PDA

View Full Version : Floorboord vraag, zie onderste bericht!



Ronaldd
8 oktober 2005, 17:12
Hey. stel, ik heb bij de g-force een goede preset gemaakt in de user bank. Ik heb een plaatsje en mij Roland fc 200. Nou wil ik die twee koppelen, dus als ik in bank 2 preset 3 intrap moet hij op die preset gaan, Ik heb al drie keer het boekje zitten door lezen. en het lukt niet. Ik kan niet vinden waar je de preset moet te kennen..

Raffel
11 oktober 2005, 09:19
lees ff de faq door bovenaan het Rack Gear forum. Heb ik hem niet voor niets gemaakt :)

AART
11 oktober 2005, 15:22
lees ff de faq door bovenaan het Rack Gear forum. Heb ik hem niet voor niets gemaakt :)

+1

heb hem ook ff doorgenomen net, knap staaltje werk, alleen de plaatjes doen het niet.

Raffel
12 oktober 2005, 08:58
oh da's mooi klote, want dan heb ik die denk ik gewist :???: :o

Ronaldd
12 oktober 2005, 13:53
Ahha.. nou ben er een tijdje mee bzig geweest. conclusie:
G-force werkt nu op de roland 200. Deed eerst alleen de Rom.
Jullie moeten verschillende apparaten een midi kanaal toevoegen, zou niet weten hoe dat moet, heb het idee dat dat bij mij ook niet hoeft (simpel weg kan ik die keuze niet vinden in het mode menu).
Het is ook de bedoeling dat ik met de control knop een preset kan veranderen in 1 PC. Dat is ook niet mogelijk. Dus bijvoorbeeld en een preset de chorus verwisselen met de delay...

Expressie pedaal, volgens mij moet dat nog wel gaan lukken, is wel een grote beschrijvin van in de handleiding g-froce,,

Conclusie, ik ga bij Raffel maar op de koffie met me case onder m'n arm :-D

Raffel
13 oktober 2005, 09:05
ik drink geen koffie :-D

Ronaldd
13 oktober 2005, 17:02
Ik constateer dat het ook een behoorlijk stukje si met de case onder de arm.. :-D

Ronaldd
14 oktober 2005, 18:39
fout

Ronaldd
16 oktober 2005, 18:45
Hebben trouwens mensen ervaring dat ze achterin de Roland fc 200 meerdere MIDI expressie pedalen hebben aangesloten?

Een tweede kleine andere vraag die ergens anders over gaat. Ik heb ooit eens speakersnoer gemaakt (dus van eind versterker naar speakerkast). Als de eindversterker hard gezet word hoor je heel soms een buitenlandse radio zender? Hoe kan dit in godsnaam? Het is gewoon microfoon snoer (dus 2 adrigekabel die naast elkaar in de buitenhuls zit). Gewoon klote kwaliteit ivm afschermen?

Gr

BeeJee
16 oktober 2005, 23:11
Yep,
Werkt prima bij de FC200 met extra expressiepedalen. Ik werk hetzelfde. Je hebt trouwens bijna dezelfde basis-setup als ik (rover-traveller en fc200). Ik heb er een EV-5 (expressiepedaal) en fs-5u (voor cc's) aan hangen.

Ronaldd
17 oktober 2005, 16:07
Hey.
Ik zag dat je de EV-5 doormiddel van 1 jackplug achter in de fc200 stop. Hij erkent de EV-5 automatisch zeker? Je zou dus bijvoorbeeld alleen bij de g-force (bij jouw de lexion etc) het expressiepedaal moeten toekennen?

Even over de CC's.
Je gebruikt daarvoor de fs-5u. Wat doe je met dat kastje, en kan dat niet met de fc200? Want ik heb het idee dat je ook cc's zou moeten kunnen versturen met de Control knop op de fc200. Want wat doe jij nu met die knop?
Want zoals al in het FAC staat, kun je in een patch je instellingen wijzigen. Nou lukt dat mij dus totaal niet (doormiddel van een onder een patch toe te voegen).
Gewoon patch's opslaan in de fx-unit en de rover mee laten schakelen is geen probleem meer.
Ik hoop dat jij hier wat vanaf weet.

BeeJee
18 oktober 2005, 01:23
He Ronald,

De fc200 'herkent' inderdaad automatisch de ev-5. Achterop de fc staan bij de input-jacks nummers, die corresponderen met de betreffende cc die je met de ev-5 verstuurt. Dat is overigens ook naar andere cc's te programmeren (zie handleiding fc200).
De 'c' knop verstuurt inderdaad ook cc's. Sterker nog, daarvoor zit ie op de fc200 8-). Deze heb ik op 'latch' staan. Dwz. 1x drukken is aan en een volgende keer drukken is uit. Hier verstuur ik dus altijd een vaste cc mee naar mijn G2 (voor effectenblok aan/uit zetten bijv.)
De fs-5u gebruik ik als momentschakelaar voor tap-tempo. Dwz. indrukken is 'aan', loslaten is 'uit'.
Dat kan ook met de 'c' knop, die is zo ook te programmeren, maar dan mis ik in mijn geval de 'latch' cc die ik er nu mee uitstuur. Een groot nadeel van de fc200 vind ik dan ook dat ie geen pc's en cc's tegelijk kan uitsturen. Verder is het een prima, degelijk en mega-betrouwbaar pedaal. Toch komt er bij mij nog een keer een upgrade, maar dat terzijde. (Waar blijft de FX1 Youri? :lol: :lol:)

Als je een functie van de G-force wilt bedienen met een cc, moet je het betreffende cc-nummer dat je op de fc onder de 'c'-knop hebt geprogrammeerd (bijv. cc5) ook instellen op de G-force. Dus wil je bijv. je chorus ermee aan-uit schakelen, moet je zorgen dat het chorusblok in de G-force zo ingesteld staat, dat het reageert op cc5. Ik denk dat er ook een midi-learnfunctie op de TC zit, maar ik ken dat apparaat niet zo goed, dus daar kan een G-force expert je wellicht mee helpen.
Bij midi-learn pikt hij automatisch op welke cc je uitstuurt. Dus druk je op de 'c'-knop (cc5) en midi-learn staat aan, dan 'weet' hij dat ie voor dat bepaalde commando (bijv. chorus aan/uit) bij cc5 moet zijn.
Per programma in je G-force kun je zo cc5 toewijzen aan verschillende functies. Net welke parameter je in dat programma handig vindt om real-time te kunnen veranderen.
Ik hoop dat je met deze lap tekst iets verder komt.
Groeten,
Bart

Ronaldd
18 oktober 2005, 20:42
Een extra expressie pedaal toevoegen zou geen probleem wezen. Ik weet nu waar en hoe je m moet toekennen.

Nou over de CTR knop op de fc 200, want dat is een beetje een probleem.
Ik weet niet waar ik m onder moet zetten. Dus zet ik de doormiddel van de learn functie onder ext2 (onder 1 staat het expressie nu). Als ik er dan op druk gaat er wel iets uit. Maar kan bijvoorbeeld, niet een parrameter van bijv 80% naar 40% zetten! Ik las ergens (volgens mij in het FAC) dat je ook meerdere CC's onder 1 patch kan zetten. Dus als je in 1 patch zit, drie keer op de CTL knop zou kunnen drukken en dat bij elke druk er iets zou moeten verandere (ingesteld natuurlijk)
Trouwens, de CTL knop is bij mij altijd CONTRL. 80. Het maakt niet uit in welke patch je zit. ik weet niet of dit uitmaakt??

Rover met CTL. Hoe kan bepalen wat de rover doet als de CTL ingdrukt word? Als ik bijv in (alles f in bank 0 uitgelegd) patch 1 zit, druk op CTL, gaat (roverstand) A uit, als ik m weer indruk gaat hij alleen aan als ik m ingedrukt hou. Stel ik zit in 3, dan schakelt B in. Druk ik CTL in, komt er A en B zolang ik hem ingedrukt hou..
Ik heb alles geprobeerd om onder de CTL zelf te bepalen wat er aan gaat, maar hij gaat zn eigen gang. Hoe doe jij/jullie dat met de rover??

Gr

BeeJee
18 oktober 2005, 23:58
Met een fc200 moet je het midi FAQ van Raffel niet met alles als uitgangspunt nemen. Hij gaat er in zijn model vanuit dat de midicontroller 5 pc's en 2 cc's tegelijk kan versturen. Helaas kan de fc200 slechts 1 pc tegelijk versturen en apart daarvan 1 cc (via ctl-knop) en evt. nog een aantal cc's via de inputs aan de achterzijde. Maar dus slechts 1 midi-commando tegelijkertijd!

De Rover heeft een aantal cc's waarmee hij ook aangestuurd kan worden.
Met een fc200 wil je de rover niet met cc's aansturen (vanwege bepaalde beperkingen van de fc200--> zie 1e alinea). Juist alleen pc's hiervoor gebruiken met een fc200. Dus ff kijken op welke cc's de Rover reageert (handleiding).
cc80 kun je veranderen (eenvoudig: zie handleiding fc200) in iedere cc die je maar wilt.
Helaas werkt het met cc's niet zo zoals jij je voorstelt. stel (laten we het even bij cc80 houden) je wilt iets veranderen door cc80 uit te sturen, dan kun je dit maar 1x doen (wel verschillende parameters tegelijk als je dat zou willen).
Het kan zeker wel om een parameter te veranderen van 80 naar 40%. Staat je 'c' knop als latch ingesteld? (dwz. als je 1x drukt, blijft het ledje dan branden, of brandt het alleen zolang je hem ingedrukt houdt?). Dit moet nl. als je de verandering met 1x drukken wilt doorvoeren, en met een volgende keer drukken ongedaan. Als je parameters via cc's wilt aansturen, moeten altijd de midicommando's overeenstemmen: cc80 uit fc 200 = cc80 in G-force --> dit betekent alleen parameter(s) gekoppeld aan cc80 reageren.
Vraag anders even raad bij een G-force kenner over de instellingen die je in de G-force moet maken. Volgens mij kent Morris de G-force (en de fc200 ook) redelijk goed.

Ronaldd
21 oktober 2005, 22:45
Helaas kan de fc200 slechts 1 pc tegelijk versturen en apart daarvan 1 cc (via ctl-knop) en evt. nog een aantal cc's via de inputs aan de achterzijde. Maar dus slechts 1 midi-commando tegelijkertijd!.
Dus als ik het goed begrijp (zo lees ik het ook in de handleiding) kan onder elke patch van de fc 1 een pc en cc staan, pc kun je sturen door: door gewoon op een ander pedaal te drukken zodat je naar een andere patch gaaten een cc door op de ctl knop te drukken, en ook wat cc's van expressie etc. Maar je kan dus maar 1 cc vanuit een patchh sturen doormiddel van de vaste ctl knop?


Met een fc200 wil je de rover niet met cc's aansturen Dus ik kan niet bepalen als ik op de ctl knop druk, welke stand van de rover aangaat?? Ik zag ook dat achterin de handleiding van rover staat op welke midi kanalen waarop reageren.... cc80 kan ik idd vervangen door een ander getal, zag ik in de handleiding fc.


Helaas werkt het met cc's niet zo zoals jij je voorstelt. stel (laten we het even bij cc80 houden) je wilt iets veranderen door cc80 uit te sturen, dan kun je dit maar 1x doen (wel verschillende parameters tegelijk als je dat zou willen). Dus als het goed begrijp kan ik niet: in bank 0 patch 4, "normaal" stand Rover A, druk op ctl knop dan stand Rover D horen, en een tijd later in bank 0 patch 7 normaal stand Rover B, druk op ctl knop en dan stand rover C horen?
Dus als ik het goed begrijp moet het vereenvoudigd worden, dus altijd als je op ctl knop druk, in welke patch ook, kan je de rover maar naar 1 en altijd dezelfde stand A-B-C of D laten gaan. Anders gezegd, je kan niet per patch uitmaken wat de rover doet als je de ctl knop indrukt?


Staat je 'c' knop als latch ingesteld? Ik heb dit gevonden in de handleiding, ik heb m nu op de stand gezet dat als je de ctl knop indrukt, dat hij dan ook daarin blijft staan, nog een keer drukken is uit.

Zal morris ook even mailen over de g-force

ik hoor t graag.

Ronaldd
22 oktober 2005, 00:22
Okey, ik denk dat ik het al een beetje volg, om via een cc je preset te wijzigen, mits dit mogelijk is, in bijv je preset op fx, dus dan moet er bijv feedback1 en feedback 2 staan.
Ik heb de ctl nu onder de ext2 staan.
Ik begrijp het waarschijnlijk alleen nog verkeerd van PC, hoe moet dat dan?? Dus bijv, eerst het je in een preset, delay --> chorus. In de zelfde preset wil ik: chorus --> delay. Hoe moet dat?


Als ik in mijn g-force kijk, kan ik bij 1 delay, vier parameters beinvloeden door cc's, vier verschillende in 1.. Gebruiken mensen vaak meerdere cc's onder een patch? Hey lijkt mij ineerste instantie niet gebruikelijk om bijv 5 schakel (on/off) cc per patch te hebben...
Zo ja, welke floorboard(en) ondersteunen meerdere cc's? (doormiddel van ingebouwde schakel drukknoppen)
Gr[/b]

morris
22 oktober 2005, 00:28
Ronald, ik heb je mailtje gekregen.
De FC200 heeft vaste control nummers. Deze zul je moeten toewijzen aan de parameters in de GF. Als je binnen een program de delay wil uitzetten en de chorus aan, zijn dat 2 aparte cc´s die de FC200 niet tegelijk kan uitsturen. Beter is om de preset te kopieren naar een andere preset en de gewenste verschillen in de preset te wijzigen.
Voor wat betreft je 40%-80% vraag, volgens mij kan de GF dit niet, maar dat weet ik niet zeker. Je zou dan een soort `glide` functie moeten hebben zoals Eventide dat heeft. Je zou het wel kunnen omzeilen met een EV 5 volgens mij. De ev5 de parameter toekennen en vervolgens de min. en max. waarde aangeven.
Maar eerlijk gezegd, zover ben ik nooit gegaan met de FC200, simpelweg omdat hij te beperkt was vwb aantal cc´s. Dus wellicht kan nog iemand anders wat meer licht op de zaak werpen.

Morris

BeeJee
22 oktober 2005, 13:42
He Ronald,
Weet je wat een meesterlijke midi-controller is?
De Navigator van Ernst :-D :-D :-D Deze past uiteraard naadloos bij de Traveller en Rover 8-)
Die kan alles wat je wil. Zo kun je daar per PC 'tig' cc's mee uitsturen, cc's die je ook nog eens allemaal apart aan/uit kunt zetten en de Navigator onthoudt welke cc's je onder welke preset aan/uit hebt staan. Dit zie je ook per cc in het betreffende ledje. (kijk eens op www.ernstamps.nl)


Dus als ik het goed begrijp (zo lees ik het ook in de handleiding) kan onder elke patch van de fc 1 een pc en cc staan, pc kun je sturen door: door gewoon op een ander pedaal te drukken zodat je naar een andere patch gaaten een cc door op de ctl knop te drukken, en ook wat cc's van expressie etc. Maar je kan dus maar 1 cc vanuit een patchh sturen doormiddel van de vaste ctl knop?
Yep


Dus ik kan niet bepalen als ik op de ctl knop druk, welke stand van de rover aangaat??
Jawel, maar door de beperkingen van de fc200, is het slimmer om de rover gewoon via pc's kanalen te laten switchen.



Anders gezegd, je kan niet per patch uitmaken wat de rover doet als je de ctl knop indrukt?

Dat klopt

Ronaldd
22 oktober 2005, 14:00
He Ronald,
Weet je wat een meesterlijke midi-controller is?
De Navigator van Ernst.
Haha, ja dat is misschien ook nog wel eens een goede optie, Ik dacht eerst dat de fc 200 vet was, maar die navigator is niet te overtreffen denk. Wat kost dat ding eigenlijk zowel nieuw als mogelijk 2dehands??
Wat betekend de EXPAND, dat is achterop de navigator, de meest linkse ingang(en). En MIDI all. Dat is leuk, maar hoe koppel je dat op de rover en g-force bijv?







Dus ik kan niet bepalen als ik op de ctl knop druk, welke stand van de rover aangaat??

Jawel, maar door de beperkingen van de fc200, is het slimmer om de rover gewoon via pc's kanalen te laten switchen.


Anders gezegd, je kan niet per patch uitmaken wat de rover doet als je de ctl knop indrukt?
Dat klopt

Dit is wat tegenstrijdig antwoord. Maar waarschijnlijk bedoel je dat het behoorlijk k*t is het is te stellen dat per patch de rover andere dingen te laten doen door het drukken op de ctl knop. Niet mogelijk is bijv, patch 04 Rover A, CTL indrukken, wil ik Rover B horen. Later, patch 06 Rover C, CTL indrukken, wil ik Rover D horen. <-- dit is ds onmogelijk.

Nog een ander vraagje aan de mensen die midi gebruiken, Gebruiken jullie vaak CC door middel van druk knoppen???? of is 1 cc per patch wel voldoende?

BeeJee
22 oktober 2005, 14:22
Het voordeel van cc's is dat je in een patch je effecten zo kunt bedienen alsof het losse pedaaltjes zijn.
Dit is 1 van de belangrijkste redenen voor mensen om een uitgebreide midi-controller te willen hebben. Daarnaast kun je met uitgebreidere con trollers ook op meerdere midi-kanalen tegelijk versturen, wat ook errug handig is bij een uitgebreide rack-setup.

Je kunt inderdaad maar 1 functie van de rover bedienen met de ctl-knop.
Daarom kun je die ene die je hebt beter gebruiken om iets in je g-force aan te sturen.

Ronaldd
22 oktober 2005, 14:25
MMmm,, duidelijk!!

Tnx voor de antwoorden!!!! :-D :-D

GR,ROnald.

Ronaldd
24 oktober 2005, 17:26
Ik ga trouwens toch eens proberen of er mensen zijn die de navigator willen verkopen. Het moet toch wel tweedehands te krijgen zijn (zo ben ik immers ook aan de rover en traveller gekomen).
Weet iemand hoe duur de navigator was toendat die uitgebracht werd???????????

BeeJee
25 oktober 2005, 00:07
Ik geef je weinig kans 2e hands, want er zijn er niet zoveel. Ik ben er nog nooit 1 tegen gekomen. Ernst heeft ze nieuw wel nieuw op voorraad. De navigator kost ong. 1250 nieuw...

Ronaldd
25 oktober 2005, 16:41
1250? :o :o :o
Sorry, maar dat geld heb ik niet!!..
Ahh,, ik probeer het gewoon ffies tweedehands.

Weet jij misschien andere merken die iets van 9 drukknop CC's hebben per patch. Dus zoals bijv de navigator?

BeeJee
25 oktober 2005, 20:41
Het is trouwens iets minder wat ie kost, slechts 1150 incl. btw las ik straks terug in een mailtje van Ernst. Scheelt toch weer, niet dan? :-D
Met een dergelijke midi-controller begeef je je echt in de 'hogere regionen' zeg maar. Andere opties dan zijn (van duur naar minder duur)
Skrydstrup sc1
Axess fx1
Rocktron All Access
Bij mijn weten heb je het dan zo'n beetje gehad met top the bill controllers. De All Access komt zo nu en dan 2ehands nog weleens voorbij, maar die is ook redelijk schaars. De rest 2e hands? Forget it!Nieuw kost de All Access 985 euro.

Ronaldd
26 oktober 2005, 17:18
Hey,, iig bedankt
Ja,, euhh ik heb ff een tijdje gegoogled. En zag dat de eerste niet eens in nederland verkocht worden, laat staan dat ze tweedehands te krijgen zijn.
Rocktron All Access zag ik wel meerdere keren, dat zou opzich wel moeten lukken, al vermoed ik dat je er wel 500 voor moet betalen..
De navigator, dat zou misschien ook moeten lukken. Want ik heb de rover en de traveller ook tweedehands gekocht, terwijl iedereen vertelde dat mij dat niet zo lukken.. (trouwens, wat een geld voor een MIDI bord, 1150 :o )Dus dat word gewoon gokken. De navigator zal tweedehands ook nog wel 500 kosten denk ik :cry: :cry:

Zijn er geen ander vegelijkbare apparaten die in de midden klasse zitten ivm all acces en fc200??

Ik zat ook nog aan iets anders te denken. Als ik nou vier fs-5u's zou kopen, dan ben ik er ook :D. Maar ik heb eigenlijk schakelaars nodig die doormiddel van drukken aan gaan, en nog een keer drukken uit gaan. Ik geloof dat de fs-5u alleen aan blijven zolang je ze ingedrukt houdt.. Welke type kan ik daar het beste voor nemen? Of kan de fs-5u dit wel?

BeeJee
26 oktober 2005, 18:49
Dat kan ook,
dan moet je de fs-5l hebben. Die doet precies wat jij zoekt.
Overigens is een fs-5u erbij voor tap-tempo ook wel handig. Dus bijv. 4 5l's en een 5u, daarmee maak je de fc200 ook een flink stuk veelzijdiger, voor veel minder geld...

Ronaldd
27 oktober 2005, 19:40
Okey.. tnx!!. Gebruik jij eigenlijk vaak Tap tempo, tenminste op een manier dat je m wilt schakelen???

BeeJee
28 oktober 2005, 01:52
Ik gebruik tap-tempo all the time! 9 van de 10x voor delay, maar ook wel voor tremolo of modulatie-effecten.
Heb mijn delays zo ingesteld dat ze zonder te tappen gewoon altijd bruikbaar zijn (zeg tussen 300 en 450 ms) en per song waar ik delay gebruik tap ik meestal ff het tempo in. In al mijn programma's staat standaard een delay aan, die ik middels het expressiepedaal op de fc200 erin of eruit mix (parallele loop, delaymix loopt van 0 tot zeg 60%). Standaard staat in mijn meeste programma's de delay op 0% geprogrammeerd. Als ik dan delay wil trap ik het gaspedaal (een stukje) in.

Ronaldd
28 oktober 2005, 17:59
Okey.
Maar dan hoef je die fs-5u te hebben. Jij gebruik m via je expressie pedaal, dus kun je beter een extra expressie pedaal erbij nemen.
Ik snap het niet helemaal, waarom zou je af en toe (dus zolang je op de knop blijft staan) de extra delay nodig hebben? en als het toch door een druk knop geschakeld moet worden, kan het toch ook via de fs-5l gedaan worden, dan hoef je tenmiste niet aldoor die knop ingedrukt te houden..


Ik weet t ook niet precies hoor.. dusz,, Gr
Dus worden het 4 x de fs-5l en 2 x de EV 5 :-D

BeeJee
29 oktober 2005, 15:26
Je snapt het niet Ronald,

Een momentschakelaar (fs-5u) werkt voor meer zaken zoals alleen zoals jij beschrijft. In basis werkt hij inderdaad zoals jij zegt. Dit opent echter meer mogelijkheden dan alleen effecten laten horen wanneer je hem indrukt.
Je kunt een momentschakelaar namelijk ook gebruiken om bijv. delaytijden real-time aan te passen aan het tempo van een nummer, dus zeg: je speelt een nummer en je 'tapt' in de maat een paar keer op de footswitch, dan neemt je delay de tijd aan die jij intik met je voet. Dit betekent dat je delay dan in de maat is. Bij sommige nummers errug handig en vet :-D

Ronaldd
29 oktober 2005, 18:56
Okey..
Goede uitleg!! :-D :-D
Ik snap t, ik wist niet dat je meerdere keren op de knop kon tappen dat bij elke trap de delay sneller zou gaan..

Bedankt :-D

Ronaldd
31 oktober 2005, 17:05
Galluh./. En dergelijk update'tje kost mij 245 euro :o
heb je 4x 5l's, 1x 5u en 1x EV-5.
Dat floorboard koste 200..
Dan heb ik in totaal een bord van 450 euro.. En is het dan niet beter om een Rocktron All Access voor 500 te kopen (dan komen er wel nog enkele expressie pedalen bij)...

Wat vind jij?

BeeJee
31 oktober 2005, 21:15
Als je 2ehands een All Access vindt, zou ik dat doen.
Overigens kun je ook andere (lees stuk goedkopere) varianten kopen ipv. de boss-footswitches. Proel en Behringer etc. werkt net zo goed en dan ben je denk ik zo rond de 100 euro klaar.
kijk bijv. maar eens op www.musicstore.de

Einzeln
11 november 2005, 12:59
Een tweede kleine andere vraag die ergens anders over gaat. Ik heb ooit eens speakersnoer gemaakt (dus van eind versterker naar speakerkast). Als de eindversterker hard gezet word hoor je heel soms een buitenlandse radio zender? Hoe kan dit in godsnaam? Het is gewoon microfoon snoer (dus 2 adrigekabel die naast elkaar in de buitenhuls zit). Gewoon klote kwaliteit ivm afschermen?

Gr

Het antwoord geef je zelf al. Zorg voor speakerkabel!!!!!!!!!! geen Microfoonkabel. Zo gaan je spullen stuk.