PDA

View Full Version : makkelijke liedjes



Sera
16 september 2002, 22:37
Weten jullie nog wat simpelere liedjes voor op de gitaar.

Zoiets als Michel van Anouk.

Fenisi
16 september 2002, 22:57
tears in heaven van eric clapton is ook nie moeluk die kon ik al binnen 2 dagen dat ik echt serieus ging spelen en dat is misschin 5 week geleden

Leen Kap
17 september 2002, 08:50
Dust in the wind van Kansas
The Boxer van Simon/Garfunkel
Neil Young songs

Rolandus
19 september 2002, 12:07
When you say nothing at all - Boyzone
Nothing else matters - Metallica
Het is een nacht - Guus Meeuwis
Scorpions - Bon Jovi - of kijk eens op
http://www.guitartabs.cc

DOLBY
20 september 2002, 16:27
Op 2002-09-16 22:57, schreef Fenisi:
tears in heaven van eric clapton is ook nie moeluk die kon ik al binnen 2 dagen dat ik echt serieus ging spelen en dat is misschin 5 week geleden


He??? 5 weken gitaar spelen en dan Tears in heaven al spelen???? Dan ben je een supertalent

Fenisi
20 september 2002, 17:09
Wat?? Is toch nie zo moeilijk.. :S doe 1 pingeltje erniet tussen trouwens maar verder helemaal ik bedoel is toch nie moeluk of ben ik nou gek..

Fenisi
20 september 2002, 17:11
weet alleen de volgorde nie.. van zo.. dat ie gaat zingen van I must be strong etc.

Ic3gl0vE
22 september 2002, 13:40
het hele album Unplugged Live in NY van Nirvana is best wel simpel
Staind heeft ook wel een paar leuke nummers

suzanne
3 oktober 2002, 21:52
nou dust in the wind van kansas vind ik ook best hoog gegrepen voor een beginneling maargoed..........

Fenisi
3 oktober 2002, 22:36
waarvan is da.. zeker van nirvana daar ken ik nix van ghehe.. :grin:

suzanne
6 oktober 2002, 14:31
nee nee dat is van Kansas! erg mooi nummer, hij lukt mij wel, maar je moet het tokkelpatroon ff doorhebben.

Earcatcherz
6 oktober 2002, 15:39
Op 2002-10-06 14:31, schreef suzanne:
nee nee dat is van Kansas! erg mooi nummer, hij lukt mij wel, maar je moet het tokkelpatroon ff doorhebben.


Het tokkelpatroon is niet erg moeilijk, maar ik denk dat je als beginner wel moeite hebt met de snelheid van het fingerpicken in het nummer.

suzanne
6 oktober 2002, 16:23
Juist dat is het! :smile:

moretel
7 oktober 2002, 11:51
Tempo valt wel mee,
het tussenstukje met de vioolsolo is wel erg lastig voor een beginner.

Leuk stukje om te spelen als beginner is ook Is there anybody out there van Pink Floyds The Wall.

Arbz
27 oktober 2002, 11:51
Op 2002-09-20 16:27, schreef DOLBY:
He??? 5 weken gitaar spelen en dan Tears in heaven al spelen???? Dan ben je een supertalent


De intro van dat nummer speelde ik ook al binnen een week hoor - is echt niet zo lastig. Signe trouwens ook niet :smile:

anintje
29 oktober 2002, 20:25
Uhm, klinkt mss stom, maar zijn er nog makkelijkere makkelijke liedjes?

Bedankt, Nina.

anintje
29 oktober 2002, 20:26
Uhm, klinkt mss stom, maar zijn er nog makkelijkere makkelijke liedjes?

Bedankt, Nina.

suzieQ
3 november 2002, 10:42
Er zijn natuurlijk een heleboel nummers zeer snel te spelen als je ze verkracht in simpele akkoorden. Bijv. tears in heaven. Beetje jammer....

Tjebs on Guitar
4 november 2002, 17:18
Beetje jammer hoor, dat verkrachten van Tears of heaven. goed eenvoudige liedjes (die je dus wel alleen kan afragge met simpele accoorden) : Metallica: Knocking on Heaven's door + G, D, C

Mc cartney : Hoping (of I will always be) = C, Am C, Am, enz enz.

Als je net begint met accoorden kan je hier leuk op oefenen! succes

Ic3gl0vE
4 november 2002, 17:33
knockin on heavens door is van guns 'n roses!!

hoofd
4 november 2002, 17:35
Knocking on Heaven's Door is van Bob Dylan

Qwerios
5 november 2002, 22:46
Deze link heb ik elders op dit forum gevonden en daar staan een flink aantal simpelere nummers op.

De site heet 'De gitaarsufferd' en hij is bedoeld voor de minder begaafde gitaar spelers. Vond het wel een toepasselijk motto. :smile:

http://members.lycos.nl/gitaarsufferd/start.htm

Rempejack
7 november 2002, 01:32
Ik heb sinds een tijdje alle liedjes die ik kon vinden, spelen EN leuk vind gedownload. Ik weet precies wat je bedoelt met makkelijk. Als je deze opzoekt moet je dan natuurlijk wel de makkelijke kiezen daar er heus wel moeilijkere versies zijn...

Eric Clapton - Wonderfull tonight
Eagles - Hotel California
Mr. Big - Be with you
Anouk - Michel
Anouk - Sacrifice
Meeuwis e Vagant - Het is een nacht
Eagle Eye Cherry - Save tonight
Don't worry be Happy

En verder wel wat liedjes van Lenny Kravitz enzo. Misschien als je zegmaar dan een stapje verder wilt moet je More Than Words eens proberen van Extreme...

Ook moet je liedjes die je gewoon hoort en die wel makkelijk lijken eens proberen op te zoeken!

Rempejack
7 november 2002, 01:34
Owjah,

Bob Marley - Turn your lights down low
Bob Marley - Redemption Song
Jimi Hendrix - Hey Joe

Suc6!

Fenisi
7 november 2002, 10:43
Ey ik speel gewoon tears in heaven zoals het moet hoor en niet alleen de accoorden en het intor van wonderfull tonight is ook makkelijk je hoeft daarvan ook nie alleen de accoorden te spelen.. maar jah als je da leuk vind.. :smile: