PDA

View Full Version : Fender Strat mexico (50er en 70er)



robert-gitarist
9 oktober 2005, 13:59
Hallo
Ik zit te twijfelen tussen 2 Fenders.
Ik vind de Fender 50er stratocaster Mexico erg mooi in het 2 tone sunburst.En de Fender 70er stratocaster Mexico erg mooi..Beide komen uit de Classic serie en zijn echt erg mooi..vooral de 70er.
Mijn vraag is welke is beter of zijn er veder geen verschillen?ze komen uit de zelfde serie immers en zelfde land maar zijn ondanks dat nog dingen waar ik moet op letten?
De 70er heb ik gister op gespeelt bij Feedback..onwijs mooi en fijn gitaartje..de 50er heb ik nog nooit op gespeelt.
Wie weet er nog op of aanmerking over beide gitaren?

Bobbel
9 oktober 2005, 14:08
de 70 jarige strat vind ik minder mooi omdat die kop zo groot is...

maar aan deze reactie heb je dus niks... :wink:

robert-gitarist
9 oktober 2005, 14:10
haha :D nja smaken verschillen...
Ik vind die grote kop wel wat hebben...vind kleine en grote mooi dus ;)

Die 70er bij Feedback is 3tone sunburst en hangt naast een standert strat Mexico 3 sunburst..maar 70er had echt een veel mooiere finish..echt gaaf..

BartL
9 oktober 2005, 14:17
Wat heb jij met het woord "mooi"? :-D

Nee...maaruhm, ik zou ook voor de 50 gaan. Ook omdat die gewoon leuker uitziet denk ik :oops:

Klopt het trouwens dat alleen de 50er en de 60er een gelakte hals hebben?

robert-gitarist
9 oktober 2005, 14:35
tsja stopwoordje misschien :D :P

uhmm die 70er waar ik op speelde gister heeft ook een gelakte hals...weet alleen niet meer of ie nou een blanke of een donkere hals heeft hehe :P maar ach dat boeit me opzich niet zo...wil alleen de minpuntjes en pluspuntjes van die 2 weten zeg maar...

Cubensis
9 oktober 2005, 14:45
het is dezelfde serie, dus ze zouden kwalitatief hetzelfde moeten zijn, de 70's serie heeft een Ash body en de 50's (en 60's ook) een Alder body
ik vind persoonlijk Alder het fijnst (ash vind ik te licht) Ash zou betere klankeigenschappen hebben, maar ik vind Alder beter klinken voor een strat.
ik heb zelf de 50's en ben er erg tevreden mee, zou m je van harte aanbevelen, maar hoezo probeer je de 50's dan ook niet gelijk als je toch bij feedback bent? ;)

een ander verschil is de neck, de 50's hebben een Soft V profiel, 60's een C profiel en de 70's een U.
ook vind ik het profiel van de 50's het best in de hand liggen, maarja, dat is gewoon smaak, gewoon proberen welke je het meest bevalt, kunnen wij je moeilijk bij helpen hier denk ik...

robert-gitarist
9 oktober 2005, 14:52
Nja ik vind een C hals wel erg fijn..V heb ik nog nooit opgespeelt..
Sja ik was daar maar ze hebben geen 50er hangen daar...maar die zag ik staan op de site van MP...en prijs is bijna hetzelfde of is hetzelfde vandaar..en beide vind ik mooi dus wil beetje de minpuntjes etc. ervan weten..zoals elementen enzo..bij standaart mex zijn die namelijk behoorlijk brak hoorde ik dus..
Wil dus beetje jullie ervaringen vande gitaren weten..

Cubensis
9 oktober 2005, 14:56
de elementen, ik weet niet welke erin zitten, maar vind ze prima klinken (niet sueprveel output, maarja, vintage correct he :D )
heb m in de oefenruimte gebruikt, totaal geen gepiep of weetikveel, dus they'll do :)

robert-gitarist
9 oktober 2005, 15:01
Ah okee bedankt Cubi (y)
Nja veel output hoeft ook niet..me amp heeft al genoeg output dus :P :D
Iemand vertelde me laatst van ah die mexicaanse stratjes hebben echt kut elementen erin zitten blablabla... dus ik dacht van nou eens ff hier vragen dan hoe het zit met die elementen want z'n classic kost tussen de 650 en 700 dus ja als er brakke elementen in zitten er wil vervangen ben ik ook nog eens 140 euro extra kwijt,kan ik net zo goed een amerikaanse standaart vor kopen..vandaar ;)

Bobbel
9 oktober 2005, 16:02
wat is nou een c en een v hals???

Cubensis
9 oktober 2005, 16:17
het profiel (als je een doorsnede zou maken) ze zijn niet zomaar gewoon een beetje rond, elke neck heeft een ander profiel (bijv een gibson r9, bijna rond tegenover een ibanez wizzard lucifertje: dun en plat)

floyd
9 oktober 2005, 17:18
Ah okee bedankt Cubi (y)
Nja veel output hoeft ook niet..me amp heeft al genoeg output dus :P :D
Iemand vertelde me laatst van ah die mexicaanse stratjes hebben echt kut elementen erin zitten blablabla... dus ik dacht van nou eens ff hier vragen dan hoe het zit met die elementen want z'n classic kost tussen de 650 en 700 dus ja als er brakke elementen in zitten er wil vervangen ben ik ook nog eens 140 euro extra kwijt,kan ik net zo goed een amerikaanse standaart vor kopen..vandaar ;)

Ik speel zelf op de 50's classic. En daar ben uiterst tevreden over , een zeer fijne hals (maple) en over de elementjes kan ik ook niet klagen.
Ik moet er wel even bij zeggen dat ik nog geen ervaring heb met andere/betere elementen. :P Maar als je de classic serie vergelijkt met de standaard mexicaan.. vindt ik persoonlijk dat de standaard serie brandhout is.

Cubensis
9 oktober 2005, 18:34
Maar als je de classic serie vergelijkt met de standaard mexicaan.. vindt ik persoonlijk dat de standaard serie brandhout is.

daar is weinig persoonlijks aan, dat is gewoon een feit ;)

bat
9 oktober 2005, 18:59
Maar als je de classic serie vergelijkt met de standaard mexicaan.. vindt ik persoonlijk dat de standaard serie brandhout is.

daar is weinig persoonlijks aan, dat is gewoon een feit ;)
Tegenwoordig wel, de eerste jaren zijn nog wel okee.

De hals op mijn 95-er standaard mexicaan is vele malen beter dan wat ik totnogtoe op mexicaanse classics ben tegengekomen. Met name qua lak.

JimFenderix
10 oktober 2005, 14:07
Waar je ook rekening mee moet houden bij je keuze is dat bij de 70's reeks er een driepuntsbevestiging is gebruikt voor de nek, terwijl bij de 50's er een vierpuntsbevestiging is gebruikt. De vierpuntsbevestiging is toch wel een stuk beter.

Kwestie van klank en kwaliteit zijn ze hetzelfde volgens mij.

Ik ben dit weekend bij feedback geweest en daar hing oa een fiesta red 50's classic.

Misschien moet je ze gewoon naast elkaar proberen.

Bluesbreaker
10 oktober 2005, 16:26
Ik heb zelf een jaar geleden een 2t sunburst 50s besteld, om die sunburst zou ik echt een 50s kopen. De gitaar heb ik uiteindelijk niet gekocht omdat de gitaar niet af te stellen was (foutje in de neckpocket) en het gezeik met fender daarna
(Fender; "nee hoor is wel goed" + opsturen naar duitsland, daar laten vallen dus buts er in en zonder de neckpocket aan te passen terug sturen + zeggen dat Dick Dijkman het wel zal verhelpen maar er ook niks aan doen en weer terug sturen = bekijk het maar)

Maar ik heb de gitaar dus wel gezien en de 2t sunburst was echt super, mooi hout en mooi afgewerkt.

Aron Maiden
18 oktober 2005, 16:38
Ik vind zelf de 70 ook wel erg mooi, Vooral die groote kop :)

the sure thing
22 oktober 2005, 20:27
... Ik heb vorige week ook op een mexicaan '70s gespeeld (grote kop) en was ook zeeer blij verrast. Een KAARSrechte hals, mooie klank, speelde fijn en geen fretbuzz (wat je vaak bij strats hebt). Geen vergelijk met USA Fenders gedaan, maar ik denk dat die strat met een setje goeie elementen het zeer ver kan gaan schoppen...