PDA

View Full Version : nieuw rackje gaan bouwen, advies/tips gezocht!



skabouter
7 oktober 2005, 00:54
ik speel nu over een Framus Dragon. prachtige sound, helemaal mijn ding, en goeie features. maar ik zit met het volgende probleem. ik heb een redelijk omvangrijke setup, ik moet meenemen: framus head, framus cab, midipedaal, 6HE rack, koffer voor alle snoeren. ook het aansluiten is veel werk onstage, veel kabels over en weer enzo. irritant soms.

leek me erg leuk om alles in 1 rack te douwen. ik heb nu een baantje gevonden, en ik hou iets van 300 euro per maand over. ik ga wss een nieuw rackje bouwen (14HE ongeveer), waar ik mijn hele setup in wil! pre/poweramp, FX`s, alles! dan 2x2x12`s aan weerzijden (stereo), midi pedaal in het deksel of onderin de case, en een 2HE lade, met alle losse meuk erin.

grote voordeel hieraan is dat ik het rack opendoe, midiboard op de grond leg (kabel zit er al in), stekker in stopcontact doen, en 2 snoeren naar iedere cab! minimaal opbouwen :) en wel alles buizen,, FX`s units, alles midi schakelbaar. mooie oplossing dus:) framus hou ik gewoon voor erbij of wat dan ook, die gaat niet weg.

ik heb eventjes uitgetekent wat ik wil uiteindelijk. let wel, ik loop veel te vlug op de zaken vooruit, het gaat ruim een half jaar of meer duren voor ik dit bij elkaar heb wss. maar wel leuk om er over te denken alvast :wink: hier de tekening: http://community.webshots.com/photo/81290093/469990219ynlUWU#

vet idee of niet ?

waar het me nu even om gaat is of mensen tips of kritiek punten op dergelijke setups hebben. zijn er grote nadelen ? (behalve gewicht, moet geen punt zijn).

en ik moet natuurlijk eens goed gaan nadenken wat ik erin wil hebben. de FX`s, vu-meter, wireless en PC heb ik allemaal al. ik hoef alleen nog het rack zelf, de poweramp en de preamp (en afhankelijk van de preamp een midi-switcher of niet). zoals je misschien wel kan zien heb ik hier een mesa Quad en een 50/50 getekent. dit lijkt me mooi spul, veelzijdig, en is niet heeel erg aan de prijs! maar ik moet nog veeeel preamps en poweramps testen voor ik mijn keuze kan maken (tijd zat).

hebben jullie tips ? vooral de preamp vind ik heel belangrijk. hij moet MINSTENS 3 kanalen en 2 masters (of boost) hebben. liefst midi-schakelbaar. die quad voldoet daaraan (als ik er een switcher bij doe). of doe ik er beter aan om een digitale buizen preamp te nemen (denk Access, voodoo, jmp1).

de chain word in elk geval zo: (wireless)-->GX700--->preamp--->G-major---->poweramp--->cabs.

ik vind het zo een erg goed idee, zal best klinken, is handig, compact, stereo, en ik vind zo`n groot rack heeeel opwindend :D