PDA

View Full Version : versterkte accoustische in rock band situatie



dejohan
9 oktober 2005, 00:07
Ben er de laatste tijd aan aan het denken om in m'n (rock) band met een versterkte accoustische gitaar te gaan spelen.
Heeft hier iemand ervaring mee, en misschien tips? Hoe krijg je je geluid goed, gaat en gewone Fender buizenamp werken, of moet ik zo'n speciale accoustische amp kopen.

Wat ik vooral wil behouden is de dynamiek van een accoustische gitaar; stil spelen is een wereld van verschil met hard spelen (itt bij een electrische), kan je die dynamiek behouden bij live dingen (ik denk nu vb aan Mellissa Etheridge haar manier van spelen, niet dat ik zo'n harde fan ben, maar zo'n dynamiek in geluid interesseert mij wel).

Daarnaast zou ik de harmonics die een accousische gitaar levert willen behouden (iets wat imo verloren gaat bij versterking met een gewone pickup).

Ik zou ook met een lichte overdrive willen werken, omdat ik een lichtjes overstuurde acc gitaar hemels vind klinken. Zelfs andere effecten (wah, ...) zou nog leuk zijn. Ik ben niet echt bang van de feedback, of is het echt té erg als je overdrive gebruikt?