PDA

View Full Version : Weet iemand een liedje om verder te komen :).



Jesse v.d
8 oktober 2005, 17:04
Ik ben nogsteeds aan het wachten tot de muziekschool in amsterdam noord een "vaste" elecgitaar docent krijgt zodat ik op gitaarles kan gaan.
Tot die tijd wil ik mezelf wat dingen aanleren. In het begin lukt het wel aardig maar nu wordt het steeds wat vervelender.

Ik kan deze akkoorden spelen: A, E, C, D, G. Amineur, Dmineur, Emineur. Voor de rest kan ik de volgende baré accoorden die ik dus ook in principe zou kunnen verschuiven om andere accoorden te krijgen.
B, F, Bmineur, Fmineur.

Ik sla meestal wel bij alle akkoorden alle snaren aan, ik kan of alles aanslaan of 1 snaar. Kvraag me vooral af hoe het mogelijk is om in het midden 1 of 2 snaren over te slaan in een slag. begin en einde iets inkorten is nog niet zo moeilijk.

Dus vroeg ik mij af welke liedjes/tabs handig zouden zijn om mij te leren meer gecontroleerd de snaren aan te slaan. En liedjes die mij bv 1 akkoord erbij leren. En nog belangrijke akkoorden die ik nog moet weten ofzo ik zie vaak een 7tje staan bij het akkoord wat betekend dat precies :P

Alvast bedankt voor jullie hulp :D

gitaarsnaar
8 oktober 2005, 22:02
waar ik mee ben begonnen zijn:
street spirit- radiohead
come as you are - nirvana
en wat van metallica

oje en van kane kun je vast wel keep my head down spelen

je kunt het best naar www.ultimate-guitar.com voor tabs gaan

probeer eens met je vingers te tokkelen (alle vingers behalve je pink)

Jesse v.d
8 oktober 2005, 23:15
ik tokkel aardig vaak met me vingers, kraak altijd me plectrums kwijt :\

maar ik zal ze ff uitproberen, bedankt :)

lostsoul
9 oktober 2005, 09:08
Knives Out van Radiohead is ook niet zo heel moeilijk. En een lekker nummer trouwens.
Veel gevoel, weinig techniek :)

Jopie
9 oktober 2005, 21:11
Hmm probeer es met Technical difficulties van Paul Gilbert aan de slag te gaan , mijn leraar zegt dat het goed is voor souplesse :-D

Jesse v.d
9 oktober 2005, 22:29
bedankt allemaal ik heb voor een tijdje weer wat liedjes om te krijsen :)

dejohan
11 oktober 2005, 17:21
Alles van de Pixies.

Paulus2004
12 oktober 2005, 13:17
Knocking on Heavens door (Guns 'n' Roses versie)..
Sniff 'n' the tears - drivers seat
Snowy White - Bird of Paradise'
Bryan Adams - Run to You...

tabs kun je overal vinden....

duck304
12 oktober 2005, 15:56
Ik ben nu ook een tijdje bezig met spelen en ook alleen maar zelf aanleren, en ik heb de volgende nummers geleerd en kan ik ook aardig goed spelen.

The Cranberries - Zombie
The Cranberries - Animal Instinct
The Cranberries - Shatterd

Anouk - Lost
Anouk - Michiel

Weet niet of je hier wat aan hebt, maar deze heb ik geleerd. Je kan ook als je effecten hebt van The Shadows - Guitar Tango spelen. Is heel leuk nummertje. Daar ben ik momenteel mee bezig.

Ook Metallica - Nothing Else matters is ook goed om te doen

combo
20 oktober 2005, 01:46
Queens Of The Stonage,

goed om wat groove in je barré te krijgen

MetalPunk
27 oktober 2005, 19:27
Hmm probeer es met Technical difficulties van Paul Gilbert aan de slag te gaan , mijn leraar zegt dat het goed is voor souplesse :-D

Haha technical difficulties??? veel succes :lol: :lol: misschien over 15 jaar? Wel heel relaxed liedje trouwens, die speelt gilbert toch met racer x? Probeer eens op te warmen met jason becker-serrana, gegarandeerd RSI :razz: :razz:

Tips voor jesse:
alles van greenday,
nirvana,
the offspring ( lekker snelle powerchords)
blink 182,

Het meeste punk/rock gedoe is leuk om mee te beginnen, lekker simpele akkoordjes en er zitten zeker leuke songs tussen.


latersss

Lennert
28 oktober 2005, 11:23
probeer eens met je vingers te tokkelen (alle vingers behalve je pink)

Waarom je pink niet? je hebt m niet voor niks :P en bij sommige nummers is het handig als je m kunt gebruiken.. behind blue eyes bijv. en nog wel wat andere.
Het koste mij toendertijd 1 dag om eraan te wennen, en ik vind t echt wel handig soms..

SBloke
9 november 2005, 07:00
Steve Morse - Tumeni Notes....

:roll: :roll:


(je wordter rete-snel van, en kunt ineens bijna alle andere nummers ook wel spelen, ideaal toch?)

JER00N
9 november 2005, 19:29
De intro van Kansas - Dust in the Wind is ook wel leuk om mee te oefenen (tokkelen).

Herman
9 november 2005, 20:22
probeer eens met je vingers te tokkelen (alle vingers behalve je pink)

Waarom je pink niet? je hebt m niet voor niks :P en bij sommige nummers is het handig als je m kunt gebruiken.. behind blue eyes bijv. en nog wel wat andere.
Het koste mij toendertijd 1 dag om eraan te wennen, en ik vind t echt wel handig soms..

Whaa...ik speel Behind Blue Eyes net zo lief met plectrum :P Maarja...ik speel wel de Limp BIzkit versie... (Don't blame me...me tante moest me accoorden leren en dat wast enige nr. ongeveer die we allebei wel kenden :P)

Lennert
16 november 2005, 19:18
Jah je kunt het idd ook wel met een plectrum spelen, maar dan krijg je het ritme minder snel goed als je sneller gaat spelen (tenminste vind ik)
En ik speel allerhande fingerstyle nummers met ingewikkelder snaarvolgordes waarbij 5 tokkelvingers erg handig is! dus waarom niet? das enkel de vraag ;) ik heb er plezier van iig. Maargoed ieder zijn weg natuurlijk.