PDA

View Full Version : Cube "probleem" ?



Ralph Nuis
9 oktober 2005, 01:10
Nou vandaag eindelijk dan eens een cube'je gekocht ter vervanging van me oude oefen amp.

Had hem al meerdere keren bespeeld met verschillende soorten gitaren en vond hem altijd wel lekker klinken.
Nou ik vandaag bij Feedback geweest, dat ding nog bespeeld met een Dean Vendetta 1.0, klonk weer prima. Doos gepakt, afgerekend en naar huis gegaan.

Sluit ik thuis de cube aan, sluit me Dean Vendetta erop aan, clean klonk prima. Ging ik over zetten naar de Lead kanalen, klonken tot mij verbazing alle Distortion amp models hetzelfde. :???:

Hij klonk ook opeens lager dan de amps die ik bespeeld heb.
Is er iets mis met deze cube ? Of ligt het misschien aan het snoer ? (het signaal ruist ook een beetje en hapert afentoe)

Alvast bedankt, Ralph

outside
9 oktober 2005, 01:16
Er is duidelijk iets mis met jouw cube. Heb vandaag nog op eentje gespeeld en het verschil tussen de verschillende distortion kanalen is zeer groot. Kzou terug naar feedback gaan.

Ralph Nuis
9 oktober 2005, 01:22
Tsja het is te laat om hem zonder koptelefono te testen, maar ik moet zeggen dat die koptelefono oko niet bijzonder goed is. Morgen kijk ik wel even die op normaal volume zonder die koptelefoon ook zo klinkt.

Kan jij toevallig nog wat settings herinneren die jij gebruikte toen je op die cube speelde ? En het geluid wat daarbij zat, kan ik namelijk zelf even testen of ze overeen komen.
Maarja die gitaar kabel is ook zeker weten niet goed en me Dean heeft ook nog eens nieuwe snaren nodig (maar goed, lijkt me sterk dat dit allemala het geluid zó erg beïnvloed, ik ben gewoon in denial :razz: )

VooDoo
9 oktober 2005, 10:09
Njah de distortions klinken wel anders hoor, euhmm eens denken
Rfier is wel heel bruut, gitaar volume op 10,cube volume moetje zelf maar kijken hoe hard je mag:P en Gain op ongeveer 6/7(anders word modderig)

de metal gebruik ik bijna niet
en de Classic stack gebruik ik voor bluesy overdrive
Gain iets minder dan de helft en volume op je gitaar ook helemaal opendraaien

Je moet er wel op letten dat je je volume van je gitaar opendraait als je met distortion gaat spelen, doe je dat niet bijv bij R-fier dan klinkt het als een heel lichte overdrive en niet als distortion?

Ik zou het ff proberen en anders echt ff terug brengen
succes

Ralph Nuis
9 oktober 2005, 10:14
Nouja bij mij is het zo dan alles met de gain een beetje open gewoon gelijk HARD klinkt, dus metal achtig. Over een uurtje maar eens grondig testen.

Ronald
9 oktober 2005, 17:22
ik denk eerlijk gezegd dat er gewoon iets mis met de cube is

kijk gewoon es goed of de kabels in orde zijn en alles goed aangesloten is enzo , is da allemaal in orde ligt het dus blijkbaar aan de cube

Ralph Nuis
9 oktober 2005, 18:07
Het lag dus gelukkig wel aan de kabel, vraga me neit hoe het kan, maar ik had een nieuwe kabel erop aangesloten en er was dus duidelijk wel een verschil. Toen me gitaar even naar mijn wensen afgesteld en alles klinkt nu wel lekker. Gelukkig maar. :razz:


In ieder geval bedankt mensen.