PDA

View Full Version : versterker advies



reproach
9 oktober 2005, 20:27
Hallo,

ik speel nu al enkele jaren op een behringer 120 watt combo versterker. Ik heb me gisteren de boss gt-8 aangeschaft. Nu, ik weet, mijn versterker opzich is niet van top kwaliteit. Ik speel vooral hardcore/metalcore kwa muziek. De boss gt-8 geeft mij wel een vette distortion maar ik had er toch meer van verwacht. Ik zoek net da tikkeltje meer. Van versterkers weet ik zelf niet veel af. Ik heb horen zeggen / gelezen dat een buizenversterker een veel warmer en beter geluid geeft. Nu, ik dacht eraan de volgende versterker te kopen:

Hartke GT60P Gitaarstack "Piggyback" (Hybride)

http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/media/l_Piggyback.jpg

(http://www.muziekhandeljoosten.nl/index.html?lang=nl&target=d262.html)

Vooral om de prijs is me het te doen. Ik zou graag nieuw aankopen en niet 2de hands. Ik zou dan deze op internet bestellen aangezien ze hem bijna nergens voorradig hebben in winkels hier. Ik kan hem dus ook niet uittesten. Het boss gt-8 pedaaltje wordt dan ook hierop gebruikt. Hij zou voor op mijn kamer zijn en voor repetities. 60 watt is niet zo heel veel voor een gewone versterker maar buizenversterkes zouden veel harder gaan? Zou deze versterker voor mijn doeleinden geschikt zijn?

mvg,

kevin

pol
9 oktober 2005, 20:35
waarom kom je af met die hartke als je van plan bent een buizenversterker te kopen ? dat ding heeft alleen maar een buis in de preamp zitten.

Outrage
9 oktober 2005, 20:39
ik ken deze versterker niet, maar ik vraag me af of je voor die prijs een goed top + kast kunt kopen. Hoewel alles mogelijk is, zou ik hem zeker eerst eens uittesten en hem vergelijken met andere versterkers. Het is niet omdat die versterker een top is dat hij beter of harder zal klinken.

reproach
9 oktober 2005, 20:51
Is er dan zoveel verschil tussen alleen een buis in de preamp dan ook een eindbuis? Hij zal wss zobiezo al beter klinken dan mijn huidige amp..

pol
9 oktober 2005, 20:58
Is er dan zoveel verschil tussen alleen een buis in de preamp dan ook een eindbuis? Hij zal wss zobiezo al beter klinken dan mijn huidige amp..

juist ja, en dat weet je nu al zonder er op gespeeld te hebben :???:

pol
9 oktober 2005, 20:59
Is er dan zoveel verschil tussen alleen een buis in de preamp dan ook een eindbuis? Hij zal wss zobiezo al beter klinken dan mijn huidige amp..

juist ja, en dat weet je nu al zonder er op gespeeld te hebben :???:

reproach
9 oktober 2005, 21:03
Is er dan zoveel verschil tussen alleen een buis in de preamp dan ook een eindbuis? Hij zal wss zobiezo al beter klinken dan mijn huidige amp..

juist ja, en dat weet je nu al zonder er op gespeeld te hebben :???:

mijn amp speelt totaal niet goed, soms speelt hij ineens heel hard en soms ineens heel zacht. Scheelt iets mee binnenin. Zodus zal deze zeker niet slechter klinken. Ik vraag hier gewoon wat info over die hartke versterker, meer niet... :-?

pol
9 oktober 2005, 21:17
spaar wat langer door en koop ineens iets waar wat langer plezier van hebt.

AART
9 oktober 2005, 23:17
die kast is 4 x 8

heel erg iel.

DarknessAwaits
9 oktober 2005, 23:20
Volgens mij is dat ding ontworpen voor/door kaboutertjes die aan grootheidswaanzin leiden.

Spaar maar snel door voor iets beters.

harrie-beton
10 oktober 2005, 09:36
beste reproach, de enige goede benadering van een versterker kopen is ALTIJD ER ZELF OVER SPELEN met je eigen gitaar en je eigen gt8.

Die gt8 is zo goed dat thuis hoef je geen versterker.
In oefenruimte 100 watt met jullie genre een 2 keer 12 inch ofzo.

Balthazar
10 oktober 2005, 12:29
ik heb er over gespeeld en schrok van het slechte geluid. bovendien zit er een 4x8'' bij. gaat natuurlijk nergens over. als je weinig geld te besteden hebt, probeer dan ook ff die crate 120 watt top en die h&k's. maar het handistge is naar mijn mening ff door te sparen en een goede buizentop te kopen. en aangezien je metalcore maakt raad ik de peavey 5150 aan. die is nog goed te betalen ook.

Balthazar
10 oktober 2005, 12:29
ik heb er over gespeeld en schrok van het slechte geluid. bovendien zit er een 4x8'' bij. gaat natuurlijk nergens over. als je weinig geld te besteden hebt, probeer dan ook ff die crate 120 watt top en die h&k's. maar het handistge is naar mijn mening ff door te sparen en een goede buizentop te kopen. en aangezien je metalcore maakt raad ik de peavey 5150 aan. die is nog goed te betalen ook.

Malochia
10 oktober 2005, 15:30
aangezien je metalcore maakt raad ik de peavey 5150 aan.

+1!

Johnny V
10 oktober 2005, 16:12
Inderdaad, peavey 5150 is daar goe voor!
Btw, kevin, Waar woont gij, want ken ook ne kerel die "kevin" heet en die hardcore speelt op een behringer 120...

:cool:

reproach
10 oktober 2005, 18:21
Inderdaad, peavey 5150 is daar goe voor!
Btw, kevin, Waar woont gij, want ken ook ne kerel die "kevin" heet en die hardcore speelt op een behringer 120...

:cool:

Ik woon in waver, dicht bij mechelen :lol: