PDA

View Full Version : Elementen, voegen ze echt zoveel waarde toe?



semt-x
9 oktober 2005, 19:58
Ik ben op zoek naar andere elementen, maar ik weet alleen niet of ze echt zoveel waarde toevoegen? Ik bedoel ik speel nu op een Epi LP standaard op een PodXT, en als ik palmmute, wordt het geluid modderig en korrelig. Niet mooi strak dus, hoe goed ik ook palmmute, het wordt niet mooi, zullen elementen hier meer waarde aan toevoegen?

Bl44t44p
9 oktober 2005, 20:13
Wat bedoel je precies met "waarde"? Andere elementen zullen je geluid drastisch veranderen, je hele sound wordt het meest door de pick-ups bepaald, veel meer dan de houtsoort o.i.d.

Malochia
9 oktober 2005, 20:18
Ik ben op zoek naar andere elementen, maar ik weet alleen niet of ze echt zoveel waarde toevoegen? Ik bedoel ik speel nu op een Epi LP standaard op een PodXT, en als ik palmmute, wordt het geluid modderig en korrelig. Niet mooi strak dus, hoe goed ik ook palmmute, het wordt niet mooi, zullen elementen hier meer waarde aan toevoegen?

Om het kort en krachtig te houden; JA.

Ik heb ook een Epi LP, en ik had hetzelfde probleem als jij. (en niet alleen bij palmmute)
Ik heb er betere elementen (Gibson 57 Classic Plus) ingegooid, en dit was echt een wereld van verschil.
Op een positieve manier natuurlijk he.

Negative K3 fan
9 oktober 2005, 20:19
modderig en korrelig kan ook door de pod komen, vooral als je luistert met koptelefoons

wat mij bij goede elementen meestal opvalt is de definitie. als je een akkoord aanslaat met oversturing blijft daar niets van over met slechte elementen en bij goede elementen is het een stuk gedefinieerder en gebalanceerder.

het klinkt kwalitatief gewoon in alle opzichten beter en naar gelang van de slechtheid van je huidige elementen zul je je oordeel vellen of ze waarde hebben toegevoegd.

Kim Wilson
10 oktober 2005, 10:40
JA!!!!!

Ik heb zelf ook een Epi, en deze was ook zo onduidelijk. Zo dood als een pier, zeg maar. Het geluid was supervlak en modderig. Nu heb ik Seymour Duncan elementen, en nu klinkt ie veeeeeeeeel helderder, levendiger, strakker en duidelijker. Dus het is het ZEKER waard.


Suc6. :)

Wormaap
10 oktober 2005, 12:22
Nog maar een succesverhaaltje dan :)
Mijn eigen Epiphone klonk wel OK, maar speelde geweldig. Setje Gibson elementen erin (Orpheo, je mag nog steeds jaloers zijn 8) ) en hij klinkt geweldig :)

Orpheo
10 oktober 2005, 12:35
Nog maar een succesverhaaltje dan :)
Mijn eigen Epiphone klonk wel OK, maar speelde geweldig. Setje Gibson elementen erin (Orpheo, je mag nog steeds jaloers zijn 8) ) en hij klinkt geweldig :)

haha, ach, in mijn LP komen Kent armstrong elementen.. ook niet verkeerd :D

Anders_Destium
10 oktober 2005, 12:58
Ach, wat schattig: komen er nu alweer andere elementen in je LP Orpheo :roll:


Elementen kunnen binnen de mogelijkheden van je gitaar een groot verschil maken, maar een goede amp doet meer voor je totaalgeluid!

Droffie
10 oktober 2005, 13:02
Ik ben op zoek naar andere elementen, maar ik weet alleen niet of ze echt zoveel waarde toevoegen? Ik bedoel ik speel nu op een Epi LP standaard op een PodXT, en als ik palmmute, wordt het geluid modderig en korrelig. Niet mooi strak dus, hoe goed ik ook palmmute, het wordt niet mooi, zullen elementen hier meer waarde aan toevoegen?

Ik sluit me bij de overige posters aan. Alvorens je op jacht gaat naar andere elementen zou ik je gitaar eerst een op een goede amp aansluiten en daar je oordeel op baseren.
Bij NL muziek hebben ze een Les Paul waarin je heel snel elementen kan wisselen om de verschillen goed te horen.
Is wellicht een mogelijk om eens wat verschillende pups te horen.

Succes.

Orpheo
10 oktober 2005, 13:06
Ach, wat schattig: komen er nu alweer andere elementen in je LP Orpheo :roll:


Elementen kunnen binnen de mogelijkheden van je gitaar een groot verschil maken, maar een goede amp doet meer voor je totaalgeluid!

ach, kom jij ook weer boven water!! volgende keer moeten we dus wat harder duwen dus

ja, problemen mee dat er andere pups ingaan??

Anders_Destium
10 oktober 2005, 13:10
Nee hoor, je maakt jezelf alleen steeds belachelijker. Wanneer denk je dat je er eindelijk andere elementen in hebt, na 10 topics of na 20 topics?

:lol:

Orpheo
10 oktober 2005, 13:38
Nee hoor, je maakt jezelf alleen steeds belachelijker. Wanneer denk je dat je er eindelijk andere elementen in hebt, na 10 topics of na 20 topics?

:lol:

he? huh? wat heb ik gemist!! zitten ze er NIET in??? he? heb ik dan voor niks dan dat geld neergeteld voor air-pickups?? als ik zo kijk, zitten er toch echt pickups in! en nee, tis niet een fata morgana, of mijn ouwe pups!

oh ja, anders, je maakt jezelf alleen maar belachelijk door constant hetzelfde de lullen, en mensen af te (willen?) zeiken. ik weet niet wat je probleem is hoor (ja, eigenlijk wel; je bent een verwend gastje die denkt dat ie de wijsheid in pacht heeft, maar eigenlijk een zielepoot is en het niet voor zichzelf durft toe te geven). daarnaast; sinds wanneer is het belachelijk dat iemand naar de voor hem ideale tone zit te zoeken??

Droffie
10 oktober 2005, 13:46
Nee hoor, je maakt jezelf alleen steeds belachelijker. Wanneer denk je dat je er eindelijk andere elementen in hebt, na 10 topics of na 20 topics?

:lol:

hey Anders...Met het verkeerde been uit bed gevallen vanmorgen?

Ik weet 't, maandagen vallen niet mee...En wat 't ergste is...Ze duren de hele fokking dag! :wink:

Anders_Destium
10 oktober 2005, 13:50
Valt wel mee hoor, ik lach me alleen dood om Orpheo die elke paar weken met stelligheid komt vertellen welke nieuwe pickups hij in zijn gitaar gaat doen (niet dat iemand dat echt boeit) om daar dan een weekje later weer vanaf te stappen om net zo stellig te gaan voor wéér andere...

Orpheo
10 oktober 2005, 14:15
Valt wel mee hoor, ik lach me alleen dood om Orpheo die elke paar weken met stelligheid komt vertellen welke nieuwe pickups hij in zijn gitaar gaat doen (niet dat iemand dat echt boeit) om daar dan een weekje later weer vanaf te stappen om net zo stellig te gaan voor wéér andere...

rukker, ik zei toch dat ze er al inzaten... damn, je verdraait net zo sterk mijn woorden als dat een gemiddelde pastoor dat doet met die van de pauls :evil:

and for your information; ik wil nog steeds dat setje superdistortion/air norton in EEN les paul hebben... maar ook nog een setje EMG's, en ook een x2n/super2 in een les paul, maar ik HEB niet zo veel les pauls nog.... dus ik stel prioriteiten.

Anders_Destium
10 oktober 2005, 14:18
Prioriteiten als in steeds weer opnieuw dezelfde vraag stellen?

Orpheo
10 oktober 2005, 14:20
Prioriteiten als in steeds weer opnieuw dezelfde vraag stellen?

nee, eerder als in, pickup vinden die de meeste van mijn doelen in 1 pakt...

Droffie
10 oktober 2005, 14:21
Valt wel mee hoor, ik lach me alleen dood om Orpheo die elke paar weken met stelligheid komt vertellen welke nieuwe pickups hij in zijn gitaar gaat doen (niet dat iemand dat echt boeit) om daar dan een weekje later weer vanaf te stappen om net zo stellig te gaan voor wéér andere...

Nee he, je komt steeds dichterbij me wonen. Ik wordt een beetje bang van je Anders... :D

Oh nu je toch zo dichtbij woont, als je een keer op een èchte versterker wil spelen, kom je maar langs... :wink: :D

Anders_Destium
10 oktober 2005, 14:27
Dit is maar tijdelijk hoor, het is niet alles maar de versterker kan vol open :razz:

Ik hoop binnenkort toch weer wat dichter in de buurt van de Hofstad te komen wonen (sorry Orpheo :wink: ).


>Orpheo

Ik begrijp het wel hoor dat je steeds op zoek bent en blijft, maar ik zie het nut niet zo in van alle topics die je opent daarover. Waarom zouden mensen je nog ergens over gaan adviseren als je echt steeds wat anders wilt en steeds beweert dat je al precies weet wat je wilt?

Droffie
10 oktober 2005, 15:05
Dit is maar tijdelijk hoor, het is niet alles maar de versterker kan vol open :razz:

Ik hoop binnenkort toch weer wat dichter in de buurt van de Hofstad te komen wonen (sorry Orpheo :wink: ).


>Orpheo

Ik begrijp het wel hoor dat je steeds op zoek bent en blijft, maar ik zie het nut niet zo in van alle topics die je opent daarover. Waarom zouden mensen je nog ergens over gaan adviseren als je echt steeds wat anders wilt en steeds beweert dat je al precies weet wat je wilt?

Tja, wat moet je tussen al die strontlucht als je de heerlijke stadslucht gewend bent :wink:

Orpheo
10 oktober 2005, 15:36
Dit is maar tijdelijk hoor, het is niet alles maar de versterker kan vol open :razz:

Ik hoop binnenkort toch weer wat dichter in de buurt van de Hofstad te komen wonen (sorry Orpheo :wink: ).


>Orpheo

Ik begrijp het wel hoor dat je steeds op zoek bent en blijft, maar ik zie het nut niet zo in van alle topics die je opent daarover. Waarom zouden mensen je nog ergens over gaan adviseren als je echt steeds wat anders wilt en steeds beweert dat je al precies weet wat je wilt?

dude, ff serieus. ik heb het afgelopen jaar daar dus 4 topics over geopend. das minder vaak dan dat andere lui een topic openen over " welke gitaar moet ik nemen", " ik heb een wond met rare pus" etc etc. dus waar maak jij je druk om. als t je echt irriteert, kijk je er niet naar om, en als je t echt zo lachwekkend vindt, stuur me dan een PM met een evt. oplossing, en als jij dat neit doet, zou iemand anders dat al gedaan hebben. maar ik heb nog niets ontvangen, dus zo erg is t ook weer niet lijkt me.

Orpheo
10 oktober 2005, 15:36
Dit is maar tijdelijk hoor, het is niet alles maar de versterker kan vol open :razz:

Ik hoop binnenkort toch weer wat dichter in de buurt van de Hofstad te komen wonen (sorry Orpheo :wink: ).


>Orpheo

Ik begrijp het wel hoor dat je steeds op zoek bent en blijft, maar ik zie het nut niet zo in van alle topics die je opent daarover. Waarom zouden mensen je nog ergens over gaan adviseren als je echt steeds wat anders wilt en steeds beweert dat je al precies weet wat je wilt?

dude, ff serieus. ik heb het afgelopen jaar daar dus 4 topics over geopend. das minder vaak dan dat andere lui een topic openen over " welke gitaar moet ik nemen", " ik heb een wond met rare pus" etc etc. dus waar maak jij je druk om. als t je echt irriteert, kijk je er niet naar om, en als je t echt zo lachwekkend vindt, stuur me dan een PM met een evt. oplossing, en als jij dat neit doet, zou iemand anders dat al gedaan hebben. maar ik heb nog niets ontvangen, dus zo erg is t ook weer niet lijkt me.

renier
10 oktober 2005, 15:39
Dit is maar tijdelijk hoor, het is niet alles maar de versterker kan vol open :razz:

Ik hoop binnenkort toch weer wat dichter in de buurt van de Hofstad te komen wonen (sorry Orpheo :wink: ).


>Orpheo

Ik begrijp het wel hoor dat je steeds op zoek bent en blijft, maar ik zie het nut niet zo in van alle topics die je opent daarover. Waarom zouden mensen je nog ergens over gaan adviseren als je echt steeds wat anders wilt en steeds beweert dat je al precies weet wat je wilt?

kom op Anders, dit hele forum ontleent zijn bestaansrecht aan het feit dat we met z'n allen urenlang topics volgooien over iets triviaals als de specificaties van de elementen die we eventueel ooit in een gitaar gaan gebruiken. voor de rest van de wereld (de niet-gitaristen) klinkt dit sowieso al belachelijk, dus ik vindt het vrij treurig om nu iemand af te gaan zeiken omdat hij 1 topicje meer erover opent dan de rest.

kom op; als we allemaal zoveel speelden als dat we lullen over spelen, had de wereld een forum minder en heel wat goeie gitaristen meer.

X-Rated
10 oktober 2005, 15:48
Ik speel een LP Standard Plus van Epiphone op een Marshall MG100DFX en ik vind dat er niets mis is met m'n geluid. Ik heb na veel draaien en proberen eindelijk een setting gevonden die mooi is. Het wordt natuurlijk wel te erg als ik op m'n hals element ga spelen met alle tone eruit :P Maar ik heb ook zitten denken om andere HB's te proberen.

semt-x
10 oktober 2005, 17:41
Ok, bedankt allemaal voor zover. Ik weet alleen nog niet precies wat voor elementen ik zou kunnen nemen. Aangezien er gelukkig niet veel keuze is op dit gebied :-?
En Anders en Orpheo, het is toch gewoon een forumboard, iedereen mag toch zijn of haar vraag stellen? Ongeacht of er iemand al zo'n zelfde bericht heeft gepost? Ik maak het zelf vaak mee, dat ik in een bepaald topic een klein vraagje daarover zet, en vervolgens komt er totaal geen reactie op, terwijl als ik een nieuw topic start hier DIRECT antwoorden en suggesties opkomen? Ik vind het altijd wel leuk om eens te kunnen lezen wat mensen over iets te zeggen hebben....

Anders_Destium
10 oktober 2005, 18:24
Mijn uitlatingen waren niet richting jou gericht hoor Semt-x maar richting Orpheo die eerst 5 keer vraagt wat hij moet doen en dan toch wat anders besluit te doen en daarna raar opkijkt als iemand daar wat van zegt. Dat is dus iemand die van mij geen advies meer krijgt, als hij er toch niets mee doet en ook nog een bijdehante bek opzet.

semt-x
10 oktober 2005, 18:38
Ik kan me goed voorstellen waarom je zo reageert, en voel me hier niet door bedreigd, maar ik wilde alleen zeggen dat een forumboard toch bedoelt is om mensen te helpen hun keuze te kunnen maken, of meer informatie verschaffen. Ik begin nu pas na veel lezen en luisteren naar wat voor sound ik zoek een beetje achter te komen wat ik waarschijnlijk het beste kan doen. Ik heb een idee in me hoofd en dat idee laat ik eerst hier op los. Voor hetzelfde ga ik met dat idee iets doen, wat misschien iedereen totaal niet had gedaan, en ook niet op het forum laten weten, kom ik er achter dat het helemaal niet werkt. Ik vind het altijd prettig als mensen mij willen/kunnen helpen mijn keuze aan te scherpen. Niet dat ik op de mensen afga, maar in sommige gevallen kan het een hoop ellende besparen. Zo, wat een verhaal, ben nou al moe!

Anders_Destium
10 oktober 2005, 19:06
Daar is inderdaad helemaal niets mis mee, het is ook gewoon leuk om allemaal verschillende soorten gear af te wegen :) Zeker bij dingen als elementen is het vaak persoonlijke voorkeur.

Waar het bij Orpheo steevast misgaat is met zijn instelling. Hij weet alles al, hij is overtuigd dat hij element x moet hebben en vraagt naar element y dat er nog bij moet. Mensen helpen hem en daarna vraagt hij nog een paar keer naar hetzelfde en doet hij uiteindelijk alsnog wat anders (ook met element x waarvan hij o zo zeker was de hele tijd en waarbij hij pissig werd als iemand vroeg: waarom?). Zo krijg je al snel een stank voor dank gevoel, het is natuurlijk mooi voor hem dat hij nu nieuwe elementen heeft. Maar dat had toch ook gekund zonder heel veel topics waar hij zich later toch niets van aantrok :wink:

semt-x
10 oktober 2005, 19:16
Je hebt ook wel een punt hoor. Het is best vervelend als dat op die manier gebeurt...

Anders_Destium
10 oktober 2005, 19:20
Maar daar ging het hier verder niet over, ik neem aan dat je volgende vraag is: Wat voor elementen moet ik dan hebben?

Dan zul je toch eerst moeten aangeven wat je zoekt, want er zijn zat elementen waar je meer definitie uit zult halen dan de stock Epi elementen!

semt-x
10 oktober 2005, 19:31
Ik zoek een bepaalde sound. Nou heb ik deze vraag ook al staan in de sectie moderne versterkers, om wat voor versterker ik nodig zou hebben. Ik zoek een sound ala Still Remains, Soilwork, 36 crazyfists, In Flames. Dat is een beetje het genre wat ik speel, dus ja, een seymour duncan Live Wire Metal zou volgens mij goed kunnen, een EMG of een Dimarzio super Distortion/Tone Zone/X2N..............

Negative K3 fan
10 oktober 2005, 19:31
ik zou wachten totdat er een leuk setje voorbij komt op gitaarmarkt... kun je sowieso geen buila aan vallen

semt-x
28 november 2005, 15:37
Ff ouwe koeien uit de sloot halen...

Mijn zoektocht is nog niet ten einde voor elementen.
Maar wat ik precies wil weet ik nu wel..
Een element voor hardrock/metal riffjes (ala Alter Bridge, Drowning Pool) en een element om mee te kunnen soleren (ala Guns N Roses, Alter Bridge)
Nou leek voor de riffjes de Dimarzio Super Distortion een goede keuze, maar welk element zouden jullie adviezeren om te soleren???

Wederom weer bedankt!

semt-x
28 november 2005, 15:38
Ff ouwe koeien uit de sloot halen...

Mijn zoektocht is nog niet ten einde voor elementen.
Maar wat ik precies wil weet ik nu wel..
Een element voor hardrock/metal riffjes (ala Alter Bridge, Drowning Pool) en een element om mee te kunnen soleren (ala Guns N Roses, Alter Bridge)
Nou leek voor de riffjes de Dimarzio Super Distortion een goede keuze, maar welk element zouden jullie adviezeren om te soleren???

Wederom weer bedankt!

Negative K3 fan
28 november 2005, 15:48
wtf heeft het wel of niet willen van 'soleren' met je element keuze te maken :S

koop gewoon die super distortion, super elementen als ik anderen mag geloven

Scali
28 november 2005, 16:09
Ik heb zelf ook een Epi Les Paul Standard Plus uit 1995, en daar heb ik enkele weken geleden een setje Gibson 490R en 498T in gezet. De klank is niet heel erg veranderd, maar wel duidelijk verbeterd. Zoals al eerder gezegd, het geluid is helderder, beter gedefinieerd, klinkt ook met distortion wat strakker etc.
Maar deze elementen wijken qua geluid sowieso niet zo gek veel af van de standaard Samick-elementen die ik had, denk ik. Ze zullen allebei wel nogal 'vintage-voiced' zijn, maar iets meer output.
Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat je een behoorlijk ander geluid kunt krijgen als je er echt afwijkende elementen in doet, zoals bv EMGs.
Maar dat zou ik niet doen, als je bv Guns 'n' Roses noemt. Slash (ik neem aan dat je Slash bedoelt, want wat is GnR zonder Slash?) gebruikt zelf graag de Seymour Duncan Alnico Pro II in z'n Les Paul, en dat is dus een vintage element, met niet zo gek veel output. Samen met .010 snaren en een goede versterker kun je daar gewoon heel vet geluid uit halen.
Dat is ook wat ik aan zou raden... een element van Gibson zelf (de 490/498 of misschien de 496/500, die zijn wat 'heter'), of een alternatief van bv SD dat ook naar een Gibson-element is gemodelleerd, en goed aansluit bij het karakter van een Les Paul.
EMGs kun je wat mij betreft net zo goed in een Squier Affinity proppen, klinkt toch altijd ongeveer hetzelfde... daar heb je geen Les Paul voor, toch? :)

semt-x
10 december 2005, 23:25
En daar is ie weer.....
Wordt het al vervelend jongens?

Nog steeds weinig tijd gehad om me eens goed te kunnen verdiepen in elementen. Maar heb nog een vraagje (again?)
Ik speel graag metal(core), en hiervoor lenen de Super Distortion, X2N en EMG elementen zich goed al ik de mensen mag geloven. En de solo's zullen er ook wel goed uitkomen, maar hoe zit het met het rock genre. Aangezien ik ook graag zo nu en dan rock speel, en me distortion dus een stuk minder heb, of liever een overdrive. Zouden deze elementen daar ook goed voor zijn? En wat moet ik dan eigenlijk vervangen, me bridge of neck element?

Orpheo
10 december 2005, 23:43
ik kon me herinneren dat t ging om pups in een les paul, voor metal en rock, solos en riffs, in hals en brug.

doe wat ik ga doen: x2n voor brug, air norton voor hals. kan je hele smoothe solo's mee spelen op hals, maar op brug natuurlijk ook als je een strakke solo wilt, en riffs op brug. hoeveelheid overdrive/distortion kan je met je amp instellen, of je amp instellen op "metal", en dan voor rock iets rustiger spelen (bij riffs) of gitaarvolume terug draaien, of even simpel op je halspup je riffs beuken.

en de x2n je te " hot" is, kan je beter de superdistortion nemen, WAT IK NIET AANRAAD!!!! de x2n is nl welliswaar hotter, maar die past meer in een les paul; minder bass, en hij is transparanter dan de superdistortion. de SD is HEEL lekker, daar niet van, maar ik heb m liever in een fullmahonie strat of een alder/ash/whatever-strat dan een les paul. het " vele hout" van de les paul doet de superdistortion in mijn oren vaak wat bassheavy klinken.

metal spelen, tja, wat is dat? voor mij is metal, echte metal, iron maiden, judas priest en sommig werk van metallica en zakk wylde en randy rhoads (en black sabbath). wat dat voor jou is weet ik niet. wat ik wil zeggeni s: metal is een bepaalde manier van spelen.

ze hebben wel een pup gemeen, veelal de superdistortion (in een strat! bedenk dat wel!), maar t is vooral een manier van spelen, van aanslaan, en niet de hoeveelheid gain. ik kan bv met dezelfde mate van oversturing iron maiden spelen, maar OOK, zonder dat t verragt klinkt, rockin in the free world van neil young (beetje gitaarvolume terugdraaien, en iets minder hard raggen).
succes!

oh ja; emg's. zou ik niet in je gitaar stoppen. enorm veel output, maar imo beetje tonedood.

Orpheo
10 december 2005, 23:44
ik kon me herinneren dat t ging om pups in een les paul, voor metal en rock, solos en riffs, in hals en brug.

doe wat ik ga doen: x2n voor brug, air norton voor hals. kan je hele smoothe solo's mee spelen op hals, maar op brug natuurlijk ook als je een strakke solo wilt, en riffs op brug. hoeveelheid overdrive/distortion kan je met je amp instellen, of je amp instellen op "metal", en dan voor rock iets rustiger spelen (bij riffs) of gitaarvolume terug draaien, of even simpel op je halspup je riffs beuken.

en de x2n je te " hot" is, kan je beter de superdistortion nemen, WAT IK NIET AANRAAD!!!! de x2n is nl welliswaar hotter, maar die past meer in een les paul; minder bass, en hij is transparanter dan de superdistortion. de SD is HEEL lekker, daar niet van, maar ik heb m liever in een fullmahonie strat of een alder/ash/whatever-strat dan een les paul. het " vele hout" van de les paul doet de superdistortion in mijn oren vaak wat bassheavy klinken.

metal spelen, tja, wat is dat? voor mij is metal, echte metal, iron maiden, judas priest en sommig werk van metallica en zakk wylde en randy rhoads (en black sabbath). wat dat voor jou is weet ik niet. wat ik wil zeggeni s: metal is een bepaalde manier van spelen.

ze hebben wel een pup gemeen, veelal de superdistortion (in een strat! bedenk dat wel!), maar t is vooral een manier van spelen, van aanslaan, en niet de hoeveelheid gain. ik kan bv met dezelfde mate van oversturing iron maiden spelen, maar OOK, zonder dat t verragt klinkt, rockin in the free world van neil young (beetje gitaarvolume terugdraaien, en iets minder hard raggen).
succes!

oh ja; emg's. zou ik niet in je gitaar stoppen. enorm veel output, maar imo beetje tonedood.

bass blom
11 december 2005, 09:36
rukker, ik zei toch dat ze er al inzaten... damn, je verdraait net zo sterk mijn woorden als dat een gemiddelde pastoor dat doet met die van de pauls

goddank heeft er niet 1 pastoor iets te maken met mijn les paul :lol:

Speeddemon
12 december 2005, 15:52
Aangezien ik ook graag zo nu en dan rock speel, en me distortion dus een stuk minder heb, of liever een overdrive. Zouden deze elementen daar ook goed voor zijn? En wat moet ik dan eigenlijk vervangen, me bridge of neck element?
DiMarzio Evolution!

zie m'n sig. :cool:

Speeddemon
12 december 2005, 15:52
Aangezien ik ook graag zo nu en dan rock speel, en me distortion dus een stuk minder heb, of liever een overdrive. Zouden deze elementen daar ook goed voor zijn? En wat moet ik dan eigenlijk vervangen, me bridge of neck element?
DiMarzio Evolution!

zie m'n sig. :cool:

semt-x
12 februari 2006, 03:23
Hebben jullie nog ideeen??? Ik heb nog steeds niets gekocht op elementen gebied (dit komt meer omdat ik er gewoon nog steeds weinig tijd voor heb)... Maar ben wel benieuwd of er mensen zijn die me nog meer kunnen informeren... Vandaar de schop uit ouwe doos....

Michael AE
12 februari 2006, 04:16
Ik ben waarschijnlijk veel te laat met deze opmerking, maar ik ben ook te lui om het hele topic door te nemen...

Ga eens een avondje goed rotzooien met de hoogte van je elementen en de afstelling van je gitaar, alvorens een dure aanschaf als nieuwe pickups te doen. Klinkt misschien ietwat vreemd, maar het kan een wereld van verschil zijn, vooral als je een redelijk tot echt goede gitaar hebt. (Leuk hout, redelijke hardware, enz.) Elementen zijn wel belangrijk, maar het is meer een kleurverschil dan een betere verdeling van de frequenties. Als je de juiste balans van p/u hoogtes hebt, zal je gitaar al veel minder modderig klinken, veel meer bite hebben, enz.

Eén van mijn strats is ooit nagekeken door iemand die ECHT verstand van afstellen heeft, en het verschil was enorm. Geen modderige bassen meer en een veel betere "twang". Bovendien was de strat door de vermindering van "string-pull" van de elementen veel beter bespeelbaar.

Mijn advies is; eerst even kloten met je afstelling (dat kun je best; het kan minder kwaad dan meestal beweerd wordt...) voordat je een besluit neemt om honderden euro's uit te geven voor nieuwe elementen.

drap
12 februari 2006, 13:50
Ik heb zelf een Epi lp custom en was ook niet helemaal tevreden met m'n pickups. Ik heb er Seymour Duncan '59ers ingezet en dit was in klank een wereld van verschil. Ik moet er wel bij zeggen dat ik het brugelement absoluut kan aanraden, maar het halselement zou ik niet nemen. Dan zijn er wel betere op de markt. Het lijkt dan wel weer heel tof op m'n zwarte lp, zo'n zebra in de hals, maar dat is puur cosmetisch. Qua klank niet the holy grail, beetje modderig. Hoe ik 'm ook omhoog of omlaag schroef, ene kant, andere kant, blijft modderig inplaats van mooi rond.