PDA

View Full Version : Crate



anoniem
22 oktober 2001, 01:34
vertel me erover als je dr een heb

anoniem
23 oktober 2001, 17:18
Ik heb een Crate Vintage Club gehad. Niet echt mijn type versterker, ik ben meer een Fender-type. De reverb was lelijk, de knoppen reageren niet lekker (te weinig bereik) en van wat ik opvang op internet zijn ze niet echt betrouwbaar.

sleep_to_saturate
24 oktober 2001, 11:37
mijn ervaring:
Crate=kut

Iceman
30 november 2001, 21:34
Heb een Crate Stealth50, is een alltube-amp, dus niet die lichte hybridebakkies. Vind 'em echt geweldig, betere scheur dan een Marshall. Ben een Pantera/Hetfield-riffer, speel zonder gate, zo stil is ie. Op 10, hand op de snaren en potmeter open.......geen gepiep of gejank. Eindtrapbuizen laten vervangen door EL34's.

BRiet
1 december 2001, 00:24
Ik heb een Crate 12 watt. Aardig dingetje. Redelijk compleet. Wel vreemd dat het type 15 is, en slechts 12 watt. Hij is te koop, vanwege de H&K die ik nu heb. Wat ik echter gehoord heb is dat Crate misschien niet tof is, maar wel solide; hij vertoont niet snel mankementen. Die H&K heeft daar dus duidelijk eerder last van (zie topic over clean channel).

BRiet
1 december 2001, 00:25
Op 2001-10-24 11:37, schreef sleep_to_saturate:
mijn ervaring:
Crate=kut


Zou ik geen problemen mee hebben... :smile:

Iceman
1 december 2001, 12:06
Moet me van het hart dat er een wereld van verschil bestaat tussen een buizen-Crate en een transistor-Crate!! De Valvestate-serie van Marshall lijkt ook in de verste verte niet op een JCM800. Ieder merk (behalve MB natuurlijk) maakt wel eens (...of bijna altijd) missers, zo ook Crate. De Stealth is de voorganger van de Bleu Voodoo, exact hetzelfde geluid. Voordeel van de BleuVoodoo vind ik dat je je gitaar rechtstreeks kan inpluggen zonder dat je overdrives, tubescreamers, eq's of dergelijke oppeppedaaltjes nodig hebt. Zelfs EMG is niet noodzakelijk voor een Hetfield-crunch. Zoiets als een Rectifier, al moet ik daar nederig de hoofdprijs aan uitdelen.....

anoniem
3 december 2001, 20:32
Ik heb een crate gitaarcombo van 80 watt RMS
met 2 lampen als voorversterker. En ik vind de sound geweldig goed! 2 channels en op channel 2 nog eens 2 apparte gains en boost. m.a.w. een hoop mogelijkheden. Vooral die tweede gain kan echt een warm, scheurend sologeluid veroorzaken!!!

Iceman
4 december 2001, 10:10
Als er een effectloop/preampout op zit, moet je 'em eens proberen over een goede buizeneindtrap. Heb de mijne eens aan een Peavy 50/50Classic gehangen, werd ie nog beter van. Of gooi 'em in de effectreturn van een buizenMarshall.