PDA

View Full Version : Planet waves kabels



up-guitarman
8 oktober 2005, 22:59
Ik heb bij Strings & Things in antwerpen wat kabels zien hangen van planet waves en wil nu enkele verschillen weten.
-De eerste is de classic en kost iets van een 18 € (6m).
-De tweede was iets van een 32 € (ook 6m) en was die met de gouden jacks ...

Waar zitten de verschillen en is het prijsverschil de moeite waard ???

Greetz,
Erik

heavy-metal-thunder
8 oktober 2005, 23:45
Ik weet dat de dure Gold Planet Wave's levenslange garantie hebben. Dus kan je ze niet duur noemen.

Ik heb onlangs een optredentje gedaan met zo'n Gold. Dit modelletje was voorzien van een aan-uit-schakelaartje aan de jack. Dit was echt wel handig. Als ik tussendoor moest stemmen, gewoon een druk op de knop en ik kon stil stemmen (heb een Boss TU 12 tuner, geen stage tuner).

Les Paul
9 oktober 2005, 08:51
Ik gebruik al een tijdje zo'n kabel met een knopje. Het is ook heel handig voor het wisselen van gitaar. Ik heb wel gemerkt dat het knopje bij een Strat wat minder handig kan zijn. Doordat de jack voor een deel in de body komt, kan het gebeuren dat je per ongeluk het knopje indrukt. Bij een Les Paul of PRS werkt het echt heel goed.

Jeroenvanhulsteijn
9 oktober 2005, 11:38
ik heb zelf gold plated maar dan zonder knopje. Zitten drukveertjes op de jack die je plug nogal stevig fixeren. Zo stevig dat ik die kabel haast niet uit mn gitaar kreeg. Dat was wel lastig.

Waren geloof ik 30 euro. En levenslange garantie. Lijkt me niet duur dacht ik zo.

pol
9 oktober 2005, 16:07
ik koop ze nooit meer, die veertjes zorgen er bij mijn sg juist voor dat de kabel er sneller uitspringt, en ik ontvang er radio mee op mijn amp.
mijn belden kabels met neutrik pluggen doen dit niet.

Bruvtilov
11 oktober 2005, 20:51
Je kunt je overigens afvragen welke mankementen onder die levenslange garantie vallen... Ik neem aan niet die bij normaal gebruik kunnen voorvallen. Helaas ken ik de verschillen/overeenkomsten tussen de beide kabels niet dus daar kan ik je niet mee helpen.

Ik heb met een opname op mijn HD-recorder eens een Planet Waves-kabel met een Klotz vergeleken, de PL had meer output dan de Klotz maar ik vond dat de Klotz het volledige frequentiebereik van de gitaar helderder en dynamischer weergeven.

Misschien dat je wat aan mijn info hebt.

Groeten,

Robert