PDA

View Full Version : Converter op soundcart



teeb
7 oktober 2005, 17:06
Hallo,

ik zou graag mijn gitaar met jack willen inpluggen op de geluidskaart in mijn pc want ik wil graag dingen opnemen in de toekomst met dan de goede software.

het schijnt dat ik hiervoor een converter nodig heb wat ik in de audiopoort moet steken. ik ben eens gaan vragen in een pcwinkel en die zeiden dat dat wel ging maar dat je dan slechte kwaliteit hebt.

heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand mij zeggen wat ik het best kan aanschaffen, ook van software... ?

alvast bedankt !

Joppnl
7 oktober 2005, 17:28
kijk even op het topic "goedkope scheur" in het "effecten" gedeelte.

zie : http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=64110

staat wat je wilt weten.

teeb
7 oktober 2005, 17:56
hm ben er nog niet uit. die heeft een geluidskaart waar je rechtstreeks je jack kunt insteken en vind ik ook nogal duur. maar er zijn hoorde ik van die goedkope convertertjes voor op je poort waar je je jack in kan steken. zou de kwaliteit dan nog redelijk zijn voor opnamens als ik hem eerst door mijn preamp van mijn GT6 laat gaan?
en welke niet te dure software is er nodig?

bert k
7 oktober 2005, 18:54
Hoi, ik verplaats dit naar Recording, waar deze vraag heel vaak gesteld wordt. Ik denk dat je een Guitarport moet hebben van Line6. Zoekfunctie helpt je aan alle info.

Lord Abortion
8 oktober 2005, 08:01
hm ben er nog niet uit. die heeft een geluidskaart waar je rechtstreeks je jack kunt insteken en vind ik ook nogal duur. maar er zijn hoorde ik van die goedkope convertertjes voor op je poort waar je je jack in kan steken. zou de kwaliteit dan nog redelijk zijn voor opnamens als ik hem eerst door mijn preamp van mijn GT6 laat gaan?
en welke niet te dure software is er nodig?

Dit lijkt me het beste idee:

gitaar -> GT6 -> geluidskaart

Ik heb een tijdje zo gewerkt, en als je goede settings hebt werkt dat meer dan behoorlijk. Een 'basiskaartje' heb je voor <100 euro, kabels kosten ook niet veel, en software kan je wel gratis vinden (Cool Edit Pro oid).