PDA

View Full Version : Ampeg simply the best?



basske
6 oktober 2005, 23:35
Voor mij wel.
ik heb nu een SVP en zou die met geen ander meer willen ruilen.
Ik las daarnet nog dat ampeg geen claene klank heeft, wel die vergist zich.
zeker eens stand 3 uitproberen op de SVP-Classic.
de eerste 2 zijn de typische svt classic klank.
stand 3 is voor mij een heel cleane klank die voor mij zelfs overheld naar een ASHDOWN.
4 laag met filter op de 600 Hz
5 is gewoon rond en krachtig -> modern !
veel versterkers geprobeerd, en geloof me, de buizenklank is gewoon machtig! :lol:

groetjes

starscream
7 oktober 2005, 16:55
toch vind ik de (volledig buizen) V-type series van Trace Elliot beter...

Anavrin
7 oktober 2005, 16:58
Trace Elliot is sowieso beter...
en dan Ashdown, en dan mag Ampeg pas om het hoekje komen kijken :wink:

Maarre, fijn voor je dat je zo blij bent met je eigen gear... Gelukkig verschillen de smaken, zoals je kan zien. In ieder geval welkom op het forum...

BassAgent
7 oktober 2005, 17:20
En Eden en vooral Glockenklang en Acoustic kunnen ook nog wel boven Ampeg komen :D

Clunk
7 oktober 2005, 20:08
tsja... :o

jongens, t maakt mij allemaal geen moer uit, als het maar kinkt!

basske
7 oktober 2005, 20:43
das zo, smaken verschillen
gelukkig is er voor elks wat wils,
ik hou van de rustige wollige en volle klank van de lampenampeg.
misschien zit er wel ik elke amp een stuk emotie, want das toch waar muziek om draait

groetjes, edwin

musicmaestro
24 november 2005, 11:13
Basske: je hebt gelijk;
voor mij is er maar 1 merk.

Ampeg


Naar mijn idee klinken ze zoals een bas(versterker) moet klinken.

Andere merken zijn verder ook wel okee.

olaf reijnders
24 november 2005, 12:02
Ik heb vorige maand een Trace Elliot uitgeprobeerd maar eerlijk gezegd heeft die te veel (!) geluidsmogelijkheden. De ampeg heefh er veel weiniger maar voor mij veel bruikbaarder. Ik heb weliswaar geen buizenbak maar een mosfet maar ondanks dat het geen buizenbak is, heeft het wel een buizensound.

Ampeg Rules!

Emeth
24 november 2005, 21:24
Ik heb laatst een HEVOS combo geprobeerd.
Ik wil niks anders meer nu :D :D :D

Chaney
26 november 2005, 20:21
Voor mij zijn het er twee:

-Ampeg, zeker vanwege het geluid
-Ashdown, voor mij op het moment nog meer de nummer 1, ook
vanwege het geluid en ik vind het gewoon een betere prijs-
kwaliteitsverhouding dan bij Ampeg, die toch wel erg duur gewor-
den zijn.

Dees
27 november 2005, 21:56
Persoonlijk vind ik ampeg zwaar overroepen. Oke, het zijn geen slechte versterkers, maar daarbij blijft het. Ik heb er ook over nagedacht om er één te kopen,en heb toch maar een EBS Fafner gekocht. Klinkt in mijn oren veel beter, veel veelzijdiger, veel beter qua service ook (ik wou een Fafner met 410 kast testen, zonder zeker te weten of ik het kocht, de verkoper belt naar de leverancier, 48 uur later staat de leverancier daar, stipt om 2 uur, met mijn te testen materiaal)

Phyrexian
28 november 2005, 12:36
Ik heb vorige maand een Trace Elliot uitgeprobeerd maar eerlijk gezegd heeft die te veel (!) geluidsmogelijkheden. De ampeg heefh er veel weiniger maar voor mij veel bruikbaarder. Ik heb weliswaar geen buizenbak maar een mosfet maar ondanks dat het geen buizenbak is, heeft het wel een buizensound.

Ampeg Rules!

Weiniger??? Minder zul je bedoelen ;-)



Niet elk Trace Elliot model heeft veel geluidsmogelijkheden. M'n V8 heeft maar drie knoppen. Bass / Middle / Treble. That's it :)

Zoals je hier leest, heeft iedereen een verschillende smaak en andere behoeftes. Sommige bassisten hebben nood aan superstrak en clean anderen weer vet, dik en overstuurd. Elke klank heeft een ideale versterker/merk... Het is gewoon kwestie van kiezen wat je zelf nodig vindt te hebben.

Phyrexian
28 november 2005, 12:40
Voor mij zijn het er twee:

-Ampeg, zeker vanwege het geluid
-Ashdown, voor mij op het moment nog meer de nummer 1, ook
vanwege het geluid en ik vind het gewoon een betere prijs-
kwaliteitsverhouding dan bij Ampeg, die toch wel erg duur gewor-
den zijn.

Die prijsverschillen hebben veel te maken met importkosten. Ampeg komt uit de States waardoor ze hier in Europa duurder zijn dan pakweg EBS of Ashdown die beide uit de EU afkomstig zijn.

In de USA zijn bijvoorbeeld Warwick bassen en EBS versterkers stukken duurder dan hier.

olaf reijnders
28 november 2005, 13:19
Ik heb vorige maand een Trace Elliot uitgeprobeerd maar eerlijk gezegd heeft die te veel (!) geluidsmogelijkheden. De ampeg heefh er veel weiniger maar voor mij veel bruikbaarder. Ik heb weliswaar geen buizenbak maar een mosfet maar ondanks dat het geen buizenbak is, heeft het wel een buizensound.

Ampeg Rules!

Weiniger??? Minder zul je bedoelen ;-)

Zeikertje. :wink: