PDA

View Full Version : Pete Townshend LP Deluxe



Bobbel
8 oktober 2005, 23:27
Hey,

Ik was benieuwd of het mogelijk is om deze gitaar te laten bouwen:

http://www.gibsoncustom.com/flash/products/signature/townshend/PeteTownshend.html

want het origineel is wat duur... niet dat ik hem dan nu wil kopen en laten maken, maar dan is er voor mij nog hoop... :wink:

P.S. Check die soundsample.............. wat een geil geluid is dat toch... "Wont Get Fooled Again!"

jpb
8 oktober 2005, 23:38
Een echte Townshend-signature heeft natuurlijk een headstock reset. Gibson kan dat tegen meerprijs wel regelen....
Yep, Won't get fooled again.. :) . Townshend is een v/d grootste!

Bobbel
8 oktober 2005, 23:47
een headstock reset?

Orpheo
9 oktober 2005, 00:20
wow!! ik zie een dikke fout op die gitaar! historisch accuraat, my ass. het gibson logo had in de jaren 70 geen puntje op die i. hier wel. dus t klopt niet.

wat er bedoeld wordt met headstock reset, denk ik, is dat t headstock groter is dan huidige modellen. maar das speculatie. tis wel zo dat t groter is, maar of hij t ermee bedoeld weet ik niet.

Bobbel
9 oktober 2005, 00:53
Ik zat even op ebay te kijken:

http://cgi.ebay.com/1977-GIBSON-LES-PAUL-DELUXE-CUSTOM-PETE-TOWNSHEND-WHO_W0QQitemZ7356384861QQcategoryZ47072QQssPageNam eZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Orpheo
9 oktober 2005, 01:05
Ik zat even op ebay te kijken:

http://cgi.ebay.com/1977-GIBSON-LES-PAUL-DELUXE-CUSTOM-PETE-TOWNSHEND-WHO_W0QQitemZ7356384861QQcategoryZ47072QQssPageNam eZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

die ken ik. die toko. heeft altijd wel lollige specs...

wat ik zou doen, ik zou een lp deluxe nemen, een gewone, en daar zelf die middelste dimarzio inklussen, zelf (laten) frezen dus, en dan met push pull pots in/uit fase en single/hum schakelen, die ene dimarzio dan. ik HAAT t om een sig te nemen die zo overduidelijk is, als dus die pete. de boneyard, page sig, slash sig en lucille zijn veel subtieler, minder duidelijke historische stukken. (ja, de page sig wel, maar zie jij t verschil tussen de Page, en de R9? )

ik wil een gitaar die echt iets heeft dat van MIJ is, en niet gekopieerd... (ja, de zakk sig is hierop een uitzondering, en zelfs daar zal ik iets mee gaan doen opdat het niet zo overduidelijk de zakk is).

neemt neit weg dat t een verdomd leuk gitaartje is bobbel! opeens toch geswitched naar les pauls, en minder naar die KLOTEfender??

Orpheo
9 oktober 2005, 01:05
Ik zat even op ebay te kijken:

http://cgi.ebay.com/1977-GIBSON-LES-PAUL-DELUXE-CUSTOM-PETE-TOWNSHEND-WHO_W0QQitemZ7356384861QQcategoryZ47072QQssPageNam eZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

die ken ik. die toko. heeft altijd wel lollige specs...

wat ik zou doen, ik zou een lp deluxe nemen, een gewone, en daar zelf die middelste dimarzio inklussen, zelf (laten) frezen dus, en dan met push pull pots in/uit fase en single/hum schakelen, die ene dimarzio dan. ik HAAT t om een sig te nemen die zo overduidelijk is, als dus die pete. de boneyard, page sig, slash sig en lucille zijn veel subtieler, minder duidelijke historische stukken. (ja, de page sig wel, maar zie jij t verschil tussen de Page, en de R9? )

ik wil een gitaar die echt iets heeft dat van MIJ is, en niet gekopieerd... (ja, de zakk sig is hierop een uitzondering, en zelfs daar zal ik iets mee gaan doen opdat het niet zo overduidelijk de zakk is).

neemt neit weg dat t een verdomd leuk gitaartje is bobbel! opeens toch geswitched naar les pauls, en minder naar die KLOTEfender??

vulvasonic
9 oktober 2005, 01:10
Is er nou niemand hier die inziet dat zowel Fenders als Gibson geweldige gitaren maakt en dat ieder vergelijk tussen die twee volomen mank gaat?








Zomaar een opmerking tussendoor....

Bobbel
9 oktober 2005, 01:10
nee nee nee... het model blijft lelijk en de bespeelbaarheid kut, maar hij klinkt zo vet... en ik ben nu een beetje aan die Gibson halzen gewend, dus de hals is niet meer een minpunt...

Orpheo
9 oktober 2005, 01:12
Is er nou niemand hier die inziet dat zowel Fenders als Gibson geweldige gitaren maakt en dat ieder vergelijk tussen die twee volomen mank gaat?








Zomaar een opmerking tussendoor....

tuurlijk zie ik dat wel, ik gooi alleen ff wat olie op n minuskuul vuurtje

BramVersteeg
9 oktober 2005, 09:53
Is er nou niemand hier die inziet dat zowel Fenders als Gibson geweldige gitaren maakt en dat ieder vergelijk tussen die twee volomen mank gaat?








Zomaar een opmerking tussendoor....

+ 865341 :)

JvD.
9 oktober 2005, 11:37
waarom zit er zo'n streep plakband op die gitaar?

en bij de slash signature als je inzoomed zie je een draatje van de humbucker naar de brug, als of ie buiten langs geaard is.

wat is dit ? soort van mankementen om dat de grote namen het ook hebben?

Fumi SG
9 oktober 2005, 12:03
Dat draadje bij de Slash sig is de signaaldraad van de piëzobrug, de brug is een soort '3e element'.

timbo
9 oktober 2005, 12:28
ik vind die gitaar van slash kut klinken :p :razz:
en de bullseye van zakk die is echt vet! en klinkt super!

Bobbel
9 oktober 2005, 12:39
waarom zit er zo'n streep plakband op die gitaar?

en bij de slash signature als je inzoomed zie je een draatje van de humbucker naar de brug, als of ie buiten langs geaard is.

wat is dit ? soort van mankementen om dat de grote namen het ook hebben?

dat is geen plakband, dat is een 1 en hij heeft ook nog een 2 dat is een LP Goldtop met minihumbuckers, enz ,enz, tot de 9...

JvD.
9 oktober 2005, 12:52
waarom zit er zo'n streep plakband op die gitaar?

en bij de slash signature als je inzoomed zie je een draatje van de humbucker naar de brug, als of ie buiten langs geaard is.

wat is dit ? soort van mankementen om dat de grote namen het ook hebben?

dat is geen plakband, dat is een 1 en hij heeft ook nog een 2 dat is een LP Goldtop met minihumbuckers, enz ,enz, tot de 9...

maar die kun je er toch wel zonder problemen af halen ?

ik bedoel had het bege gemaakt zoals de slagplaat, enigzins in kleur, dit ziet er gewoon achterlijk uit =/

JvD.
9 oktober 2005, 12:54
waarom zit er zo'n streep plakband op die gitaar?

en bij de slash signature als je inzoomed zie je een draatje van de humbucker naar de brug, als of ie buiten langs geaard is.

wat is dit ? soort van mankementen om dat de grote namen het ook hebben?

dat is geen plakband, dat is een 1 en hij heeft ook nog een 2 dat is een LP Goldtop met minihumbuckers, enz ,enz, tot de 9...

maar die kun je er toch wel zonder problemen af halen ?

ik bedoel had het bege gemaakt zoals de slagplaat, enigzins in kleur, dit ziet er gewoon achterlijk uit =/

Wouter J
9 oktober 2005, 13:29
Een aanradertje, neem niet zomaar een oude LP deluxe om zoiets mee uit te spoken. Pete Townshend zei in verschillende interviews dat hij in een Muziek winkel door twintig LP deluxes ging om er een of twee te vinden doe echt waanzinnig waren. Gibsons uit de Norlin tijd waren over het algemeen niet echt goed en Townshend is erg kieskeurig wat zijn gitaren betreft.

Van een interview uit 1980
"For the last couple of years it’s been Les Paul Deluxes and I think they’re probably what I’ll stick with; the standard guitar, and again I usually have to go through about 20 before I find a good one. I have about six or seven of them."

http://www.thewho.net/whotabs/images/gtrs/76_ptbackstage-tuning_th.jpg
Pete in de studio met een rijtje "Winnaars".

http://www.thewho.net/whotabs/images/gtrs/GibsonLesPaulDeluxebroken.jpg
http://www.thewho.net/whotabs/images/Pt002.jpg
Deze 1975'er Deluxe en 1974'er Les Paul Custom voldeden kennelijk niet aan de eisen. Rond die tijd was Pete Townshend al ruimschoots gestopt met het kapot meppen van gitaren maar bij die Les Pauls greep hij graag nog een keertje terug.
http://www.thewho.net/whotabs/images/gtrs/tkaaposter.jpg

Bobbel
9 oktober 2005, 13:50
maar ff een vraag, worden die deluxe lp's nog wel gemaakt?

Wouter J
9 oktober 2005, 14:03
maar ff een vraag, worden die deluxe lp's nog wel gemaakt?

Niet meer. in 1998 kwam er een reissue op de markt maar productie daar van is in 2002 gestopt.

http://www.gibson.com/products/gibson/LesPaul/images/lpdeluxewr.jpg

Vintage maakt een hele leuke Deluxe kopie. Bij Stand By in utrecht hebben ze er een paar.

http://www.jhs.co.uk/vin_electricnew/v100wr_05.jpg

Bobbel
9 oktober 2005, 14:06
als ik iets koop dan word het wel het origineel... of de reisseu dan he...

Orpheo
9 oktober 2005, 17:48
ik ben t ermee eens dat er nog flink wat norlin-les pauls in omloop zijn die " lemons' zijn, maar er degenen die nog over zijn zijn vaak echt te gek. als ze zo slecht waren, zouden ze allang gesloopt zijn...

mijn lp custom is echt te gek, ik doe m ook echt never ever weg, tenzij ik een ongeluk krijg, en ik geen gitaar meer kan aanraken, of dat ik mn nek breek ofzo, en dan nog....

Orpheo
9 oktober 2005, 17:49
ik ben t ermee eens dat er nog flink wat norlin-les pauls in omloop zijn die " lemons' zijn, maar er degenen die nog over zijn zijn vaak echt te gek. als ze zo slecht waren, zouden ze allang gesloopt zijn...

mijn lp custom is echt te gek, ik doe m ook echt never ever weg, tenzij ik een ongeluk krijg, en ik geen gitaar meer kan aanraken, of dat ik mn nek breek ofzo, en dan nog....

ieme
9 oktober 2005, 20:55
mijn lp custom is echt te gek, ik doe m ook echt never ever weg....

goh dat heb ik ook vaak gezegd! voor mn lp jr en haar strat hou ik dat al heel lang vol!

ieme

Bobbel
9 oktober 2005, 23:57
een lp custom zou ik gelijk met de grond gelijk maken (?)... vanwegen de kop, maar ik wil eigenlijk geen lp, maar een wel iets met minihumbuckers...

Orpheo
10 oktober 2005, 12:32
een lp custom zou ik gelijk met de grond gelijk maken (?)... vanwegen de kop, maar ik wil eigenlijk geen lp, maar een wel iets met minihumbuckers...

nee, haha, alsof een stratkop zo mooi is.... een strat is een plank hout met een plak plastic erop, gewoon computerwerk.was het vroeger al, is het nu nog. een les paul is echt gewoon een kunstwerk. gibson wilde immers een gitaar maken die wel solidbody was, maar naast functioneel ook nog eens heel mooi en elegant was; de huidige LP dus.

om nog maar niet eens te spreken over een van fender's grootste miskleunen, de jaguar en mustang... damn, alsof het een soort strat is die onder de stoomwals terecht is gekomen... DUDE hoe kan je die gewrochten mooi vinden...

iets met minihumbuckers.. waarom? bang dat de full sized humbucker te sterk voor je is gozertje?

Orpheo
10 oktober 2005, 12:33
een lp custom zou ik gelijk met de grond gelijk maken (?)... vanwegen de kop, maar ik wil eigenlijk geen lp, maar een wel iets met minihumbuckers...

nee, haha, alsof een stratkop zo mooi is.... een strat is een plank hout met een plak plastic erop, gewoon computerwerk.was het vroeger al, is het nu nog. een les paul is echt gewoon een kunstwerk. gibson wilde immers een gitaar maken die wel solidbody was, maar naast functioneel ook nog eens heel mooi en elegant was; de huidige LP dus.

om nog maar niet eens te spreken over een van fender's grootste miskleunen, de jaguar en mustang... damn, alsof het een soort strat is die onder de stoomwals terecht is gekomen... DUDE hoe kan je die gewrochten mooi vinden...

iets met minihumbuckers.. waarom? bang dat de full sized humbucker te sterk voor je is gozertje?

Bobbel
10 oktober 2005, 12:36
nee maar die mini's klinken wel lekker... enuh de gibson kop is idd de mooiste kop, behalve die van de custom...

Orpheo
10 oktober 2005, 12:49
nee maar die mini's klinken wel lekker... enuh de gibson kop is idd de mooiste kop, behalve die van de custom...

wat is het verschil :S die split diamond?????

ieme
10 oktober 2005, 12:50
nee maar die mini's klinken wel lekker... enuh de gibson kop is idd de mooiste kop, behalve die van de custom...

wat is het verschil :S die split diamond?????

binding om de headstock...

ieme
10 oktober 2005, 12:50
nee maar die mini's klinken wel lekker... enuh de gibson kop is idd de mooiste kop, behalve die van de custom...

wat is het verschil :S die split diamond?????

binding om de headstock...

Orpheo
10 oktober 2005, 12:55
nee maar die mini's klinken wel lekker... enuh de gibson kop is idd de mooiste kop, behalve die van de custom...

wat is het verschil :S die split diamond?????

binding om de headstock...

oh ja, ff vergeten voor het gemak...

Orpheo
10 oktober 2005, 12:56
nee maar die mini's klinken wel lekker... enuh de gibson kop is idd de mooiste kop, behalve die van de custom...

wat is het verschil :S die split diamond?????

binding om de headstock...

oh ja, ff vergeten voor het gemak...

Bobbel
10 oktober 2005, 13:00
en dat rare ding in de headstock