PDA

View Full Version : Fuzz/Distortion



AlterEgo
9 oktober 2005, 23:25
Gegroet,

Ik ben op zoek naar een goede combinatie van 2 pedalen. Aan de ene kant zoek ik voor een Fuzz pedaal en aan de andere kant een goed distortion (of overdrive) pedaal. Ik speel veel alternative rock (Smashing Pumpkins, Radiohead, Weezer) en metal (Tool, Children of Bodom, Type O Negative, Opeth). Daartussen ook nog Maiden, Sonata Arctica en Nine Inch Nails. Vrij gevarieerd. Wat raden jullie mij aan?

robert-gitarist
9 oktober 2005, 23:38
hmm moeilijk...
Probeer de EH Big Muff eens of de double muff...
En anders sja als je een Fuzz goed afstelt schijnt er ook een overdrive uit te halen zijn...maar goed dat moet je ff zelf proberen ofzo in een winkel
Of een Line6 über metal..is erg veel zijdig..ik gebruik hem ook..fijn pedaal..

Edit: zie net in je onderschrift dat je op een Cube30 speelt? daar is toch wel een lekkere metal distortion/overdrive uit tehalen...

AlterEgo
10 oktober 2005, 00:04
Je kan idd wel een redelijke distortion uit een cube halen, maar ik heb ook een delay pedaal. Met de distortion uit de cube staat de delay dus vóór de distortion en dan klinkt het allemaal niet zo best meer. De ubermetal heb ik ook al aan gedacht en dan nog een EHX Big Muff erbij? Of een double muff?

dunnoaname
10 oktober 2005, 15:17
Het is misschien al zo vaak langs gekomen dat het een cliche wordt, maar een goede distortion komt gewoon uit een buizenbak. De delay kan je btw in de fxloop zetten, als die op een cube zit.

robert-gitarist
10 oktober 2005, 17:14
Distortion komt niet echt een uit een buizentop..zeker geen marshall :P althans das bij mij zo :P meer een overdrive..maar goed dr zitten uitzonderingen bij...maar moet je denken aan een eurotje of 12/1300.
Tsja ik zou die uber metal eens proberen..ik gebruik hem en heb hem voor de delay staan...maar echt onwijs gaaf geluid..veel instel moigelijkheden..en erg degelijke behuizing...give it a try ;)

Jerre
10 oktober 2005, 17:43
Je moet een keer kijken naar de HomeBrew Electronics Big-D
Daarmee kan je uit 5 verschillende diode types kiezen (deze maken de distortion)
De eerste 2 zijn zachter, meer crunch/blues/overdrive
De volgende 2 zijn harder, meer distortion, meer rock
De laatste stand is fuzz, en die is vrij fuzzy :lol:

Ik heb er op gespeeld en dit is een zeer leuk pedaal.
Het heeft ook een 'Bigger' voetschakelaar om net dat beetje extra te geven (dit 'beetje' is instelbaar met een knop)

Ik heb hem zelf net besteld bij Leo Caerts in Leuven, die zijn prijs (176€) was 36€ goedkoper dan de officiele prijs (212€).

Een aanrader.

Jerre
10 oktober 2005, 17:45
Je moet een keer kijken naar de HomeBrew Electronics Big-D
Daarmee kan je uit 5 verschillende diode types kiezen (deze maken de distortion)
De eerste 2 zijn zachter, meer crunch/blues/overdrive
De volgende 2 zijn harder, meer distortion, meer rock
De laatste stand is fuzz, en die is vrij fuzzy :lol:

Ik heb er op gespeeld en dit is een zeer leuk pedaal.
Het heeft ook een 'Bigger' voetschakelaar om net dat beetje extra te geven (dit 'beetje' is instelbaar met een knop)

Ik heb hem zelf net besteld bij Leo Caerts in Leuven, die zijn prijs (176€) was 36€ goedkoper dan de officiele prijs (212€).

Een aanrader.