PDA

View Full Version : Behringer V-amp 2, wel of niet kopen??



MongoSucks
6 oktober 2005, 22:39
test

MongoSucks
6 oktober 2005, 22:42
Ik ben van plan een Behringer V-amp 2 te gaan kopen. Ik heb hem vandaag al heel ff kunnen testen en vond hem voor zover ik hem heb gezien/gehoort wel meevallen, alleen de distortion is echt heel klote. Maar kan ik gewoon de distortion uit mijn eigen amp gebruiken, en daar alleen een effect overheen doen van de V-amp? Is dit ding handig om mee op te treden? Heeft iemand er ervaring mee? Post het even.

p.s. Ik weet dat men Behringer hier over het algemeen heel slecht vind.. en ik weet ook dat er duizenden betere dingen te krijgen zijn... maar daar zoek ik niet naar.. ik heb t alleen over behringer. Dus is t de 120 euro waard, of niet?

SimonS
7 oktober 2005, 13:35
tja, ik heb Žn Vamp2. De distortion is echt klote zeg je. Dat ligt dus gewoon aan jezelf... het is een modeling ding, dat betekent tweaken tot je erbij neervalt. Lees de handleiding door (liefs 2x, die gasten van Behringer hebben moeite met normaal schrijven).

De effecten zijn best de moeite waard, voor die 120 euro dan. Je kunt de preamp modeler bypassen, zodat je dus alleen de FX kunt gebruiken. als je hem btw aansluit op een gewone versterker, zet dan ook de speaker modeling die er op zit uit!!

ik weet trouwens niet hoe je dat ding wilde bedienen, maar met midi gaat prima (doe ik ook, nooit problemen mee). Dr zit zoŽn voetschakelaar bij, maar daar heb je niet zo veel aan...

Grace
20 december 2005, 11:08
Sinds een maand heb ik een V AMP 2 in mijn bezit. Toen ik deze uitteste in de winkel klonk er totaal geen geruis en alleen een zuivere toon.
Wanneer ik deze thuis op dezelfde manier aansluit komt er massa geruis uit de versterker, zeker wanneer ik in distortion speel durft er wel eens een fluitsignaal uit te komen.

Aan de kabels kan het niet liggen, het zijn nieuwe. Het is echt niet meer aangenaam om te spelen en speel dan ook minder.

Nog ter informatie: Versterker Marshall 30 watt
Gitaar Fender Stratocaster
Volumeknop distortion staat half open, gain en contour ook, hoe hoger, hoe meer geruis

Wie kan er mij helpen? Danke

Grace
20 december 2005, 11:09
Sinds een maand heb ik een V AMP 2 in mijn bezit. Toen ik deze uitteste in de winkel klonk er totaal geen geruis en alleen een zuivere toon.
Wanneer ik deze thuis op dezelfde manier aansluit komt er massa geruis uit de versterker, zeker wanneer ik in distortion speel durft er wel eens een fluitsignaal uit te komen.

Aan de kabels kan het niet liggen, het zijn nieuwe. Het is echt niet meer aangenaam om te spelen en speel dan ook minder.

Nog ter informatie: Versterker Marshall 30 watt
Gitaar Fender Stratocaster
Volumeknop distortion staat half open, gain en contour ook, hoe hoger, hoe meer geruis

Wie kan er mij helpen? Danke

harrie-beton
20 december 2005, 13:49
De output van een V amp 2 is een line signaal. Ik denk als je deze in een gewone versterker stopt er iets aan de ingang gedaan moet worden toch?
Heeft je versterkers geen "active" ingang

ps zie onderschrift

Kaboemba
20 december 2005, 15:04
Doe jezelf een plezier en spaar door voor een boss of een line6 pod.

Serieus ik heb ze allemaal gehad, de pod, V-amp en gt3 en heb ook nog de Rogerlinn adrenalinn.

Wil je het beste kwa effecten neem een boss of een pod en kijk dan ook is naar een digitech gnx of een zoom. die worden vaak vergeten maar zijn ook niet verkeerd.Persoonlijk vind ik de digitech en de zoom er kwa distortions en overdrives uitsteken boven de pod en de gt3/4/5/6.

Wil je iets weirds neem de Adrenalinn, als je hem kan vinden voor een leuke prijs.

Vergeet de V-amp, heb hem na 3 dagen heel snel terug gebracht naar de winkel, hij klinkt zo goedkoop als hij eruit ziet.

robert-gitarist
20 december 2005, 16:05
Doe jezelf een plezier en spaar door voor een boss of een line6 pod.

Serieus ik heb ze allemaal gehad, de pod, V-amp en gt3 en heb ook nog de Rogerlinn adrenalinn.

Wil je het beste kwa effecten neem een boss of een pod en kijk dan ook is naar een digitech gnx of een zoom. die worden vaak vergeten maar zijn ook niet verkeerd.Persoonlijk vind ik de digitech en de zoom er kwa distortions en overdrives uitsteken boven de pod en de gt3/4/5/6.

Wil je iets weirds neem de Adrenalinn, als je hem kan vinden voor een leuke prijs.

Vergeet de V-amp, heb hem na 3 dagen heel snel terug gebracht naar de winkel, hij klinkt zo goedkoop als hij eruit ziet.

+1

POD van Line6 is erg goed.
Wat je kunt doen is die 120 euro uitgeven aan een 2de handse POD op Marktplaats ofzo ipv een nieuwe V-amp te kopen..Ik zelf wil nog keer een POD hebben maar dan doe ik het meteen goed en neem de Pod XT :D

sugarfish
20 december 2005, 16:18
Luister met je eigen oren natuurlijk want binnen dit forum kunnen mensen apparatuur afbranden zonder zich voldoende te verdiept te hebben of als sport. Daarnaast blijft geluid een kwestie van smaak!!

De V-amp2 is zeker niet verkeerd om mee te beginnen en te experimenteren. Vooral als je het gebied van effecten moet leren kennen. Er zit een speaker-simulatie op en een versterkersimulatie. Deze kun je onafhankelijk van elkaar afstellen. Daarnaast heb je een aantal effecten.
Je moet gewoon proberen en zoek wat verder met google dan alleen dit forum.
Je kunt een stuk duurder beginnen, tuurlijk je volste recht.


Voor 120 euro, of 70 tweedehands kun je hier leuk mee starten. Je kunt later als je voorjezelf hebt ontdekt wat je wil verder....

Ic3gl0vE
20 december 2005, 20:53
je kunt bijna niet tweaken aan de effecten op de v-amp en dat maakt 'm als FX processor behoorlijk waardeloos vond ik (heb 'm gehad en teruggebracht). boss gt3 is vele malen beter. of probeer een 19" rackFX van behringer, die kosten ook niet veel, zeker tweedehands niet.

Hankey
20 december 2005, 22:04
Voor alleen de effecten zou ik het zeker niet doen. Daarvoor kan je beter een zoom oid. effectenbakje kopen (of even doorsparen voor een 2e hands Boss ME-50 of GT). Als amp modeller voor thuisgebruik is het een leuk ding, maar alsnog een stuk minder dan een POD. Alleen door heel veel te tweaken en te fiddelen met de instellingen kan je er een aantal goede geluiden uit halen...

Ik heb er btw al lange tijd eentje die binnenkort de deur uit gaat. Ik ben het ding door de loop der tijd steeds minder gaan waarderen en ben dan ook blij dat ik nu een goede amp heb...

Pat85
20 december 2005, 22:31
ik heb een X-Vamp (die ik nooit meer gebruik)...
als dat enige indicatie is voor de eigenschappen van de v-amp2 dan is het een leuk ding om mee te spelen, effecten/amp sims leren kennen, maar echt super is het allemaal niet. Sinds ik een goede amp heb, heb ik dat ding niet mer aangeraakt.sinds ik een aardige stapel pedalen begin op te bouwen weet ik helemaal zeker dat het ding eigenlijk nooit meer tevoorschijn komt.

Fvddungen
21 december 2005, 09:49
je kunt bijna niet tweaken aan de effecten op de v-amp en dat maakt 'm als FX processor behoorlijk waardeloos vond ik (heb 'm gehad en teruggebracht). boss gt3 is vele malen beter. of probeer een 19" rackFX van behringer, die kosten ook niet veel, zeker tweedehands niet.
Dan heb je hem zeker geprobeerd te tweaken met de knoppen van het apparaat zelf. Tja, dan zijn de mogelijkheden wel erg beperkt. Maar als je de software gebruikt, dan worden de mogelijkheden ineens veel uitgebreider en kun je er alles mee. Tot wel 4 parameters per effect.

SimonS
21 december 2005, 14:07
ik sluit me aan bij harrie-beton. rtfm... en mocht je amp een Fx-loop hebben, moet hij daar in. en bij voorkeur de luidsprekersimulatie uitzetten, en de versterker op cleankanaal instellen met tonecontrols op 12uur. werkt bij mij prima.

Azrael
2 januari 2006, 21:19
Ik heb eindelijk wel een fatsoenlijk "opnamegeschikt" geluid op mijn vamp2 gekregen. Ik werd doodziek van hoe die klonk totdat ik er een buizen pre-amp (compressor) achteraan heb gegooit op de line-out. En dat scheelt...de tering! :-D

Alpha
6 januari 2006, 10:01
Natuurlijk hangt de kwaliteit van de effecten van een V-amp ook af aan de versterker waar je deze mee verbind.
Ik heb een V-amp en die doet het lang niet slecht, en is ook makkelijker te gebruiken dan m'n GT-5 van Boss.
De GT-5 brengt wel betere effecten, maar als je begint heb je echt niet meer nodig dan een V-amp...
Ik heb er goede ervaringen mee

Fat-telecaster
8 januari 2006, 21:02
Jammer dat Gulpen zover van Amsterdam is, voor 5 pleuro's(125 euro) meer heb je bij The String hier een Line6 Pod 2.0(nieuw)veel beter dan zo'n Behringer dinges.

Als je de reis er voor over hebt zou ik hem hier halen bij The String

Fat-telecaster
8 januari 2006, 21:03
Jammer dat Gulpen zover van Amsterdam is, voor 5 pleuro's(125 euro) meer heb je bij The String hier een Line6 Pod 2.0(nieuw)veel beter dan zo'n Behringer dinges.

Als je de reis er voor over hebt zou ik hem hier halen bij The String

Fat-telecaster
8 januari 2006, 21:03
Jammer dat Gulpen zover van Amsterdam is, voor 5 pleuro's(125 euro) meer heb je bij The String hier een Line6 Pod 2.0(nieuw)veel beter dan zo'n Behringer dinges.

Als je de reis er voor over hebt zou ik hem hier halen bij The String

Fat-telecaster
8 januari 2006, 21:04
Jammer dat Gulpen zover van Amsterdam is, voor 5 pleuro's(125 euro) meer heb je bij The String hier een Line6 Pod 2.0(nieuw)veel beter dan zo'n Behringer dinges.

Als je de reis er voor over hebt zou ik hem hier halen bij The String

Fat-telecaster
8 januari 2006, 21:04
Jammer dat Gulpen zover van Amsterdam is, voor 5 eurie meer(125 euro) heb je bij The String hier een Line6 Pod 2.0(nieuw)veel beter dan zo'n Behringer dinges.

Als je de reis er voor over hebt zou ik hem hier halen bij The String

Fat-telecaster
8 januari 2006, 21:05
Jammer dat Gulpen zover van Amsterdam is, voor 5 eurie meer(125 euro) heb je bij The String hier een Line6 Pod 2.0(nieuw)veel beter dan zo'n Behringer dinges.

Als je de reis er voor over hebt zou ik hem hier halen bij The String

Fat-telecaster
8 januari 2006, 21:06
Jammer dat Gulpen zover van Amsterdam is, voor 5 eurie meer(125 euro) heb je bij The String hier een Line6 Pod 2.0(nieuw)veel beter dan zo'n Behringer dinges.

Als je de reis er voor over hebt zou ik hem hier halen bij The String

www.thestring.com

Fat-telecaster
8 januari 2006, 21:06
Jammer dat Gulpen zover van Amsterdam is, voor 5 eurie meer(125 euro) heb je bij The String hier een Line6 Pod 2.0(nieuw)veel beter dan zo'n Behringer dinges.

Als je de reis er voor over hebt zou ik hem hier halen bij The String

www.thestring.com