze te kopen...
wat had je ervoor betaald?

Jesse v.d
30 oktober 2005, 23:25
g2 = 100 euro
g2.1u = 150 euro

beetje kijken naar de dollar prijzen van harmony central dan gewoon dollar teken vervangen door euro teken en dan heb je onze prijzen ongeveer.

Izegrim
1 november 2005, 16:07
Mijne was 95 Euro. Hij is echt perfect als alles in een. Ik gebruik hem alleen als effectenbakkie op m'n pedalboard met meer dan genoeg mogelijkheden en thuis als oefenversterkertje voor de koptelefoon of de stereo. Gezien de bouw en de geluidskwaliteit is het raar dat er ZOOM op staat. :-D

Jeroenvanhulsteijn
2 november 2005, 23:10
@Jesse,

waar heb jij die G2.1u gehaald? Die leek mij eigenlijk veel interessanter dan de G2 vanwege de USB, expressiepedaal en meegeleverde adapter.

Laatst hadden ze hem nog niet bij Feedback. En ik Rotterdam en omstreken zijn er geloof ik niet zo heel veel zaken meer die ZOOM importeren.