PDA

View Full Version : versterker advies



reproach
9 oktober 2005, 20:27
Hallo,

ik speel nu al enkele jaren op een behringer 120 watt combo versterker. Ik heb me gisteren de boss gt-8 aangeschaft. Nu, ik weet, mijn versterker opzich is niet van top kwaliteit. Ik speel vooral hardcore/metalcore kwa muziek. De boss gt-8 geeft mij wel een vette distortion maar ik had er toch meer van verwacht. Ik zoek net da tikkeltje meer. Van versterkers weet ik zelf niet veel af. Ik heb horen zeggen / gelezen dat een buizenversterker een veel warmer en beter geluid geeft. Nu, ik dacht eraan de volgende versterker te kopen:

Hartke GT60P Gitaarstack "Piggyback" (Hybride)

http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/media/l_Piggyback.jpg

(http://www.muziekhandeljoosten.nl/index.html?lang=nl&target=d262.html)

Vooral om de prijs is me het te doen. Ik zou graag nieuw aankopen en niet 2de hands. Ik zou dan deze op internet bestellen aangezien ze hem bijna nergens voorradig hebben in winkels hier. Ik kan hem dus ook niet uittesten. Het boss gt-8 pedaaltje wordt dan ook hierop gebruikt. Hij zou voor op mijn kamer zijn en voor repetities. 60 watt is niet zo heel veel voor een gewone versterker maar buizenversterkes zouden veel harder gaan? Zou deze versterker voor mijn doeleinden geschikt zijn?

mvg,

kevin

pol
9 oktober 2005, 20:35
waarom kom je af met die hartke als je van plan bent een buizenversterker te kopen ? dat ding heeft alleen maar een buis in de preamp zitten.

Outrage
9 oktober 2005, 20:39
ik ken deze versterker niet, maar ik vraag me af of je voor die prijs een goed top + kast kunt kopen. Hoewel alles mogelijk is, zou ik hem zeker eerst eens uittesten en hem vergelijken met andere versterkers. Het is niet omdat die versterker een top is dat hij beter of harder zal klinken.

reproach
9 oktober 2005, 20:51
Is er dan zoveel verschil tussen alleen een buis in de preamp dan ook een eindbuis? Hij zal wss zobiezo al beter klinken dan mijn huidige amp..

pol