PDA

View Full Version : Merken die allemaal een LP Special maken



d'oh
8 oktober 2005, 19:25
Ik geil al een tijdje enorm op Gibson LP Specials, alleen liggen die nog net even iets boven mijn budget

nu zoek ik een ander merk die ook zulke gitaren maakt, ik weet het van Richwood en Epiphone heeft ook een zelfde naam in het assortiment,
maar beide gitaren vind ik er gewoon niet uitzien

de richwood heeft parallelograminlays, terwijl een echt gibbie dots heeft
en de epiphone is het meest lelijke monster dat ooit de naam LP heeft mogen dragen

maar nu zoek ik dus andere merken die ook LP Specials maken
dus weet je wat roep maar

Neals
8 oktober 2005, 19:36
Je geilt op een Gibson, maar je zoekt een goedkoper alternatief.

Probleem is dat een goedkoperr alternatief je geilheid een tijdje remt, maar daarna gaat het kopen van een Gibson weer kriebelen.

Ik zeg: Spaar door !!!!!

Mocht je niet kunnen sparen, gewoon marktplaats in de gaten houden en kijken naar wat de jappen op LP Special gebied hebben gemaakt.

d'oh
8 oktober 2005, 19:41
ik kan heel goed sparen, maar het leek me wel wat om een goedkope LP Special te kopen en die dan up te graden met Gibson humbuckers

dus ik hoop toch dat iemand een ander merk kent

guitartub
8 oktober 2005, 19:53
Ik roep maar wat: Tokai / Burny maken kwalitatief goede LP kopieen, en bij de nieuwe Vintage gitaren schijnt Trevor Wilkinson iets in de melk te brokkelen te hebben.

Orpheo
8 oktober 2005, 20:36
indie maakt ook verdomd mooie les paul klonen. orville is gibson japan...ook mooi dus, en verdraaid goed.....

d'oh
8 oktober 2005, 20:51
Vintage of Indie op zulke merken doel ik
voor de student :-D (kleine beurs zeg maar)

orville? nog nooit van gehoord maar zal ook eens naar kijken

in elk geval bedankt voor jullie reacties

mochten er nog meer wat merken bekend zijn
komt u maar :wink:

Orpheo
8 oktober 2005, 20:56
Vintage of Indie op zulke merken doel ik
voor de student :-D (kleine beurs zeg maar)

orville? nog nooit van gehoord maar zal ook eens naar kijken

in elk geval bedankt voor jullie reacties

mochten er nog meer wat merken bekend zijn
komt u maar :wink:

orville's kan je vinden op o.a. ebay. indie is imo beter dan vintage en epi. btw: PRS heeft de singelcut met 2 p90's. hij kost rond de 500/600 euro...

bram123
8 oktober 2005, 22:15
dirk witte heeft een tokai tj55 doublecut lp special met rio pup bij de occasions staan voor 700 euries. Heb je in elk geval iets bijzonders.

robert-gitarist
8 oktober 2005, 22:38
ik kan heel goed sparen, maar het leek me wel wat om een goedkope LP Special te kopen en die dan up te graden met Gibson humbuckers

dus ik hoop toch dat iemand een ander merk kent

Al koop je een goedkopere gitaar en gooit er Gibsom HB's in,kom je nog niet in de buurt van de LP speciaal waar jij op geilt..kortom wat heeft het voor zin dan? spaar gewoon door voor een echte Gibson... :roll:

maarten69
8 oktober 2005, 22:40
wat kost een special nou eenmaal? ik zie ze staan voor 900,-

Franc
9 oktober 2005, 18:02
Op het gevaar af dat ik weer wordt afgestraft voor mijn Richwood propaganda, maar zo ziet de RW LP Special eruit:

http://www.vernetamps.com/pics/lp/re-121-nat.jpg

Ziet er volgens mij erg 'echt' uit...

d'oh
9 oktober 2005, 18:26
oke, dan is waarschijnlijk veranderd want op het plaatje op B&F staat er een met blockinlays

maargoed dan ziet de richwood er echt goed uit

@maarten69: kost 800 euro bij nederlandmuziek (de echte gibson, wel doublecut)

@robbert gitarist: natuurlijk snap ik dat het nooit een echte gibson zal worden , door er gibson pickups in te knallen

Franc
9 oktober 2005, 19:22
Plaatje van BnF is van de oude serie, die zie je vaker op sites (bij Muziekhandel Joosten ook al).
Opletten dus wat je (eventueel) koopt.

Sjit man, ik heb gisteren nog een Standard gekocht en je geeft me nu GAS voor een Special :-D

Franc
9 oktober 2005, 23:02
Zo staat ie in de catalogus 2005/2006:

http://www.vernetamps.com/pics/lp/LPSpecial1.jpg

Ben benieuwd in hoeverre die 'P90s' als P90s klinken...

Franc
9 oktober 2005, 23:02
Zo staat ie in de catalogus 2005/2006:

http://www.vernetamps.com/pics/lp/LPSpecial1.jpg

Ben benieuwd in hoeverre die 'P90s' als P90s klinken...

Franc
9 oktober 2005, 23:29
Ik zal je nog ff verder lekker maken :-D
Deze is te koop bij www.guitar.nl
Ze noemen hem de Bob Marley sig ;)

http://www.vernetamps.com/pics/lp/8618.jpg

Harde plasser als je het mij vraagt :o

Butcher
10 oktober 2005, 05:50
De Fender Custom Shop had een tijdje een gitaar genaamd de "Tele Jr.", een Telecaster met een gelijmde neck, 24 3/4 scale en twee P90 pickups. Leuk gitaartje. Toen kwamen ze uit met de Telesonic en de Stratosonic, ook weer met 24 3/4 scale gelijmde neck en 1 of twee P90's.

MoserCustomShopDotCom
10 oktober 2005, 10:23
Ik zal je nog ff verder lekker maken :-D
Deze is te koop bij www.guitar.nl
Ze noemen hem de Bob Marley sig ;)

http://www.vernetamps.com/pics/lp/8618.jpg

Harde plasser als je het mij vraagt :o
Ik dacht dat dit de signature was van hem:

http://images.misupply.com/products/original/Epiphone/112660.jpg

In ieder geval de epiphone versie.

Franc
10 oktober 2005, 10:35
Ja, dat zal ook ongetwijfeld, maar zo'n winkel doet wat om zijn gitaren te verkopen he :-D

MoserCustomShopDotCom
10 oktober 2005, 10:40
Ja, dat zal ook ongetwijfeld, maar zo'n winkel doet wat om zijn gitaren te verkopen he :-D

Hehehe... Point taken :lol: :wink:

Droffie
10 oktober 2005, 12:39
Ik geil al een tijdje enorm op Gibson LP Specials, alleen liggen die nog net even iets boven mijn budget

nu zoek ik een ander merk die ook zulke gitaren maakt, ik weet het van Richwood en Epiphone heeft ook een zelfde naam in het assortiment,
maar beide gitaren vind ik er gewoon niet uitzien

de richwood heeft parallelograminlays, terwijl een echt gibbie dots heeft
en de epiphone is het meest lelijke monster dat ooit de naam LP heeft mogen dragen

maar nu zoek ik dus andere merken die ook LP Specials maken
dus weet je wat roep maar

Richwood schijnt echt heel goed te zijn, beter dan Gibson zelfs. Koop er zo eentje en gooi daar P90's in en je hebt een beter gitaar dan de echte voor de helft van de prijs.

DOEN!!

Orpheo
10 oktober 2005, 12:39
die ander is volgens mij een gewone special met p90's. dit is de bob marley sig:

http://www.musikundtechnik.de/img/xy_700/GICSBMCHACH.jpg

Bobbel
10 oktober 2005, 12:40
kijk orpheo... toch nog een mooie lp... verdomme wat is deze mooi...

Orpheo
10 oktober 2005, 12:40
Ik geil al een tijdje enorm op Gibson LP Specials, alleen liggen die nog net even iets boven mijn budget

nu zoek ik een ander merk die ook zulke gitaren maakt, ik weet het van Richwood en Epiphone heeft ook een zelfde naam in het assortiment,
maar beide gitaren vind ik er gewoon niet uitzien

de richwood heeft parallelograminlays, terwijl een echt gibbie dots heeft
en de epiphone is het meest lelijke monster dat ooit de naam LP heeft mogen dragen

maar nu zoek ik dus andere merken die ook LP Specials maken
dus weet je wat roep maar

Richwood schijnt echt heel goed te zijn, beter dan Gibson zelfs. Koop er zo eentje en gooi daar 490/496T's in en je hebt een beter gitaar dan de echte voor de helft van de prijs.

DOEN!!

ghehe, dankzij jou post zie ik nu wat een nonsens de TS heeft geschreven :D

(ps: tis de 490/498 of de 496/500 combi :amp: )

Droffie
10 oktober 2005, 12:46
Ik wou 'm corrigeren toen ik 'm postte. Klote forum reageert weer eens niet. Volgens mij moeten er zelfs P94's of P100's in die Special.

Wat de topic aangaat. Ik geil al een tijdje op een Audi TT, nu wil ik graag een Lada kopen en die upgraden met originele Audi TT onderdelen. Dan ben ik er toch ook? http://www.gitaar.net/images/smileys/stupid.gif

Franc
10 oktober 2005, 12:47
Richwood schijnt echt heel goed te zijn, beter dan Gibson zelfs. Koop er zo eentje en gooi daar P90's in en je hebt een beter gitaar dan de echte voor de helft van de prijs.

DOEN!!

Noooooou wat leuk??!?!?! Droffie is helemaal om!

Hij was altijd zo tegen Richwood!!

Tof man, je hebt eindelijk het licht gezien :-D

Droffie
10 oktober 2005, 12:51
Richwood schijnt echt heel goed te zijn, beter dan Gibson zelfs. Koop er zo eentje en gooi daar P90's in en je hebt een beter gitaar dan de echte voor de helft van de prijs.

DOEN!!

Noooooou wat leuk??!?!?! Droffie is helemaal om!

Hij was altijd zo tegen Richwood!!

Tof man, je hebt eindelijk het licht gezien :-D

Tja, 't duurde even maar beter laat dan nooit. Richwood is de bom! http://www.gitaar.net/images/smileys/headbang.gif

Droffie
10 oktober 2005, 12:51
dubbel

Franc
10 oktober 2005, 13:09
Richwood schijnt echt heel goed te zijn, beter dan Gibson zelfs. Koop er zo eentje en gooi daar P90's in en je hebt een beter gitaar dan de echte voor de helft van de prijs.

DOEN!!

Noooooou wat leuk??!?!?! Droffie is helemaal om!

Hij was altijd zo tegen Richwood!!

Tof man, je hebt eindelijk het licht gezien :-D

Tja, 't duurde even maar beter laat dan nooit. Richwood is de bom! http://www.gitaar.net/images/smileys/headbang.gif

;)

Maar geef nou eens eerlijk toe, die Special ziet er goed uit.

Droffie
10 oktober 2005, 13:38
Toevallig heeft een vriend van me pas geleden een nieuwe echte gekocht. Rond de 1100 Euro was die.
Een heel geil gitaartje.

Wat die Richwood aangaat, 't is en kopie. Logisch dat ie er goed uit ziet, hij lijkt namelijk op the real thing :wink:

d'oh
10 oktober 2005, 19:11
Ik geil al een tijdje enorm op Gibson LP Specials, alleen liggen die nog net even iets boven mijn budget

nu zoek ik een ander merk die ook zulke gitaren maakt, ik weet het van Richwood en Epiphone heeft ook een zelfde naam in het assortiment,
maar beide gitaren vind ik er gewoon niet uitzien

de richwood heeft parallelograminlays, terwijl een echt gibbie dots heeft
en de epiphone is het meest lelijke monster dat ooit de naam LP heeft mogen dragen

maar nu zoek ik dus andere merken die ook LP Specials maken
dus weet je wat roep maar

Richwood schijnt echt heel goed te zijn, beter dan Gibson zelfs. Koop er zo eentje en gooi daar 490/496T's in en je hebt een beter gitaar dan de echte voor de helft van de prijs.

DOEN!!

ghehe, dankzij jou post zie ik nu wat een nonsens de TS heeft geschreven :D

(ps: tis de 490/498 of de 496/500 combi :amp: )

wat voor nonsens heb ik dan geschreven?

ik snap heus wel dat droffie, behoorlijk sarcastisch bezig is
maar mij hoor je ook niet beweren dat ik met wat andere onderdelen in een richwood proppen een echte gibson zou krijgen :-?

Droffie
10 oktober 2005, 20:19
wat voor nonsens heb ik dan geschreven?

ik snap heus wel dat droffie, behoorlijk sarcastisch bezig is
maar mij hoor je ook niet beweren dat ik met wat andere onderdelen in een richwood proppen een echte gibson zou krijgen :-?

D'oh: hieronder heb je 't meest zinnige en nuttige anwoordt gehad van de hele thread, van Niels en werd nog als eerste na je vraag gepost ook.


Je geilt op een Gibson, maar je zoekt een goedkoper alternatief.

Probleem is dat een goedkoperr alternatief je geilheid een tijdje remt, maar daarna gaat het kopen van een Gibson weer kriebelen.

Ik zeg: Spaar door !!!!!

Mocht je niet kunnen sparen, gewoon marktplaats in de gaten houden en kijken naar wat de jappen op LP Special gebied hebben gemaakt.

Er zijn zoveel factoren die uitmaken waarom een gitaar klinkt zoals die klinkt. Geil je op een LP Special van Gibson, spaar dan ook voor een Gibson. Ze zijn zeker niet onbetaalbaar (rond de 1000-1100 Euro).
Je wuift z'n advies weg maar ga eerst eens nadenken waarom je op een Special geilt.

The looks of the tone?

Zijn 't the looks, kan je met een gerust hart een mooie Richwood kopen.
Is het de tone, don't waste your money met een cheapass gitaar. Ook niet met de Gibson P94's gaat 't niet klinken als een Gibson Special.
Ik heb er pas nog op een gespeeld en ze klinken heel goed.

Fox
10 oktober 2005, 21:16
hallo, weet iemand misschien waar ik die indie gitaren een keertje kan gaan testen in belgië, nederland of duitsland?

Alvast bedankt,
tim

Orpheo
10 oktober 2005, 21:53
hallo, weet iemand misschien waar ik die indie gitaren een keertje kan gaan testen in belgië, nederland of duitsland?

Alvast bedankt,
tim

ja, ik weet dat :) bij max guitars in den haag. de les paultjes kosten rond de 450 euro, en klinken helemaal niet verkeerd voor t geld. ongeveer even goed als epi (kan je nagaan wat je hebt met een pupchange) en imo een iets mooiere afwerking. meer details bv (denk aan upper fret access)

Orpheo
10 oktober 2005, 21:54
hallo, weet iemand misschien waar ik die indie gitaren een keertje kan gaan testen in belgië, nederland of duitsland?

Alvast bedankt,
tim

ja, ik weet dat :) bij max guitars in den haag. de les paultjes kosten rond de 450 euro, en klinken helemaal niet verkeerd voor t geld. ongeveer even goed als epi (kan je nagaan wat je hebt met een pupchange) en imo een iets mooiere afwerking. meer details bv (denk aan upper fret access)

d'oh
10 oktober 2005, 22:39
wat voor nonsens heb ik dan geschreven?

ik snap heus wel dat droffie, behoorlijk sarcastisch bezig is
maar mij hoor je ook niet beweren dat ik met wat andere onderdelen in een richwood proppen een echte gibson zou krijgen :-?

D'oh: hieronder heb je 't meest zinnige en nuttige anwoordt gehad van de hele thread, van Niels en werd nog als eerste na je vraag gepost ook.


Je geilt op een Gibson, maar je zoekt een goedkoper alternatief.

Probleem is dat een goedkoperr alternatief je geilheid een tijdje remt, maar daarna gaat het kopen van een Gibson weer kriebelen.

Ik zeg: Spaar door !!!!!

Mocht je niet kunnen sparen, gewoon marktplaats in de gaten houden en kijken naar wat de jappen op LP Special gebied hebben gemaakt.

Er zijn zoveel factoren die uitmaken waarom een gitaar klinkt zoals die klinkt. Geil je op een LP Special van Gibson, spaar dan ook voor een Gibson. Ze zijn zeker niet onbetaalbaar (rond de 1000-1100 Euro).
Je wuift z'n advies weg maar ga eerst eens nadenken waarom je op een Special geilt.

The looks of the tone?

Zijn 't the looks, kan je met een gerust hart een mooie Richwood kopen.
Is het de tone, don't waste your money met een cheapass gitaar. Ook niet met de Gibson P94's gaat 't niet klinken als een Gibson Special.
Ik heb er pas nog op een gespeeld en ze klinken heel goed.

Dat snap ik ook wel

het is voor mij niet snel de looks, maar altijd het geluid
maar afgaande op wat er gezegd kan ik dus beter doorsparen, wat ik nog wel even van plan ben (en veel werken :) )

Fox
12 oktober 2005, 12:37
Heel erg bedankt Orpheo :)

Mvg,

Tim

Droffie
12 oktober 2005, 14:00
Verstandig D'oh :wink: Geloof me, als je dan uit eindelijk je LP hebt kan je een paar maanden niet meer stoppen met grijnzen.

Ik heb mijn Standard nu 1,5 jaar en ben er nog steeds heel blij mee.

d'oh
12 oktober 2005, 22:05
Dat geloof ik graag
:-D

Orpheo
12 oktober 2005, 23:16
Verstandig D'oh :wink: Geloof me, als je dan uit eindelijk je LP hebt kan je een paar maanden niet meer stoppen met grijnzen.

Ik heb mijn Standard nu 1,5 jaar en ben er nog steeds heel blij mee.

en toch verkoop je m... :oops:

Droffie
13 oktober 2005, 00:13
Verstandig D'oh :wink: Geloof me, als je dan uit eindelijk je LP hebt kan je een paar maanden niet meer stoppen met grijnzen.

Ik heb mijn Standard nu 1,5 jaar en ben er nog steeds heel blij mee.

en toch verkoop je m... :oops:

Neeheeee Orph...Hij is niet van mij maar van een kennis.
Mijn LP? nooit... :wink:

iwamoto
13 oktober 2005, 01:32
bij mijn gitaarman staat toevallig n richwood les paul, honey burst, met zebra humbuckers, ik denk dat ik mn schoonpapie maar beter die kan laten kopen als wat ie eerst in gedachten had,( ik hoef aleen het woord "stagg" te zeggen, en jullie snappen het al ), dus zal ik dat dan maar doen, of hebben jullie betere alternativen?
die RW is namelijk maar 280 :) en klinkt alsof er n engeltje in je oor zeikt :lol:

Franc
13 oktober 2005, 07:40
bij mijn gitaarman staat toevallig n richwood les paul, honey burst, met zebra humbuckers, ik denk dat ik mn schoonpapie maar beter die kan laten kopen als wat ie eerst in gedachten had,( ik hoef aleen het woord "stagg" te zeggen, en jullie snappen het al ), dus zal ik dat dan maar doen, of hebben jullie betere alternativen?
die RW is namelijk maar 280 :) en klinkt alsof er n engeltje in je oor zeikt :lol:

Hoop geld. Ik kocht er afgel. zaterdag een voor 189 euro bij de House Of Music in Dordt.

Orpheo
13 oktober 2005, 08:42
Verstandig D'oh :wink: Geloof me, als je dan uit eindelijk je LP hebt kan je een paar maanden niet meer stoppen met grijnzen.

Ik heb mijn Standard nu 1,5 jaar en ben er nog steeds heel blij mee.

en toch verkoop je m... :oops:

Neeheeee Orph...Hij is niet van mij maar van een kennis.
Mijn LP? nooit... :wink:

oh ja.. ik had idd al zoiets gelezen, maar ik wist t niet zeker.. :oops: :razz:

Droffie
13 oktober 2005, 11:45
bij mijn gitaarman staat toevallig n richwood les paul, honey burst, met zebra humbuckers, ik denk dat ik mn schoonpapie maar beter die kan laten kopen als wat ie eerst in gedachten had,( ik hoef aleen het woord "stagg" te zeggen, en jullie snappen het al ), dus zal ik dat dan maar doen, of hebben jullie betere alternativen?
die RW is namelijk maar 280 :) en klinkt alsof er n engeltje in je oor zeikt :lol:

http://www.gitaar.net/images/smileys/uzi.gif Richw... http://www.gitaar.net/images/smileys/pukey.gif Whooaaaahhaaaaaaaaa die die die die die

spanky_franky
13 oktober 2005, 15:27
ik kan heel goed sparen, maar het leek me wel wat om een goedkope LP Special te kopen en die dan up te graden met Gibson humbuckers

dus ik hoop toch dat iemand een ander merk kent

Al koop je een goedkopere gitaar en gooit er Gibsom HB's in,kom je nog niet in de buurt van de LP speciaal waar jij op geilt..kortom wat heeft het voor zin dan? spaar gewoon door voor een echte Gibson... :roll:
Ik heb een Gibson LP special... niet te vergelijken met Epi en Richwood.. met Tokai e.a. heb ik verder geen ervaring