PDA

View Full Version : wat vinden jullie?



duck304
9 oktober 2005, 18:06
Wat is jullie mening over een goeie versterker. Ik ben nu in het bezit van een Ibanez 10WATT versterker met weinig opties.

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe versterker, maar aangezien er zoveel merken bestaan weet ik niet meer wat ik moet kiezen... ik denk ook dat het qua smaak is, maar toch... kwaliteit en kwantiteit is ook belangrijk.

Ik heb een aantal merken zien langskomen zoals Vox, line6, Marshall, Peavy en Fender...

Ik speel over het algemeen Metal, Hard rock en dat soort dingen.. Ik gebruik een Ibanez gitaar met een BOSS-GT3 voor de effecten...

Heb net via email aanbieding gekregen van een Fender Dual showman 100watt top..... iemand ervaring mee??

Ik hoor graag van jullie wat jullie meningen zijn over versterkers. Ik ga er nog live mee optreden, maar misschien wel in de toekomst (danwel dat ik niet de versteker meeneem maar die van de kroeg leen waar ik speel)....

Negative K3 fan
9 oktober 2005, 18:49
je vraagt ons wel een hele hoop...

ik zou zeggen, verwijder dit topic, denk nog even rustig na en ga dan zinnige vragen stellen.

Anders_Destium
9 oktober 2005, 18:55
Ik zou gaan voor een Line 6 versterker in jouw geval, zeker als je (nog) niet weet wat je precies wilt. Een Flextone II (2ehands) lijkt me een goede optie.

Beter nog: Kijk naar je budget, ga naar een grote winkel in jouw buurt (is lastig aangeven als je je woonplaats niet vermeldt) en kijk wat je het beste bevalt.

NeeraDJ
9 oktober 2005, 19:03
Ik vind Anders z'n advies al goed op zich, die Flextones zijn heel erg goede versterkers voor het geld. Maar wat is je budget? Ook belangrijk om te vermelden

Negative K3 fan
9 oktober 2005, 19:10
als je metal en hard rock speelt en je hebt al een gt3 zou ik juist geen flextone nemen, maargoed...

Anders_Destium
9 oktober 2005, 19:21
Niemand zit op jouw mening te wachten Neg K3. In plaats van te zeiken en te miepen zou je ook zelf advies kunnen geven :roll:

Ik heb trouwens nog geen budget gehoord, over hoeveel geld hebben we het eigenlijk (grofweg)?

Negative K3 fan
9 oktober 2005, 19:33
nee jouw mening is lekker

en ik heb al advies gegeven

jij gaat hem al flextones aan zitten praten en pas daarna ga je denken over budget hou dan je mond.

Outrage
9 oktober 2005, 20:47
kijk misschien eens naar een laney? Naar mijn smaak beregoeie versterkers tegen een aannemelijke prijs.

duck304
9 oktober 2005, 21:03
je vraagt ons wel een hele hoop...

ik zou zeggen, verwijder dit topic, denk nog even rustig na en ga dan zinnige vragen stellen.


nee jouw mening is lekker

en ik heb al advies gegeven

jij gaat hem al flextones aan zitten praten en pas daarna ga je denken over budget hou dan je mond.

Met het verkeerde been uit bed gestapt??? :-? Als dat zo is, ga ff tegen iemand anders zeiken en niet op een forum, of vraag aan de forum makers of ze een aparte topic voor je willen maken waar mensen tege elkaar kunnen zeiken (als dat al niet ergens bestaat op het internet) Ik kan wel gaan nadenken, maar ik hoor en lees zoveel over verschillende merken, dat ik door de bomen het bos niet meer zie...... maar goed...... naar de orde van deze dag (avond)....

Het budget is tussen de rond de 150 euro.


Beter nog: Kijk naar je budget, ga naar een grote winkel in jouw buurt (is lastig aangeven als je je woonplaats niet vermeldt) en kijk wat je het beste bevalt.

Kijk eens goed wat er bij mijn woonplaats staat... je zou misschien denken dat het geen echte woonplaats is, maar HEUS... ik woon in Grootebroek :lol:

ieme
9 oktober 2005, 21:08
nee jouw mening is lekker

en ik heb al advies gegeven

jij gaat hem al flextones aan zitten praten en pas daarna ga je denken over budget hou dan je mond.

Met het verkeerde been uit bed gestapt??? :-? .... maar goed...

Het budget is tussen de rond de 150 euro.

Ohja, Anders.... Kijk eens goed wat er bij mijn woonplaats staat... je zou misschien denken dat het geen echte woonplaats is, maar HEUS... ik woon in Grootebroek :lol:

groote broek, klein pikkie

Negative K3 fan
10 oktober 2005, 12:50
bnou anders, mooi uit positie geluld want voor 150 heb je nooit een flext000000ne

StereoX
10 oktober 2005, 12:58
voor 150 euro heb je zoiezo geen versterker die optreden-waardig is :roll:

mijn advies: spaar door tot je wat meer te besteden hebt en kijk dan weer verder

Malochia
10 oktober 2005, 14:42
Het budget is tussen de rond de 150 euro.



Dan zou ik toch echt gaan doorsparen. Wat je van dat geld kan kopen zal even slecht zijn als wat je nu hebt. Daar bereik je helemaal niks mee.

Spaar nog effe een paar honderd euro erbij.
Klinkt misschien niet leuk, maar het is niet anders.
Gitaar is een dure hobby. ;)

duck304
11 oktober 2005, 16:54
Ik kan via via een bass-gitaar versterker van 120 WATT kopen. Hij zegt dat een electrische gitaar erook op kan worden aangesloten. Het is dan wat zwaarder/donkerder...

Is dit aan te raden... het heeft een pittige vermogen...

almarvk
11 oktober 2005, 17:22
Nope, niet aan te raden. Daarvoor zijn die dingen gewoon niet gemaakt.

Wat de rest al zei; spaar gewoon rustig door totdat je een versterker kan kopen die optreden waardig is. Een versterker met wat meer vermogen.
Ik ben bang dat je spijt van je aankoop als je met dit budget wat gaat kopen...

bram123
11 oktober 2005, 18:25
als je die fender 100 watt top voor 150 kan kopen dan zou ik daar snel op in gaan. heh.

duck304
12 oktober 2005, 08:51
Wat de rest al zei; spaar gewoon rustig door totdat je een versterker kan kopen die optreden waardig is. Een versterker met wat meer vermogen.
Ik ben bang dat je spijt van je aankoop als je met dit budget wat gaat kopen...

Hoeveel WATT heb ik dan nodig om optreden mee te doen?? Ik heb al redelijk wat amps gezien van 60 watt of meer (100 watt) voor die prijs, danwel ietsjes meer

duck304
12 oktober 2005, 14:40
Heb net een aanbieding gekregen om een 100watt L5 (LABSERIES) te kopen voor rond de 180 eurootjes...

Om eerlijk te zeggen weet ik niet of dat een goeie versterker is. Heeft 2x12" speakers... (is dat dus stereo-geluid???)

Ook kan ik een Peavy 60watt kopen voor 80 euro. Is dit anders beter? Heeft minder vermogen en maar 1 speaker van 12"....

iemand advies?

gitarist17
12 oktober 2005, 14:58
luister nou naar je oren, dan kom je er wel uit...

erice

duck304
13 oktober 2005, 08:29
Is het niet een oud type/merk versterker. Ik heb er nog nooit van gehoort. Is 100watt niet wat veel om te oefenen en om later over 1 of 2 jaar in een band mee op te treden?

thisafternoon
13 oktober 2005, 09:26
Spaar voor een 2de hands buizenversterker. Dat is mooi, goed te combineren met je effectenunit en/of pedaaltjes. Denk dat je toch wel op 400 euro moet rekenen, dus ook mijn advies is om even door te sparen!

Dan maakt wattage ook niet zo veel uit (t gaat eerder te hard) Ik heb eens een 15 watt THD gehoord, oef! En zelfs de Zvex nano-head met 0,5 watt gaat hard (ja niet hard genoeg om mee op te treden).

thisafternoon
13 oktober 2005, 09:27
Spaar voor een 2de hands buizenversterker. Dat is mooi, goed te combineren met je effectenunit en/of pedaaltjes. Denk dat je toch wel op 400 euro moet rekenen, dus ook mijn advies is om even door te sparen!

Dan maakt wattage ook niet zo veel uit (t gaat eerder te hard) Ik heb eens een 15 watt THD gehoord, oef! En zelfs de Zvex nano-head met 0,5 watt gaat hard (ja niet hard genoeg om mee op te treden).

Kim Wilson
13 oktober 2005, 09:34
Spaar voor een 2de hands buizenversterker. Dat is mooi, goed te combineren met je effectenunit en/of pedaaltjes. Denk dat je toch wel op 400 euro moet rekenen, dus ook mijn advies is om even door te sparen!

Dan maakt wattage ook niet zo veel uit (t gaat eerder te hard) Ik heb eens een 15 watt THD gehoord, oef! En zelfs de Zvex nano-head met 0,5 watt gaat hard (ja niet hard genoeg om mee op te treden).
Ja, spaar allemaal door tot je een full stack Engl kunt kopen. :roll:


M.a.w., iedereen die hier komt vragen, moet van iedereen altijd nog even doorsparen voor iets wat nét wat mooier is, maar zo kun je wel doorgaan. Er is namelijk altijd wel iets dat mooier is... Ik ben het wel met jullie eens dat €150,= aan de krappe kant is, maar 400 Eu. is wel bijna 3 keer zoveel...

StereoX
13 oktober 2005, 20:29
een peavey bandit is misschien ook nog een optie. i.c.m. die boss moet daar toch wel een redelijk geluid uit te trekken zijn. rond de 200/250 euro moet je er wel een kunnen vinden

jorrit
13 oktober 2005, 21:08
Heb net een aanbieding gekregen om een 100watt L5 (LABSERIES) te kopen voor rond de 180 eurootjes...

Om eerlijk te zeggen weet ik niet of dat een goeie versterker is. Heeft 2x12" speakers... (is dat dus stereo-geluid???)

Ook kan ik een Peavy 60watt kopen voor 80 euro. Is dit anders beter? Heeft minder vermogen en maar 1 speaker van 12"....

iemand advies?

als die L5 in goede staat is (check alle knoppen op ruis/kraak als je er aan draaid, doen beide speakers het, samengevat werkt alles) en dan heb je een leuke versterker. mss kun je dr nog wat aflullen maar voor 150 euro heb je denk ik een goede deal. t zijn iig. leuke versterkers, geen bagger geluid een voor je fx heb je je gt3 al.

peavey maakt ook leuke versterkers voor het geld.

je hebt wel ongeveer 60 watt nodig om op te treden, op voorwaarde dat je versterker gemiced wordt. als je hm dan op hoogte zet hoor je jezelf prima.

100 watt is prima om mee te oefenen, je draait hm dan niet vol open. tenminste dat hoop ik... er zijn hier gekken (noem geen namen) die verschrikkelijk luid oefenen.... pas op voor je oren..

2x12 is alijd beter, geeft je een wat breder/voller geluid.

Anders_Destium
13 oktober 2005, 21:14
Als je het betaalbaar wilt houden:

Ga voor een 2ehands Marshall Valvestate, die zijn wel te krijgen voor niet al te veel meer. Zet je GT-3 ervoor en je hebt een vergelijkbare set met wat ik had toen ik voor het eerst in een band speelde :)

peter_heijnen
14 oktober 2005, 11:26
Als die L5 nog in orde is:

Luister naar de eerste vier cd's van kingsx. Een vette sound waar nooit een buis aan te pas is gekomen!
Dit is dus de L5 met gebruik van de "lo"input van het tweede kanaal, compressor en brightswitch uit, en distortion altijd aan. Voor een cleane sound gebruik je dan de volumeknop van je gitaar. Simpel en 100 procent effectief. En als dit nog niet metal genoeg voor je is, heb je ook nog je boss. Met de boss zou je dan kunnen experimenteren of je nog extra vervorming toe wilt voegen voor je de versterker ingaat, of het gitaarsignaal alleen oppept om de versterker zelf meer te laten vervormen.

Ik zou zeggen (met jouw budget): kopen, kopen, kopen!

duck304
14 oktober 2005, 13:16
Ik heb weer een aanbieding gekregen over een Peavey Pacer 150watt... Moet hem nog wel horen en testen...

maar op zich is het wel een echte peavey... dat is wel een voordeel..

Ik heb overigens ook nog het volgende gehoort, dat ik beter als beginnen kan beginnen met iets nieuws te kopen uit de winkel. Wat vinden jullie van dat advies? Opzich wel logisch vanwege de garantie, maar ja, nieuw moet je flink sparen en als studentje dat door studie geen werkt heeft is het nog rotter..

Ik heb ook inderdaad wat gelezen op marktplaats over die Marshall... ik ga er eens beter naar kijken... Het lijkt me alleen wat weinig... 50 of 60watt.. of is het goed genoeg en dat ik later in de toekomst wat anders/beters koop...

Ik heb zo het idee, om alvast iets goeds te kopen zodat ik het al in bezit heb in de toekomst als ik in een band ga spelen...

Mr.Bluesbreaker
15 oktober 2005, 23:53
Ik heb weer een aanbieding gekregen over een Peavey Pacer 150watt... Moet hem nog wel horen en testen...

maar op zich is het wel een echte peavey... dat is wel een voordeel..



In welke zin dan? Dat er peavey opstaat?
Zegt ook niks. Net als Marshall en Fender produceert dat goede en kloteversterkers.

Die L5 is een leuke bak zoals al gezegd wordt. Als je dat icm die boss gebruikt heb je alle sounds die je nodig hebt. Zet er om te vergelijken voor de grap een buizenamp naast, en overweeg dan of de meerprijs die je voor een buizenamp neer moet tellen, voor jou de doorslag is.

Ik heb jaren terug ook over zo'n lab series met 1 keer 15 inch en een Boss metalzone gespeeld. Alles went. Met een korg multieffect was het al stukken beter.

duck304
16 oktober 2005, 20:35
Ben nu de gelukkige eigenaar geworden van een Fender Performer 1000 (100watt) met footswitch. Het is een semi-buizenversterker.. (zit 1 buis in)

Echt een verbetering vergeleken met die 10watt ibanez

Mr.Bluesbreaker
16 oktober 2005, 21:08
Prima keuze! Gefeliciteerd. De gitarist van een van mijn bands had ook zo een, totdat hij een Koch Powertone ontmoette. :)
Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?

duck304
16 oktober 2005, 21:19
ja hoor.. dat mag..

Hij vroeg er 199 euro voor inclusief een footswitch

Chili666
17 oktober 2005, 22:33
sry dat ik in zelfde thread begin, maar ik zoek ook een buize amp budget:€300, genre: rock, metal

PeteRS
18 oktober 2005, 12:56
sry dat ik in zelfde thread begin, maar ik zoek ook een buize amp budget:€300, genre: rock, metal

JCM 900 combo