PDA

View Full Version : Wat te vinden van een Yamaha Pacifica 112,leuke custom tips?



Willemjan13
9 oktober 2005, 09:40
Hallo

Ik heb nu een jaar een yamaha pacifica en ik zou graag wat reacties van jullie willen wat jullie van die gitaar vinden en wat voor soort muziek jullie er meestal op spelen. en of jullie ook leuke custommize tips hebben voor deze gitaar.

zelf speel ik meestal rock en metal op de gitaar. ik vind hem heerlijk licht spelen en geluid vind ik ook prima. ik heb een peavey express versterker en een line6 ubermetal pedaal.

ik heb zelf al wat geprobeert. ik heb op de 2 single coils en op de humucker zwarte kapjes gezet. dat staat vind ik zelf wat strakker en ik heb de hoogte van de elementen verandert: de nek single coil heb ik vlak met de slagplaat gemaakt waardoor hij clean nu erg goed klinkt. de middelste single coil heb ik er wat boven uit laten steken. en de humbucker heb ik zo hoog geplaats zodat hij de snaren net niet raakt waardoor ik nu een goed scheur geluid heb.
verder heb ik de 2 orginele volume en treble knoppen vervangen door de andere knopjes die ik nog thuis had liggen.

ik weet niet hoe ik foto´s erop krijg maar als je ze wil zien moet je maar even bij mijn spaces kijken

http://spaces.msn.com/members/willemjan13/PersonalSpace.aspx?_c11_PhotoAlbum_spaHandler=TWlj cm9zb2Z0LlNwYWNlcy5XZWIuUGFydHMuUGhvdG9BbGJ1bS5GdW xsTW9kZUNvbnRyb2xsZXI%24&_c11_PhotoAlbum_spaFolderID=cns!1pjAVVbwPDei402RVu rizYOw!298&_c=PhotoAlbum&owner=1&f=9&MSPPError=$-2147217384$loginpost$385$

deedee
9 oktober 2005, 14:43
welkom op dit forum!

ik heb ook een yamaha pacifica. Zelf heb ik er nog niets aan gecusomized, maar misschien komen hier nog leuke dingen langs. Ik speel er zelf metal, punk, rock, hard-rock op. Het mooie van deze gitaar vind ik dat hij heel erg veelzijdig is.....

dunnoaname
9 oktober 2005, 17:40
Op school hadden we een pacifica. Voor wat slagjes en rifs erg aardig, zeker voor de prijs. Een solo met fatsoenlijke bends is echter onmogelijk op datding naar mijn mening. Boven de zevende fret speelt ie als een spaanse gitaar van 2 tientjes. :roll:
ieder zijn eigen mening.

*mav11*
9 oktober 2005, 21:37
ik heb ook 'n pacifica en 'k vind hem ook heel goed spelen. Later komen er wel nog betere gitaren bij, maar die pacifica gaat nooit meer weg.

jorrit
10 oktober 2005, 14:53
heb je geen last van een enorm volume verschil tussen je brug en je nek element? je hebt een single in je nek die al minder output heeft als een humbucker en die heb je helemaal omlaag geschroeft, de hum, met veel meer output heb je zo dicht mogelijk bij de snaren staan... :-?

Willemjan13
10 oktober 2005, 22:21
haha ja nou dat verschil valt wel mee maar ik merk wel dat dat nek element nu erg goed geschikt is voor clean want hij vervormt nu veel minder voor distortion is hij minder geschikt inderdaad maar daar gebruik ik de humbucker voor maar dat volume verschil valt wel mee. :P