PDA

View Full Version : lichte distortion



Ronald
10 oktober 2005, 09:46
hey mensen, wij spelen met onze band af en toe softere rock covers, en aangezien ik altijd met een zware metal sound speel werkt da nie echt voor die nummers. dus ik ben op zoek naar een distortion pedaal voor een wat lichtere rock sound.

tliefst ook geen superduur pedaal dus want tis meer voor dr bij en niet als standaard sound. ik heb laatst in de winkel de boss ds-1 geprobeerd en die klonk zeker niet onaardig, maar ik wou toch eerst nog even verder kijken. ik had trouwens ook de super-overdrive van boss geprobeert maar die was weer net TE licht.

btw met softere rock doel ik op bijvoorbeeld anouk, krezip, jet en dergelijke

kunnen jullie mij nog iets aanraden ?

duckman
10 oktober 2005, 11:59
Hier wat pedalen die je wellicht kunt uitproberen en die niet te duur zijn (onder 100 euro)

Boss OD-3
Marshall Guv'nor II
ProCO Vintage Rat/Rat II
Digitech DF-7

Succes ermee.

mazzel,
arjan

jpb
10 oktober 2005, 13:25
Timmy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

Speeddemon
10 oktober 2005, 14:33
Hier wat pedalen die je wellicht kunt uitproberen en die niet te duur zijn (onder 100 euro)

Boss OD-3

+1!

Is veel beter en veelzijdiger dan de SD-1.

Verder zijn de volgende Boss pedalen ook goed: SD-2, OS-2 en BD-2.

als je 'm kan vinden: de Zoom HL-01 Hyperlead. superveelzijdig en vet! Misschien hebben ze 'm bij Feedback nog. Die hadden die pedalen best lang voor 95 p.s. Is true bypass en klinkt waanzinnig! Oh, en niet van die plastice Zoom meuk, maar een zware metalen behuizing!

harrie-beton
10 oktober 2005, 14:44
als jij de superoverdrive TE LICHT vind dan moet je harder aanslaan of een betere gitaar kopen...

De OD1 is nog lichter, die beviel mij altijd goed.
Bijvoorbeeld voor ROLLING STONES nummers (start me up)
Of Anouk met "are you kidding me"

Mijn ervaring is dat die lichte drives met die mooie "knor" erin lastiger te maken is dan de vette distortions.

tot ik de bogner xt simulatie van mijn pod ontdekte 8-)
Op mijn site staat een sample mp3 daarvan
http://www.besidesthat.nl/gitaar

Speeddemon
10 oktober 2005, 14:51
als jij de superoverdrive TE LICHT vind dan moet je harder aanslaan of een betere gitaar kopen...

De OD1 is nog lichter, die beviel mij altijd goed.
Bijvoorbeeld voor ROLLING STONES nummers (start me up)
Of Anouk met "are you kidding me"

Mijn ervaring is dat die lichte drives met die mooie "knor" erin lastiger te maken is dan de vette distortions.
probeer eens de Zoom PD-01 Power Drive (als je 'm kan vinden).

Gaat van totale clean boost tot studio-sound van Angus Young, maar ertussen zit zo'n "Little Wing" sound die nog overtuigender klonk dan m'n echte buizen-overdrive, de Tubefactor.

't is dat ik 2 pedalen heb die de zelfde functie hadden (puur als boost), maar an sich was die Zoom eigenlijk wel beter.

vinni
10 oktober 2005, 15:06
Ik zou eens de Bad Monkey van Digitech proberen. Iets van Eur 50.

Enne.....wie riep daar Timmi?
Als jij dat goeedkoop vind :-?

Vinni