PDA

View Full Version : Snaardikten



Yvette
10 oktober 2005, 10:06
Hallo,

Ik heb een vraagje over snaardikten. Ik ben vooral geintersserd in al jullie meningen en ervaringen zodat ik niet alles zelf uit hoef te proberen.

Ik ben een bassist die uit hobby (nogal veel) gitaar speelt. Ik heb een goedkope (Vintage) SG copy. Ik heb er nu 10-13-17-26-36-46 snaren opzitten van D'addario (XL). Ik vind de dikte redelijk okay, maar ik vind dat de G te snel ontstemd. Ik denk er daarom over andere snaren te gaan proberen. Mijn ideeen hierover zijn D'addario XL met een omwonden G dat is 10-13-18(w)-26-36-46
Ander idee is wel dikker zonder omwonden G dus 11-14-18-28-38-49
Misschien moet ik het ook laten zoals het is en het stem probleem voor lief nemen?
Ik ben zeer benieuw naar al jullie snaar en stem meningen en ervaringen.
Bij voorbaat dank,

Yvette

wietse
10 oktober 2005, 11:26
ontstemmen heeft niks met snaardikte te maken maar eerder met slechte stemmechaniekjes, niet goed ingesneden topkam etc.

Navar0x
13 oktober 2005, 13:40
Misschien kan je beter je gitaar opnieuw afstellen. of naar je kammetjes kijken zoals al werd gezegd.. Als je dat zelf niet kan.. kan het beste naar een muziekwinkel bij je in de buurt gaan...

Navar0x
13 oktober 2005, 13:41
Misschien kan je beter je gitaar opnieuw afstellen. of naar je kammetjes kijken zoals al werd gezegd.. Als je dat zelf niet kan.. kan het beste naar een muziekwinkel bij je in de buurt gaan...