PDA

View Full Version : Coron Distortion



Heintje
9 oktober 2005, 18:15
Hallo,

Ooit (1981) heb ik een Coron Distortion 15 gehad, maar deze is helaas gejat, samen met m'n 70's strat! Nu heb ik een 2e handse Coron distortion 10 gekocht en ben hier erg blij mee. Hij klinkt denk ik hetzelfede als de 15.

Weet iemand of er een wezenlijk verschil bestaat tussen de Coron Distortion 10 en de Coron Distortion 15?

Alvast bedankt.

Jerre
9 oktober 2005, 19:50
Nog nooit van gehoord ...
Heb je misschien fotos of sound sampletjes ?

Antoon
9 oktober 2005, 22:28
Beide kopieen van de MXR Distrortion +.

robert-gitarist
9 oktober 2005, 22:55
Beide kopieen van de MXR Distrortion +.

+1..
Ook 2 knoppen en dat vieze gele kleurtje..dat mosterd gele zeg maar...
Alleen staat er dan Coron op...Enige wat misschien anders is,is de printplaat ofzo..in ieder geval iets met de elektronica denk ik..
Net als Maxon..die kopieert of kopieeerde Ibanez ;)

Heintje
9 oktober 2005, 23:33
Dat het op MXR lijkt weet ik. Ik wil alleen het verschil weten tussen de 10 en de 15? Een antwoord van 5 is niet nodig.

robert-gitarist
9 oktober 2005, 23:36
iemand heeft er nog nooit van gehoord en wil er wel wat over weten..dus geven wij hem antwoord...dus dat antwoord van 5 is wel nodig :roll: :roll: :roll:

Heintje
9 oktober 2005, 23:44
Ik had meer een algemeen geldend antwoord verwacht voor die periode. Distortion 10 = made in Japan en Distortion 15 = made in Taiwan???

Net zoals bij Ibanez bijvoorbeeld...

robert-gitarist
9 oktober 2005, 23:49
Ja maar ja toen wist blijkbaar niemand het ofzo...word ook niet meteen geantwoord in paar uur tijd ofzo..kan wezen dat je pas je antwoord hebt na een dag,week,maand jaar...........
Misschien heeft het iets te maken met de gain? normaal gaat ie tot 10, en die 15 misschien tot de 15?iets meer gain dus?
net als de Marshall JCM 900...heb je een top bij zitten die normaal tot de 10 gaat maar ook een type dat tot 20 gaat...
Versterker en pedaal is natuurlijk wel wat anders maar het principe van de gain wat ik bedoel is misschien het zelfde?

Heintje
10 oktober 2005, 00:09
Lijkt me een aardige theorie, net zoals bij sommige fender amps die tot 12 gaan terwijl 2 al hard genoeg is.

Dirk_Hendrik
10 oktober 2005, 09:56
Net als Maxon..die kopieert of kopieeerde Ibanez ;)

Briljante uiting van gebrek aan kennis :wink:
Tussen ongeveer '73 en '95 was Maxon de firma die alle Ibanez effecten ontwikkelde en produceerde. M.a.w. Ibanez heeft nooit een effect gebouwd maar dat uitbesteed.

Lucluc
10 oktober 2005, 10:20
Beide kopieen van de MXR Distrortion +.

Ze lijken er wel op, maar klinken toch wel anders. Erg cool zijn de funkbox en space machine. Dat zijn toch echt geen copieën van MXR, maar erg eigen designs.

Verschil tussen de 10 en 15 weet ik ook niet.....

Antoon
10 oktober 2005, 11:03
Ik las ooit op een of ander forum een post waarin een eigenaar (?) schreef dat de 10 en de 15 identiek waren. Misschien dat er nog echte CORON kenners hier rond lopen?

marnixek
8 mei 2008, 02:50
hoi ik heb zo'n coron 15. Zelf gebruik hem als fuzz pedaal in solo's of loopjes.
De coron 15 is vrij heftig maar is wel gecontroleerd af te stellen. Je kan hem zo
aftellen dat hij per noot duidelijk blijft zonder dat je een orkaan van harmonische
bij klanken of ongecontroleerde bagger gratis meekrijgt. Een ander voordeel is
ook dat zijn volume hard is, dus dat je altijd duidelijk een hard en enkele
fuzz/distortion toon kan krijgen. Voor jaren zag men de coron als een budget
troep apparaatje of als een slechte copy. De coron 10/15 zag je toen overal
liggen voor 25/35 gulden. Nu worden er maar weinig distortion/fuzz apparaten
zo specifiek en luid en degelijk meer gemaakt en zeker voor die prijs' toen e
nu.. Ik heb ook oude 60's fuzz pedalen die ook live gebruik maar deze blijft
toch een van mijn favorieten. Volgens mij had coron eerst de coron distortion
en daarna de coron 10 en de distortion 15. De 15 is een heftige variant van
de 10. Of de 10 de plaats innam van de "gewone distortion weet ik niet. Dat
dus het verschil. gr m

JeroenSchaaf
8 mei 2008, 07:29
Mwah Thanks voor je info, alleen tis net even te laat.

Het topic is al 3jaartjes oud! :satisfie:

peter_heijnen
8 mei 2008, 09:09
3 jaar oud of niet, ik wilde het achteraf gezien best graag weten.

kupervaser
1 december 2009, 12:11
Hier wat foto's van CORON distortion 15:
http://i642.photobucket.com/albums/uu144/kupervaser/Coron%20Distortion%2015/IMAG0129.jpg
http://i642.photobucket.com/albums/uu144/kupervaser/Coron%20Distortion%2015/IMAG0132.jpg
http://i642.photobucket.com/albums/uu144/kupervaser/Coron%20Distortion%2015/IMAG0128.jpg
http://i642.photobucket.com/albums/uu144/kupervaser/Coron%20Distortion%2015/IMAG0130.jpg

DiscoFreq
1 december 2009, 16:16
Er zal wel een (klein?) verschil in parts zijn, dat is ook zo tussen de Cross Over 85, Funk Box 90 en Funk Box 95, die op het eerste zicht bijna identiek lijken.

Ze liggen me momenteel iets te ver weg om het nu na te kijken :D

BamBuFan1
1 december 2009, 16:41
Briljante uiting van gebrek aan kennis :wink:
Tussen ongeveer '73 en '95 was Maxon de firma die alle Ibanez effecten ontwikkelde en produceerde. M.a.w. Ibanez heeft nooit een effect gebouwd maar dat uitbesteed.

En zelfs Ibanez besteedde dat niet uit, maar Hoshino, het moederbedrijf dat o.a. de merknaam Ibanez gebruikte.

Chris Winsemius
1 december 2009, 16:44
Er zal wel een (klein?) verschil in parts zijn, dat is ook zo tussen de Cross Over 85, Funk Box 90 en Funk Box 95, die op het eerste zicht bijna identiek lijken.

Ze liggen me momenteel iets te ver weg om het nu na te kijken :D

Ik ben wel benieuwd (als het niet te veel moeite voor jou is).

Heb er vroeger weleens over gespeeld en ik zoek er nog steeds 1, anders bouw ik 'm gewoon in 'n lege DOD 250 behuizing (nieuwer type).

De Coron kwam bij mij beduidend "ranziger" over dan de DOD.

DiscoFreq
1 december 2009, 16:55
Ik ben wel benieuwd (als het niet te veel moeite voor jou is).

Heb er vroeger weleens over gespeeld en ik zoek er nog steeds 1, anders bouw ik 'm gewoon in 'n lege DOD 250 behuizing (nieuwer type).

De Coron kwam bij mij beduidend "ranziger" over dan de DOD.

Ik bedoelde tussen de Coron Distortion 10 en Distortion 15, ik denk niet dat ik een DOD 250 heb liggen :D

Dirk_Hendrik
1 december 2009, 16:55
En zelfs Ibanez besteedde dat niet uit, maar Hoshino, het moederbedrijf dat o.a. de merknaam Ibanez gebruikte.

En zelfs Hoshino gebruikte die naam niet maar doet dat nog steeds.

Iets scherpere en beter belichtte foto's zouden in dit geval zo een schematje opleveren.

Chris Winsemius
1 december 2009, 16:57
Ik bedoelde tussen de Coron Distortion 10 en Distortion 15, ik denk niet dat ik een DOD 250 heb liggen :D


schema, geen plaatjes of pendaaltjes ;)

(Ik heb hier dus 'n recente/gele DOD 250-behuizing liggen en wil daar wat CORONachtigs inbouwen)

DiscoFreq
1 december 2009, 17:24
schema, geen plaatjes of pendaaltjes ;)

(Ik heb hier dus 'n recente/gele DOD 250-behuizing liggen en wil daar wat CORONachtigs inbouwen)
Ah, die heb ik niet, enkel de pedaaltjes (ergens) :D

Chris Winsemius
1 december 2009, 17:38
Ah, die heb ik niet, enkel de pedaaltjes (ergens) :D

Ok.

Iig.: je hebt 'n zeer toffe website!!!

DiscoFreq
2 december 2009, 17:05
Ok.

Iig.: je hebt 'n zeer toffe website!!!

Thanks, 'k doe m'n best :D