PDA

View Full Version : Welk programma aangeraden??



Mauser
8 oktober 2005, 13:27
Ik ben sinds kort samen met een vriend een 2 mans Death Metal project begonnen. Voor de drums gebruiken we nu Guitar Pro, maar we zijn nog steeds op zoek naar een ander (beter) programma. Het liefs een programma waarmee we de drums kunnen programmeren, en daarna de gitaren en vocalen kunnen opnemen, en samenmixen. We hebben wat aangekloot met Fruity Loops, maar dat was veel te ingewikkeld en had een veel te digitale sound.

Dusss.. Zijn er nog goede programma's? :)

pol
8 oktober 2005, 14:10
cubase in combinatie met drumkit from hell.
ideaal om drums in te programmeren, en drumkit from hell klinkt behoorlijk realistisch als je die drums goed programmeert.

Mauser
8 oktober 2005, 16:06
cubase in combinatie met drumkit from hell.
ideaal om drums in te programmeren, en drumkit from hell klinkt behoorlijk realistisch als je die drums goed programmeert.

Maar Drumkit from hell is dus ook een programma? :)

pol
8 oktober 2005, 17:31
nee, drumkit from hell superior zijn 9 dvd's vol samples van drums, 35 gig in totaal.
hierbij zit wel een plugin die je in cubase kan gebruiken, maar het programmeren van de drums kan met de midi editor van cubase.

Mauser
8 oktober 2005, 17:40
nee, drumkit from hell superior zijn 9 dvd's vol samples van drums, 35 gig in totaal.
hierbij zit wel een plugin die je in cubase kan gebruiken, maar het programmeren van de drums kan met de midi editor van cubase.

Dat gaat erg duur worden denk ik :lol: Maar we in Cubase kun je dus ook MIDI files importeren? Want dan kunnen we alsnog met de drums van GP4 werken :P

pol
8 oktober 2005, 17:45
yup dat gaat zeker.
der zijn ook nog wat gratis
drumsamples op het net te vinden als je wat rondkijkt.

ik denk dat het wat gemakkelijker is die drums in cubase zelf te programmeren, die drum editor is handig om mee te werken.

en cubase kun je natuurlijk ook langs de mindere legale weg aankomen he :wink:

Mauser
8 oktober 2005, 17:52
yup dat gaat zeker.
der zijn ook nog wat gratis
drumsamples op het net te vinden als je wat rondkijkt.

ik denk dat het wat gemakkelijker is die drums in cubase zelf te programmeren, die drum editor is handig om mee te werken.

en cubase kun je natuurlijk ook langs de mindere legale weg aankomen he :wink:

Jup, we zijn er al mee bezig :-D Maar dat programmeren is dus wel makkelijker dan in FruityLoops? Want dat ging behoorlijk klote :(

pol
8 oktober 2005, 18:01
ja, je krijgt een rooster voor je, en dan is het gewoon aanklikken waar je een slag wil hebben.

en andere maatsoorten en tempo's gaan ook vrij gemakkelijk, dat kan je instellen in de tempo track.