PDA

View Full Version : High Gain budget versterker



semt-x
9 oktober 2005, 19:52
Hallo allemaal,

Voordat jullie allemaal roepen GEBRUIK DE SEARCH... Heb ik gedaan, maar ben eigenlijk nog niets wijzer geworden. Ik ben nog steeds op zoek naar HET high gain geluid. Geluid ala 36 Crazyfists, Soilwork, Drowning Pool, Still Remains, In Flames, Killswitch Engage enz enz enz. Dat geluid zoek ik, maar de meeste bands gebruiken toch de luxere merken Mesa, Bogner.... Wie kan mij vertellen welke versterkers voor een zacht prijsje dit geluid kunnen nabootsen? Nou ik mijn oog ook al gevallen op een Randall RG75G2, maar kom maar op met jullie input!!!

Lock en Load
9 oktober 2005, 20:01
Hallo allemaal,

Voordat jullie allemaal roepen GEBRUIK DE SEARCH... Heb ik gedaan, maar ben eigenlijk nog niets wijzer geworden. Ik ben nog steeds op zoek naar HET high gain geluid. Geluid ala 36 Crazyfists, Soilwork, Drowning Pool, Still Remains, In Flames, Killswitch Engage enz enz enz. Dat geluid zoek ik, maar de meeste bands gebruiken toch de luxere merken Mesa, Bogner.... Wie kan mij vertellen welke versterkers voor een zacht prijsje dit geluid kunnen nabootsen? Nou ik mijn oog ook al gevallen op een Randall RG75G2, maar kom maar op met jullie input!!!

Gebruik de search. Als je goed had gezocht wist je zo dat In Flames Peavey 5150 gebruikt. Zo ook Soilwork en Killswitch Engage. Alhoewel ik heb gehoord dat het nieuwe Soilwork album ENGL Savage 120 is en The End Of Heartache van Killswitch Engage een mix is van 5150, Framus Dragon, Cobra (en recto?) met vooral de 5150 het meest prominent in de mix (zoiets van, 40% 5150, 20% dragon, 20% cobra en 20% recto, en dat voor iedere gitarist. Dus tel maar uit hoeveel versterkers en lagen er zijn gebruikt voor dat album. Veel geluk met 100% krijgen van dat geluid!).

Kortom... Peavey 5150. 2e hands dan.

ieme
9 oktober 2005, 20:04
mooie uitleg!

Balthazar
9 oktober 2005, 21:55
5150 idd. goed betaalbaar en een vet high gain geluid.

Orpheo
9 oktober 2005, 22:41
idd, 5150 is the way to go. en anders, als je bv marshall freak bent, neem dan de jcm 900. high gain, knettert de pan uit, maar imo EIGENLIJK een baggersound. de 5150 is imo TOP.

coal
10 oktober 2005, 22:29
Idd ik was laatst op zoek naar een low-budget high gain amp en heb een 5150 gekocht. Perfecte keuze, go for it zou ik zeggen!

semt-x
11 oktober 2005, 23:28
Maar een 5150 is geloof ik nog wel aan de prijs. Althans 800 euro vind ik al duur. Ik weet dat kwaliteit en geluid duur is, maar dat kan ik gewoon (nog) niet betalen.... Misschien nog andere alternatieven?

Thom TK
11 oktober 2005, 23:34
Maar een 5150 is geloof ik nog wel aan de prijs. Althans 800 euro vind ik al duur. Ik weet dat kwaliteit en geluid duur is, maar dat kan ik gewoon (nog) niet betalen.... Misschien nog andere alternatieven?

2e hands?

coal
12 oktober 2005, 11:03
mijn kostte tweedehands 450 euro... Nu heb ik ook wel erg mazzel gehad :roll:

Nocki
12 oktober 2005, 12:40
is het om thuis mee te spelen of in een band?

Nocki

Balthazar
12 oktober 2005, 13:37
mijne was 500. gewoon goed zoeken/goed bieden.
-en de combo versie is volgens mij vaak nog goedkoper, en dan heb je ook gelijk 2x12 speakers.

coal
13 oktober 2005, 10:47
is het om thuis mee te spelen of in een band?

Nocki
ik heb em laatst thuis geprobeerd en dat gaat prima. Maar over het algemeen gebruik ik em in mijn band en daar gaat het erg hard. De 5150 kan het prima opnemen tegen de dual rectifier van onze andere gitarist :-D

coal
13 oktober 2005, 10:49
is het om thuis mee te spelen of in een band?

Nocki
ik heb em laatst thuis geprobeerd en dat gaat prima. Maar over het algemeen gebruik ik em in mijn band en daar gaat het erg hard. De 5150 kan het prima opnemen tegen de dual rectifier van onze andere gitarist :-D

Aad-d-h-d
13 oktober 2005, 13:16
mijne was 500. gewoon goed zoeken/goed bieden.
-en de combo versie is volgens mij vaak nog goedkoper, en dan heb je ook gelijk 2x12 speakers.

Idd heb ik ook mazzel gehad... 650 voor neergeteld en verder de cab er bij gezocht! maar als je budget wilt doe er dan een 1960 cabbie onder!

en ehhh de rectumfrier valt qua toon weg naast een 5150!! Dit wil niet zeggen dat ik een rectumfrier slecht vind voordat ik mensen voor de schenen ga schoppen hahah maar de combi 5150/rectumfrier is super!