PDA

View Full Version : fender strat USA?



jerre_
9 oktober 2005, 13:17
hey,
aangezien ik mij nog niet voorgesteld heb op dit forum, zal ik dit nu maar ff doen. ik ben dus jeroen, nog student, van belgië, en ik wil gitaar leren spelen :). Qua muziek luister ik op dit moment vooral naar hendrix, pearl jam, maar af en toe ook black sabbath :p, dus van alles wat eigenlijk.
Ik ben op zoek naar een goede degelijke gitaar, budget schommelt rond de 600 euro. Eerst was al mijn aandacht gericht op die blauwe tokai (zie paar posts terug), maar omdat de koper er wat te veel voor vroeg heb ik t gelaten voor wat het was.
Ik heb nu een fender strat usa gevonden van '98 voor €700. Er zit een fat strat configuratie (met een DH1 deluxe humbucker) op en hij doet er de andere slagplaat die volledig is ingericht met de originele single coils, volumeknoppen en switch bij, en nog de originele koffer. De gitaar lijkt mij voor de rest goed in orde, alleen onderaan de hals wat plekken, gebruikerssporen ter hoogte van de snaren. Dit lijkt me wel iets, die andere configuratie kan ik nog altijd verkopen voor ongeveer 100 euro. Het enige punt is nog dat het heel wat geld is en het waarschijnlijk veel te goed gaat zijn voor mijn kunnen, aangezien ik nog gitaar moet leren spelen. Wat vinden jullie?

VooDoo
9 oktober 2005, 13:21
Nou dat zou ik niet zeggen
je kunt beter op een goeie gitaar leren spelen,
anders koop je er nu eentje van 100/200 euro om ff te kijken, is dat nou wat voor mij en dan ga je over een jaartje ofzo toch een nieuwe wat duurdere willen(die fout heb ik dus gemaakt :razz: )
dus je kunt beter gelijk goed beginnen, heb je ook minder te maken met al die mankementjes van een goedkope gitaar;)
zorg er ook voor dat je een goede versterker gaat aanschaffen, want dat is net zo belangrijk voor je geluid ;)

Bobbel
9 oktober 2005, 13:47