PDA

View Full Version : snaren



vipskate
7 oktober 2005, 20:56
hoeveel kost een set snaren en hoeveel snaren zitten er in 1 verpakking?

Sora
7 oktober 2005, 21:01
Hoeveel snaren staan er op je gitaar? :D

en het hangt er vanaf welke je wilt d'addario is 8 euro in de meeste muziekwinkels en dat zijn de normaalste snaren.

RS-Rik
7 oktober 2005, 21:15
Nou meestal als ik een pakje koop zitten er 3 snaren in maar soms ook 4 en als ik geluk heb 6.

Bij de snaren fabriek tellen ze ze bijna nooit na, terwijl de meeste gitaren toch echt 6 snaren hebben. Daarom koop ik altijd 2 of 3 pakjes om zeker te zijn.

Ook staat er niet op welke dikte ze hebben, ik heb een keer meegemaakt dat ik hele dikke snaren had, leg ik ze erop, zegt een vriend van me, Hee dat zijn bas snaren!

:razz:

Gitaro
7 oktober 2005, 21:23
Jullie doen er nou wel lacherig over, maar toen ik voor het eerst snaren kocht voelde ik me toch wel behoorlijk afgezet: maar 6 snaren voor bijna 20 gulden! Dan verwacht ik er toch wel 12... want bij de eerste keer vervangen gaat er geheid wat mis.

Maargoed, de prijs verschilt, en er zitten 6 snaren in. enne... mannen met BALLS gaan voor Ernie Ball :lol:! EB .010 of hoger :P.

Goed goed, uit de fabriek zitten er standaard .009 snaren op, dus als je die lekker vindt weet je waar je om moet vragen. Daddario en EB zijn mijns insziens de beste snaren, die Fender meuk vind ik maar niks.

Berik
8 oktober 2005, 10:56
Ga naar www.lordofthestrings.com

Je krijgt daar voor goedkope prijzen snaren, In ieder geval goedkoper dan in de winkel!

guvnor
8 oktober 2005, 11:06
Iemand die niet weet hoeveel snaren er in een verpakking zitten heeft nog niet de expertise om het verschil tussen snaren te weten.
Die kan mi ook voor het goedkoopste setje gaan. Die kan dan nog eens bepalen of ie dikkere of dunner snaren wil hebben en pas daarna bepalen welk merk volgens hem beter voelt en/of klinkt.

Jorikjet
8 oktober 2005, 12:06
idd, die snaren met zo'n buffel op de voorkant zijn best goedkoop en doen hun werk :wink:

nopster
8 oktober 2005, 12:38
Momenteel heb ik GHS Boomers zitten en daar ben ik toch ook wel tevreden over.

*mav11*
8 oktober 2005, 13:41
Is het bij lord of the strings ook mogelijk om bij een aankoop van boven de 25.00 Euro gratis naar België te laten verzenden?

lorenz
8 oktober 2005, 13:53
die Elixir snaren zijn naar't schijnt ook wel goed. wel veeeeeeeeeeeeeeel te duur

Berik
8 oktober 2005, 14:33
Is het bij lord of the strings ook mogelijk om bij een aankoop van boven de 25.00 Euro gratis naar België te laten verzenden?

Geen idee... Moet je maar eens een mailtje naar ze toesturen om dat te vragen

grayfink
8 oktober 2005, 15:41
Elixir heeft geen prettige feel vind ik, maar omdat ik zo weinig speel zijn ze voor mij wel praktisch, na een half jaar klinken ze nog steeds goed. Bij LOTS valt de prijs nogal mee vind ik. Ook de Darco snaren van 2,90€ van LOTS zijn wel goed trouwens, zijn alleen wat eerder aan vervanging toe. D'Addario, Ernie Ball, Dean Markley en Fender zijn ook allemaal prima merken.

FruscianteFan
8 oktober 2005, 18:57
Ik hoor anders verdacht weinig goeds over Fender-snaren.

Maar goed, ikzelf heb alleen ervaring met EB en D'addario (en martin trouwens) en ik ben bij D'addario blijven hangen. Niet in de laatste plaats trouwens omdat JF ze ook gebruikt (klinkt heel slecht, weet ik).