PDA

View Full Version : Korte vraag over CAE RS-10



Lock en Load
9 oktober 2005, 16:55
Ik denk er dus over om een 2e hands RS-10 te kopen om een GCX te switchen. Maar nu vroeg ik mij dus af hoeveel CC's de RS-10 tegelijk kan versturen. Zowel op de 4 PC knoppen onderin als op de 10 CC knoppen.

Kan iemand mij helpen?

Thnx.

El Bastardo
9 oktober 2005, 19:30
Zinloos kerel, want ten eerste zul je de RS10 zo goed als niet 2e hands tegen komen en ten tweede zul je daar zeker 1000 euro voor moeten neerleggen want ze zijn zeer gewild. Dus kun je beter de axess fx1 kopen, want die kan veel meer.

Lock en Load
9 oktober 2005, 19:40
huh?

Hoe komt het dan dat Manza op HRI zijn RS-10 + Expander voor €900 wegdoet en de RS-10 los voor €550. Daar komt dan nog verzenden bovenop.

Rectifier
10 oktober 2005, 01:16
Als je echt op zoek bent is niets zinloos in gitaarland :wink:

Hier kan je de handleiding downloaden.

http://www.customaudioelectronics.com/rs-10_midi_foot_controller.htm

Lock en Load
10 oktober 2005, 08:14
Als je echt op zoek bent is niets zinloos in gitaarland :wink:

Hier kan je de handleiding downloaden.

http://www.customaudioelectronics.com/rs-10_midi_foot_controller.htm

?

Heb ik al doorgelezen. Vond ik geen antwoord. Staat wel dat je 5 PC's op verschillende kanalen kan versturen maar niet hoeveel CC's. Of heb ik nou verkeerd gelezen?

Rectifier
10 oktober 2005, 09:00
Heb je niet genoeg aan 10 CC's dan?
Je kan ze in elk geval nooit alle 10 tegelijk aan en uit zetten. Tenzij je schoenmaat 50 hebt. Als je dus meer CC's nodig bent moet je die expander erbij nemen.

bluegate
10 oktober 2005, 09:02
In ieder geval net zoveel als er CC schakelaars op de RS-10 zitten.
Elke schakelaar is te koppelen aan een CC en die kun je per preset
aan/uit zetten en opslaan.

Lock en Load
10 oktober 2005, 09:18
OK, thnx. Dat lijkt me genoeg om een GCX en eventueel een GRX-4 te controleren toch?

Rectifier
10 oktober 2005, 11:44
GCX heeft er 8 en de GRX4. Somma 12.

Kom je er 2 tekort, maar voor je 12 loops in gebruik hebt :wink:
En sommige FX kan je natuurlijk gewoon mee opslaan binnen de preset.

Stel dat je Reverb in elke patch gebruikt en nooit uitzet dan scheelt dat weer een CC.

Lock en Load
10 oktober 2005, 15:46
GCX heeft er 8 en de GRX4. Somma 12.

Kom je er 2 tekort, maar voor je 12 loops in gebruik hebt :wink:
En sommige FX kan je natuurlijk gewoon mee opslaan binnen de preset.

Stel dat je Reverb in elke patch gebruikt en nooit uitzet dan scheelt dat weer een CC.

Ok, Maar er is een RS-10 expander. En daarom... duurt een eeuwigheid voordat ik 12 loops vol zou hebben. Ik zou er een paar trouwens niet op een CC knop zetten maar alleen gebruiken icm de PC knoppen. Lukt het dus toch :wink:

robzilla
10 oktober 2005, 16:54
Hoeveel dingen heb je uberhaupt al om in loops te hangen?

srv-man
10 oktober 2005, 20:16
Hoeveel dingen heb je uberhaupt al om in loops te hangen?
:-D Ja, daar ben ik ook erg benieuwd naar......

BramVersteeg
10 oktober 2005, 23:46
Hoeveel dingen heb je uberhaupt al om in loops te hangen?

Een Zoom GFX-8............. :D

El Bastardo
11 oktober 2005, 19:02
huh?

Hoe komt het dan dat Manza op HRI zijn RS-10 + Expander voor €900 wegdoet en de RS-10 los voor €550. Daar komt dan nog verzenden bovenop.

Ja Dammit, het hele forum staat vol rs10's die te koop staan :-?
1tje... Kun je er nog 2 vinden op het hele internet die nu nog te koop staan?
Heb je hem al gemaild dat je hem wil hebben dan, zou me niks verbazen als die al weg is?
Als je dan perse zo'n midipedaal wil hebben, zorg dan eerst eens dat je je looper en spul voor in je looper hebt in plaats van alleen in je dromen.
En dan is er nog altijd de Axess FX1 die gewoon 10 keer beter is als de RS10, en met net zoveel functies nog goedkoper dan die 2e hands rs10 is ook.

vinni
11 oktober 2005, 22:36
Zeg....

kan je nniet VEEEEEEL beter mijn Ground Control Pro kopen?

Die heeft standaard GCX-ondersteuning!

Vinni

Alain
12 oktober 2005, 10:10
Zeg....

kan je nniet VEEEEEEL beter mijn Ground Control Pro kopen?

Die heeft standaard GCX-ondersteuning!

Vinni
Volgens mij zeker. Qua specs vind ik de RS-10 niet zooo indrukwekkend. Waarom is die eigenlijk nog te koop? Een AA, Skrydstrup zijn bord en de FX-1 zijn qua mogelijkheden beter. Allez, de AA dan misschien niet zoveel, maar toch.

Is er op dit forum eigenlijk iemand die 12 loops gebruikt? Ik vermoed van niet.

En ik ben er zeker van dat zo'n Linke 6 duoverb (pun intended) nog altijd niet als een Engl of CAE of bogner of... gaat klinken, zelfs al hang je er 10 loopers voor.

LordRiffenstein
12 oktober 2005, 10:55
Is er op dit forum eigenlijk iemand die 12 loops gebruikt? Ik vermoed van niet.

Ik gebruik geen 12 loops maar overweeg wel een FX1 te kopen om 12 IA switches te hebben en dus mijn AA te verkopen :oops:

morris
12 oktober 2005, 18:38
ik gebruik 9 loops en 3 input mutes, 12 cc's dus.
daarnaast nog wat cc's voor kanalen swichen... tel uit je winst! (lees verlies)

Rectifier
12 oktober 2005, 19:40
huh?

Hoe komt het dan dat Manza op HRI zijn RS-10 + Expander voor €900 wegdoet en de RS-10 los voor €550. Daar komt dan nog verzenden bovenop.

Ja Dammit, het hele forum staat vol rs10's die te koop staan :-?
1tje... Kun je er nog 2 vinden op het hele internet die nu nog te koop staan?
Heb je hem al gemaild dat je hem wil hebben dan, zou me niks verbazen als die al weg is?
Als je dan perse zo'n midipedaal wil hebben, zorg dan eerst eens dat je je looper en spul voor in je looper hebt in plaats van alleen in je dromen.
En dan is er nog altijd de Axess FX1 die gewoon 10 keer beter is als de RS10, en met net zoveel functies nog goedkoper dan die 2e hands rs10 is ook.

Wat zijn we weer positief :-?
Hij zegt toch niet dat ze in grote hoeveelheden uit de lucht vallen? :???:

En waarom moet je eerst een looper hebben voor je aan een RS10 begint?

Tell me...

morris
12 oktober 2005, 20:29
huh?

Hoe komt het dan dat Manza op HRI zijn RS-10 + Expander voor €900 wegdoet en de RS-10 los voor €550. Daar komt dan nog verzenden bovenop.

Ja Dammit, het hele forum staat vol rs10's die te koop staan :-?
1tje... Kun je er nog 2 vinden op het hele internet die nu nog te koop staan?
Heb je hem al gemaild dat je hem wil hebben dan, zou me niks verbazen als die al weg is?
Als je dan perse zo'n midipedaal wil hebben, zorg dan eerst eens dat je je looper en spul voor in je looper hebt in plaats van alleen in je dromen.
En dan is er nog altijd de Axess FX1 die gewoon 10 keer beter is als de RS10, en met net zoveel functies nog goedkoper dan die 2e hands rs10 is ook.

Wat zijn we weer positief :-?
Hij zegt toch niet dat ze in grote hoeveelheden uit de lucht vallen? :???:

En waarom moet je eerst een looper hebben voor je aan een RS10 begint?

Tell me...

omdat een RS10 misschien niet met ELK apparaat compatibel is... ring any bells? :-D (sorry, onder de gordel ;-) )

Leon heeft gelijk. Ik vind het goed idee om eerst eens een rack compleet te hebben voordat je aan een controller begint. En volgens mij is onze jonge enthousiaste sjeng hier nog verre vandaan.

M.

Jimi Hendrix
12 oktober 2005, 22:20
Nou ja,
mijn navigator werkt ook te gek met g-major hoor.

Rectifier
12 oktober 2005, 22:45
omdat een RS10 misschien niet met ELK apparaat compatibel is... ring any bells? :-D (sorry, onder de gordel ;-) )

Leon heeft gelijk. Ik vind het goed idee om eerst eens een rack compleet te hebben voordat je aan een controller begint. En volgens mij is onze jonge enthousiaste sjeng hier nog verre vandaan.

M.

Moet ik effe een boekje opentrekken over de klantenservice van Engl :o

:D :D :D

Kijk.... als je een rack hebt is het wel heel handig als je een controller hebt. Het mooie van een rack is dat je kan uitbreiden zoveel je wilt.
Moet je dan eerst een hugerack hebben van 20HE met een CGX controller, 8 pedalen alvorens je op zoek mag gaan naar een midi controller?

Lijkt me juist omgekeerde wereld. Tuurlijk is't handig als je weet wat je wilt en waar je wilt eindigen (met het oog op hoeveel cc's je wilt kunnen schakelen).

Maar je koopt toch ook geen auto zonder banden omdat je eerst wil kijken welke velgen er op de markt zijn :wink:
Sommigen kopen al wel vast vette 18" velgen voor hun auto terwijl ze de spoilers/toeters/bellen later toevoegen.

PIMP MY RACK!!!

You know what I'm saying :dance: