PDA

View Full Version : Het merk DOD deel II



TIMBER
10 oktober 2005, 10:07
Toch lekker dat je topic zonder weerwoord wordt verwijderd. En meneer TIMBER had de site www.dod.com al gevonden was niet al te moeilijk voor een IT,er. Misschien dat ik de vraag wat duidelijker had moeten stellen maar of dat nu een reden was voor een slotje... :-(

Met de vraag of iemand bekend was met het merk DOD bedoel ik natuurlijk of het een respectabel merk is... goed, middelmaat of slecht... waar kan ik het mee vergelijken.... Behringer, Soundcraft, Roland enz, enz, enz... zo raar is deze vraag toch niet. Kan een mengpaneel kopen maar wat kan ik verwachten qua kwaliteit... iemand ervaring mee..????

Mithrandir
10 oktober 2005, 10:41
Misschien de volgende keer meteen je vraag goed stellen meneer de IT'er.
Met een vraag :

"Kent iemand het merk DOD?" in de rubriek recording vraag je erom dat je topic verwijderd wordt.

Oh...en ik ken het wel, maar geen opname apparatuur er van. :razz:

TIMBER
10 oktober 2005, 10:56
Tssss dat is al de 2e keer in 20 minuten dan ze me meneer noemen... :-D

Zeg niet dat de vraagstelling optimaal was maar enige toelichting alvorens het te verwijderen was toch het minste... probeer zelf daar waar ik kan mensen hier op de verscheidende forums te helpen en info te verschaffen dus ik stond op zijn zachtst gezegd een beetje perplex van de ban...

harrie-beton
10 oktober 2005, 14:13
timber! "van onderen"

dod is "hardcore" effectenfabrikant dus ik heb hem verplaatst naar effecten.
ik verwijder nooit threads.
Het had niks met recording plus je stelde geen vraag.

hb (moderator)


Nu antwoord op je vraag: DOD mengtafels, ik weet dat met veel zoeken er een paar bestaan. Heb ze nooit gezien maar gezien de zeldzaamheid en de prijs lijkt het me een "gewone" budget mengtafel.
Te vergelijken met Behringer, trouwens die zijn niet slecht.
Ik hoor altijd weinig verschil tussen Behringer, Samson en Spirit enzovoort.

Betere tafels zijn meteen veel duurder zoals Topaz Yamaha enzovoort.

TIMBER
10 oktober 2005, 14:28
timber! "van onderen"
Nu antwoord op je vraag: DOD mengtafels, ik weet dat met veel zoeken er een paar bestaan. Heb ze nooit gezien maar gezien de zeldzaamheid en de prijs lijkt het me een "gewone" budget mengtafel.
Te vergelijken met Behringer, trouwens die zijn niet slecht.
Ik hoor altijd weinig verschil tussen Behringer, Samson en Spirit enzovoort.

Betere tafels zijn meteen veel duurder zoals Topaz Yamaha enzovoort.

THX... dat was alles wat ik wilde weten.... :satisfie:
En verwijder die andere maar uit het effecten-bak forum want daar hoort hij zekers niet thuis.

syarych
10 oktober 2005, 22:03
... Behringer, trouwens die zijn niet slecht.
Ik hoor altijd weinig verschil tussen Behringer, Samson en Spirit enzovoort.

Betere tafels zijn meteen veel duurder zoals Topaz Yamaha enzovoort.
Behringer is zeker niet slecht qua geluid, doch zijn er belangrijke verschillen.
Volgens een kennis (technicus/electronicus) die zelf Behringer mengtafels heeft gerepareerd gebruikt Behringer slechts 'middelmatige' hardware uit het 'jaar 0', al is het alleen maar om de prijs laag te houden. Bovendien worden Behringer producten na fabricage nauwelijks gecontroleerd. Ze kijken even of het apparaat 'werkt', maar een echte kwaliteitscontrole ontbreekt.
De geluidskwaliteit van Behringer mengtafels is over het algemeen niet slecht, maar er is wel degelijk een hoorbaar verschil. Vergelijk de mic preamps van een Behringer maar eens 1 op 1 met een Soundcraft of Yamaha: de laatste 2 zijn duidelijk veel stiller.
Een ander nadeel van Behringer mengtafels is dat er relatief veel overspraak is tussen de afzonderlijke kanalen, hoewel dat bij de oudere modellen van Behringer erger was dan bij de huidige.

(PS: Een Yamaha hoeft niet per se duur te zijn. Ik heb zelf recentelijk mijn Samson MDR8 vervangen door een Yamaha MG12/4, welke Feedback voor een kleine € 199,- verkoopt.)

harrie-beton
11 oktober 2005, 11:02
timber wou alleen weten of dod mengtafels goed waren.

Ben het met je eens dat Behringer geen goede nacontrole doet (ik heb 3 mengtafels waarvan 2 van Behringer). De ene tafel was na een half jaar stuk en heb ik al moeten vervangen.. gratis van Behringer, dat wel.

Maar goed, mijn Yamaha tafel is inderdaad een klasse beter maar die was 7 keer zo duur als de Behringer tafels samen. En hij is 28 kilo.