PDA

View Full Version : Queen - Return of the champions (!?)



BurnsBM
7 oktober 2005, 16:16
Menige muziekliefhebber kon er de afgelopen weke niet omheen: de nieuwe live cd van Queen en Paul Rodgers: Return of the Champions....maar is dat wel zo?

Ik heb de cd inmiddels al tig maal gedraaid en wat mij betreft is de titel alleszeggend. De zang van Rodgers is ruig, zuiver en absoluut het tegenvoergestelde van Mercury (wat mij betreft is Rodgers de jusite man, een imitator van Mercury zou een verkeerde keus zijn geweest) Maar wat valt het meeste op....(we zitten hier uiteraard op een gitaarforum) Brian may is Back. De afgelppen jaren twijfelde ik er wel eens aan of dat de man nog een beetje gitaar kon spelen! En wat blijkt...hij is het niet verleerd. Wat een spel, wat een sound (vooral dat) de opnamens zijn net weer wat modernder en het typische gitaargeluid....heerlijk om dat weer te horen.

Dus wat mij betreft: een heerlijke cd, maar.....Of het echt nu een goede keus is geweest zoveel dingen te doen onder de naam queen is toch een ander verhaal denk ik. Ik denk nu ze het toch doen, ze het er niet onverdienstelijk afbrengen. Maar ik kan me voorstellen dat een ander forumlid hier wellicht anders of denkt......

vulvasonic
7 oktober 2005, 22:04
Ik denk er PRECIES zo over. :D

BassAgent
7 oktober 2005, 22:06
Ook helemaal mee eens!

Brian May kan nog steeds fantastisch gitaar spelen, als je zijn gitaarsolo bij de Night Of The Proms van vorig jaar hoort, daar gaat mijn mond toch wel open van hangen...

ieme
9 november 2005, 17:54
Ik heb ze deze zomer 2 keer gezien (daarvoor brian solo in 98) en echt brian was super in Arnhem! kijk regelmatig de nieuwe dvd en het is heerlijk! al hadden ze van mij wel wat onbekende oud queen werk mogen spelen!

groet,
ieme

JeroenZ
9 november 2005, 18:55
Ik heb 4 keer een show van deze tour mogen zien. Het is gewoon af, heerlijk gewoon. Paul is een zeer goede zanger en tja Brian May hij is nog steeds master.

Enige puntje van kritiek dat je kunt opmerken, was dat de show alleen maar een greatest hits show was. Maar goed het is ook nooit goed :razz:

Zowel DVD als cd een aanrader !

Give me alllllll your love toniiiiiiiiiiiiiiiiiiight....*heerlijk :P*

ieme
9 november 2005, 23:16
Give me alllllll your love toniiiiiiiiiiiiiiiiiiight....*heerlijk :P*

lately ive been hard to reach....

Helter Skelter
10 november 2005, 01:48
wie speelde er op bas? toch niet John Deacon?

JeroenZ
10 november 2005, 06:03
Danny Miranda

ieme
10 november 2005, 10:10
Danny Miranda

en hij is goed! hij heeft ook in de Queen Musical We Will Rock You in las vegas gespeeld, zo zijn de heren bij hem gekomen

Lord Abortion
10 november 2005, 10:16
cd/dvd nog niet gehoord, maar ik vond het optreden in Brussel wel super! Wel jammer idd dat er niets van de eerste 3 cd's gespeeld werd, dat zijn juist mijn favorieten.

ieme
10 november 2005, 10:21
Wel jammer idd dat er niets van de eerste 3 cd's gespeeld werd, dat zijn juist mijn favorieten.

ben ik t mee eens, al is brian zn brighton rock solo natuurlijk van t 3e album sheer heart attack

JeroenZ
10 november 2005, 16:07
http://img378.imageshack.us/img378/8400/img25989bv.th.jpg (http://img378.imageshack.us/my.php?image=img25989bv.jpg)

Voila een pic die ik gemaakt heb tijdens het antwerpen concert. Beetje trillerig maar ja, wat wil je ook als mr may recht voor je neus op luttele meters voor je los gaat op zijn red special hehe

@ Ieme: wat vond jij het hoogtepunt van de show(s)?

JeroenZ
10 november 2005, 16:19
cd/dvd nog niet gehoord, maar ik vond het optreden in Brussel wel super! Wel jammer idd dat er niets van de eerste 3 cd's gespeeld werd, dat zijn juist mijn favorieten.

Brussel??? daar zijn ze deze tour niet geweest? Bedoel je Antwerpen niet?

ieme
10 november 2005, 17:11
@ Ieme: wat vond jij het hoogtepunt van de show(s)?

dat weet je wel smeerlap! hebben we t vaak genoeg over gehad op msn!

hendri
11 november 2005, 15:15
Brian May is een inspiratie bron!!! Wat supergoed. Ben in ahoy geweest en stond lekker vooraan. Moet eerlijk bekennen dat ik wel een traantje weggepinkt heb!! SUPER!! Ben fan van Queen sinds 1989 (broekje van 8 was ik toen 8-) ) Master!!!

Helter Skelter
11 november 2005, 23:57
ik was (ben) een redelijk fan en zelfs eind jaren '70 nog een optreden bijgewoond in een half vol (!) Ahoy. Gek genoeg staat het nummer '39 mij nog het meeste bij van die avond waarschijnlijk omdat het zo apart was in vergelijking met de rest van de show

JeroenZ
3 januari 2006, 01:42
half volle ahoy, serieus??