PDA

View Full Version : v-tone gekregen..



aadbilnaad
6 oktober 2005, 21:38
Hallo allemaal,

Mijn ouders weten dat ik al een tijdje opzoek ben naar een nieuwe versterker, en toen op een dag kwamen ze thuis met het nieuws dat ze een nieuwe versterker voor me hadden gekocht..en dat bleek dus een v-tone gmx1200h te zijn + een bg412v cabinet..
en tja, baalde eigenlijk wel, had natuurlijk liever een marshall jcm 800 ofzo :roll: .
Maja zoiets laat je natuurlijk niet merken:P.. was heel erg blij uiteraard 8-) , en volgende week krijg ik de versterker dus in huis, ik heb niet echt super veel goeds erover gelezen, maar is deze versterker een beetje goed voor rock/punk?
een kennis van me ( waar ik nu geen contact meer mee heb) had na mijn weten dezelfde versterker ( zag er iig hetzelfde uit), en die had ik een tijd terug geprobeerd, maar kreeg er nou niet echt een distortiongeluid uit :-?
zit die er uberhaubt wel op?

en als laatste vraag.. is de cabinet wel goed? en zou ik dus de top evt. later kunnen vervangen met een jcm-800?

alvast bedankt!

aadbilnaad
7 oktober 2005, 19:33
niemand..? :(

AART
7 oktober 2005, 19:39
de kast is wel redlijk okay voor de prijs, de tops ken ik niet echt, maar de combo's vind ik zuigen, distortion komt er wel uit hoor.

De kast kan je best bewaren en er een jcm 800 opzetten, zeker als je niet al te veel geld hebt.

Ronald
7 oktober 2005, 19:47
ach ja een gegeven paard mag je nie onder zn kloten schoppen

en tis toch wel een mooi kado van je ouders da ze een versterker geven. de top lijkt me nie echt veel voorstellen maar de kast is wel in orde hoor.en als de top je niet bevalt kan er altijd nog een distortion pedaal ervoor zetten en een chorus pedaal om de clean wat op te leuken. lijkt me dan toch echt wel een fatsoenlijk geluid uit te krijgen hoor :)

aadbilnaad
7 oktober 2005, 20:03
thnx voor de reacties:) het is zo'n top met rond de 90 verschillende effecten.. zijn wel allemaal matige effecten hoor;)..
maar ik heb de clean gehoord, en ik moet toegeven dat die nog best goed klinkt, je kan een beetje de marshall clean ermee na-bootsen.
distortion zal wel niet al te geniaal zijn erop, maja..kan idd wel een distortionpedaal op.
kreeg vanmiddag telefoontje dat ik hem morgen (zaterdag) al op kan halen.
dus ja, ga ik hem morgen ff lekker thuis uitgebreidt uitproberen :razz:

Harry
7 oktober 2005, 20:08
tof kado hoor, ze zullen wel dol op je zijn!!!

Tupelo
8 oktober 2005, 15:58
ik heb de clean gehoord, en ik moet toegeven dat die nog best goed klinkt, je kan een beetje de marshall clean ermee na-bootsen.

Oei dat is niet best! :razz:

FNaRK
8 oktober 2005, 16:22
Mijn ouders weten dat ik al een tijdje opzoek ben naar een nieuwe versterker, en toen op een dag kwamen ze thuis met het nieuws dat ze een nieuwe versterker voor me hadden gekocht..en dat bleek dus een v-tone gmx1200h te zijn + een bg412v cabinet..
en tja, baalde eigenlijk wel, had natuurlijk liever een marshall jcm 800 ofzo :roll:



eigenlijk ben je best wel een ondankbare hond !

armageddon
8 oktober 2005, 16:51
ik wou net zeggen....dacht even, merkt niemand anders dat?

pol
8 oktober 2005, 17:38
hoezo ondankbaar ? ik zou ook lastig zijn, komaan zeg, wat denken die wel, een behringer amp + cab en dan nog zonder eerst te laten testen.

vulvasonic
8 oktober 2005, 18:16
Het is een bijzonder lieve daad van een stel trotse ouders, al is het misschien ook niet de slimste daad.....

Maar inderdaad, een gegeven kameel mag je niet in de reet kijken.
Ze stimuleren je in ieder geval om gitaar te spelen en, belangrijker nog, de TONE uit je vingers te halen! :D

ieme
8 oktober 2005, 19:12
(onbeschofte mode on)
je kan er altijd nog de kachel mee aanmaken!
(aso mode off)

Nee je moet blij zijn met wat je krijgt! ik heb nog nooit iets op gitaar gebied gekregen van mn ouders!

ieme

kokeleko
8 oktober 2005, 19:42
ik heb nog nooit iets op gitaar gebied gekregen van mn ouders!

Die wisten toen al dat je dat toch niet lang zou houden, zonde van het geld. :D

ieme
8 oktober 2005, 19:44
ik heb nog nooit iets op gitaar gebied gekregen van mn ouders![/code]

Die wisten toen al dat je dat toch niet lang zou houden, zonde van het geld. :D

volgens mij ook....

Wormaap
8 oktober 2005, 20:33
Ondankbare hond vind ik niet hoor. 'T is misschien handiger als ouders eerst even overleggen voordat ze zoiets kopen? Natuurlijk wel erg lief enzo, en laten merken dat je niet tevreden bent is natuurlijk redelijk not-done, maar het blijft in feite een grote oefenversterker.

aadbilnaad
8 oktober 2005, 20:45
uhm ondankbaar ben ik niet hoor..
had alleen een tijdje terug met mijn ouders gepraat, en vertelde dat ik ging sparen voor een jcm800, en tja, dan opeens komen ze thuis met een behringerversterkertje.. op dat moment baal je eigenlijk wel, want je hebt hem niet kunnen uittesten,. en je mag verlopig geen andere versterkertop kopen.
ik vind het wel aardig van mijn ouders, maar mag de komende jaren dus geen andere versterker/versterkertop kopen..en das wel balen dus, want vind alle effecten eigenlijk behoorlijk matig nu ik ze ff heb geprobeerd..
en daar heeft ondankbaar eigenlijk helemaal niks mee te maken

Tupelo
8 oktober 2005, 20:57
Zo een ding kan natuurlijk onverhoopt zomaar stuk gaan! :wink:

(Btw. als je ouders minima zijn heb ik dit niet gezegd! :stop: )

aadbilnaad
8 oktober 2005, 20:58
tja maar daar heb je de 2 jarige garantie voor :P

Tupelo
8 oktober 2005, 20:59
Maar dan heb jij wel bewezen dat ze rotzooi kopen i.p.v. JCM800's. (Al ben ik persoonlijk geen Marshall man)

gitarist17
8 oktober 2005, 21:15
geen idee wat voor versterker het is hoor maar ik zou maar dankbaar zijn en er gewoon lekker op gaan spelen... zal vast ook wel gebeuren, denk ik zo... die andere versterkers komen vast nog wel een keer...

groeten erice

aadbilnaad
8 oktober 2005, 21:42
jaja doe ik ook :D
de versterker valt me eigenlijk helemaal niet tegen, klinkt nog behoorlijk lekker..
alleen jammer dat als ik een nummer wil spelen, dat ik vaak moet zoeken tussen de 99 effecten, welke nou het beste erbij past..
bij de meeste nummers weet ik vaak al wel welke instellingen ik moet toepassen, maar bij nummers van blink182 heb ik echt geen idee..
want er zit op deze versterker dus niet iets van een distortion/overdrive draaiknop ofzo.

Harry
8 oktober 2005, 22:42
je moet ook je eigen geluid zoeken. Daar kun je toch wel wat variaties van opslaan als je iets gevonden hebt?

aadbilnaad
8 oktober 2005, 23:15
na mijn weten kan je het niet opslaan :???:

spanky_franky
9 oktober 2005, 13:39
Oh wel balen dat je nu de komende tijd niets anders aan mag schaffen.. misschien dat een goed gesprek aan de eettafel helpt?

aadbilnaad
9 oktober 2005, 13:49
ja oke maar dat klinkt ook weer zo ondankbaar.. als ik deze versterker net een dag heb, en ik zeg dat ik een andere versterkertop van 500 euro wil.. ookal betaal ik het zelf, ik vind het gewoon zo aso..
ik moet de komende jaren maar het beste uit deze versterker halen, dan koop ik over 2 jaar wel een jcm 800..
maar weet iemand toevallig of er bij deze versterker een midi-controller bijgeleverd moet zijn.. en wat je met zo'n midi controller kan..? ik had namelijk zoiets gehoord.. dat die erbij moest zitetn, maja ik kreeg er alleen een footswitch bij

Squier4ever
9 oktober 2005, 14:22
weet ik nie, weet alleen dat waneer ik slaag mijn ouders een deel van mijn pws, een zelfbouw buizenbak gaan betalen :-D :-D

jorrit
10 oktober 2005, 09:34
jezus christus, wat ben jij een verwend kreng zeg. onmundig. ik bedoel kun je uberhaupt wel spelen? je hebt de hele versterker nog nooit gehoord en zit hm tot de grond toe af te kraken. je KRIJGT dat van je pa en ma. dr zijn mensen zat die nooit iets of iets in die richting van hun pa of ma zullen krijgen. krijg je een top met een 4x12 kast.... en ga je zeuren... damn. volgens mij heb jij teveel op dit forum rond gelopen en te weinig gespeeld...

Ronald
10 oktober 2005, 12:08
nou nou nou nie zo overdrijven zeg, niemand is nou eenmaal fan van behringer he. maar ik er wel helemaal mee eens dat ie nie ondankbaar mag zijn nee


de beste oplossing blijft in mijn ogen gewoon er een distortion pedaal voor zetten. gewoon da ding als een eindversterker gebruiken, zal prima werken hoor. is tenslotte toch ook wa je doet wanneer je bij een optreden op de backline speelt?

Yvoshkiro
10 oktober 2005, 16:00
zit wel geen line in of send return op die dingen... dus moet ge u eindversterking van u printplaat gaan aftakken...

hadv
10 oktober 2005, 18:39
natuurlijk best goed bedoeld van je ouders, maar als ze hadden nagedacht hadden ze jou eerst gevraagd wat je nou eigenlijk wilde hebben. als je geen verstand hebt van de spullenboel moet je niet zomaar iets kopen, ik vind het dus nogal onnadenkend van je ouders. maar jij zit er maar mee, want nu lijk jij ondankbaar.
ik zou het toch ter sprake brengen. maak eerst duidelijk dat je het leuk vindt dat ze iets voor je hobby doen en dat je niet ondankbaar bent, maar geef ook aan dat er tussen al die spullen heel veel verschillen zitten. ze zullen best wel even sip zijn, want dat was hun bedoeling natuurlijk niet.
als je er niet eerlijk over praat blijf je met het probleem zitten, en wordt de relatie met je ouders er ook niet beter op.
het klinkt moeilijk, en dat is het ook, maar uiteindelijk moet je toch gewoon eerlijk zijn. als je het goed uitlegt, bij voorkeur met vergelijkingen die ze goed snappen omdat het op henzelf betrekking heeft, kom je een heel eind. ik zeg niet dat alles nu is opgelost, maar vanaf dit punt kun je wel samen verder, en daar gaat het ook om.

sterkte :o

armageddon
10 oktober 2005, 19:01
jezus christus, wat ben jij een verwend kreng zeg. onmundig. ik bedoel kun je uberhaupt wel spelen? je hebt de hele versterker nog nooit gehoord en zit hm tot de grond toe af te kraken. je KRIJGT dat van je pa en ma. dr zijn mensen zat die nooit iets of iets in die richting van hun pa of ma zullen krijgen. krijg je een top met een 4x12 kast.... en ga je zeuren... damn. volgens mij heb jij teveel op dit forum rond gelopen en te weinig gespeeld...

Anders lees je even wat ie hierboven gezegd heeft....

armageddon
10 oktober 2005, 19:02
jezus christus, wat ben jij een verwend kreng zeg. onmundig. ik bedoel kun je uberhaupt wel spelen? je hebt de hele versterker nog nooit gehoord en zit hm tot de grond toe af te kraken. je KRIJGT dat van je pa en ma. dr zijn mensen zat die nooit iets of iets in die richting van hun pa of ma zullen krijgen. krijg je een top met een 4x12 kast.... en ga je zeuren... damn. volgens mij heb jij teveel op dit forum rond gelopen en te weinig gespeeld...

Anders lees je even wat ie hierboven gezegd heeft....

aadbilnaad
10 oktober 2005, 19:25
jezus christus, wat ben jij een verwend kreng zeg. onmundig. ik bedoel kun je uberhaupt wel spelen? je hebt de hele versterker nog nooit gehoord en zit hm tot de grond toe af te kraken. je KRIJGT dat van je pa en ma. dr zijn mensen zat die nooit iets of iets in die richting van hun pa of ma zullen krijgen. krijg je een top met een 4x12 kast.... en ga je zeuren... damn. volgens mij heb jij teveel op dit forum rond gelopen en te weinig gespeeld...

verdomme wat zit je te zeiken, hoe zou jij het vinden als je al een hele tijd verlangt naar een nieuwe versterker, en je zit al meer dan 3 jaar met een goedkope laneyversterker van 15 watt, die kraakt aan alle kanten, en je het maar meteen goed wilt aanpakken en meteen een goeie versterker wilt kopen, en je spaart al een hele tijd voor een jcm 800 + cab, en je ouders weten dat je verlangt naar die jcm, en dan opeens komen ze op een dag thuis met een "matige" versterker ( ja geef toe, behringer is niet echt grandioos). en je weet dus dat je weer een paar jaar met een "matige" versterker zit en dat je de komende jaren geen nieuwe wilt kopen, want dan denken je ouders dat je er niet blij mee bent, en erg ondankbaar bent.
en ik had ook echt niet van mijn ouders verwacht dat ze een versterker voor me zouden kopen, want mijn gitaar en alles heb ik ook zelf moeten betalen.
en het is niet zo dat ik denk van.. och mijn ouders hebben een kut versterker voor me gekocht, kutzooi kutzooi.
ik vind het erg aardig van ze dat ze zomaar een versterker voor me kopen, en dan is het ook nog eens een stack, die opzich nog best lekker speelt, ( moet alleen nog wel ff wennen aan hoe alles werkt), maar ik denk dat het slimmer was als ze er eerst ff met mij over gingen praten..
mijn ouders laten zich namelijk nogal gauw omlullen door verkopers :roll: ... verkopers die zeggen dat deze versterker beter is dan de jcm in prijs/kwaliteitverhouding.
volgens mij krijgen ook veel mensen een verkeerd beeld van mij als ze dit topic lezen.. maar ik ben echt niet ondankbaar ofzo hoor.

Ronald
10 oktober 2005, 19:49
natuurlijk best goed bedoeld van je ouders, maar als ze hadden nagedacht hadden ze jou eerst gevraagd wat je nou eigenlijk wilde hebben. als je geen verstand hebt van de spullenboel moet je niet zomaar iets kopen, ik vind het dus nogal onnadenkend van je ouders. maar jij zit er maar mee, want nu lijk jij ondankbaar.
ik zou het toch ter sprake brengen. maak eerst duidelijk dat je het leuk vindt dat ze iets voor je hobby doen en dat je niet ondankbaar bent, maar geef ook aan dat er tussen al die spullen heel veel verschillen zitten. ze zullen best wel even sip zijn, want dat was hun bedoeling natuurlijk niet.
als je er niet eerlijk over praat blijf je met het probleem zitten, en wordt de relatie met je ouders er ook niet beter op.
het klinkt moeilijk, en dat is het ook, maar uiteindelijk moet je toch gewoon eerlijk zijn. als je het goed uitlegt, bij voorkeur met vergelijkingen die ze goed snappen omdat het op henzelf betrekking heeft, kom je een heel eind. ik zeg niet dat alles nu is opgelost, maar vanaf dit punt kun je wel samen verder, en daar gaat het ook om.

sterkte :o

zeg studeer jij toevallig ook psychologie :razz:

vulvasonic
10 oktober 2005, 21:40
Hoe zou jij het vinden als je al een hele tijd verlangt naar een nieuwe versterker, en je zit al meer dan 3 jaar met een goedkope laneyversterker van 15 watt, die kraakt aan alle kanten, en je het maar meteen goed wilt aanpakken en meteen een goeie versterker wilt kopen, en je spaart al een hele tijd voor een jcm 800 + cab, en je ouders weten dat je verlangt naar die jcm, en dan opeens komen ze op een dag thuis met een "matige" versterker ( ja geef toe, behringer is niet echt grandioos). en je weet dus dat je weer een paar jaar met een "matige" versterker zit en dat je de komende jaren geen nieuwe wilt kopen, want dan denken je ouders dat je er niet blij mee bent, en erg ondankbaar bent.
en ik had ook echt niet van mijn ouders verwacht dat ze een versterker voor me zouden kopen, want mijn gitaar en alles heb ik ook zelf moeten betalen.
en het is niet zo dat ik denk van.. och mijn ouders hebben een kut versterker voor me gekocht, kutzooi kutzooi.
ik vind het erg aardig van ze dat ze zomaar een versterker voor me kopen, en dan is het ook nog eens een stack, die opzich nog best lekker speelt, ( moet alleen nog wel ff wennen aan hoe alles werkt), maar ik denk dat het slimmer was als ze er eerst ff met mij over gingen praten..
mijn ouders laten zich namelijk nogal gauw omlullen door verkopers :roll: ... verkopers die zeggen dat deze versterker beter is dan de jcm in prijs/kwaliteitverhouding.
volgens mij krijgen ook veel mensen een verkeerd beeld van mij als ze dit topic lezen.. maar ik ben echt niet ondankbaar ofzo hoor.

Kun je dit niet gewoon bespreekbaar maken thuis?
Jouw mening is helder en je argumenten zijn steekhoudend.
Je zou je ouders voorzichtig duidelijk kunnen maken dat je heel erg blij bent dat ze je steunen in je hobby en dat je het geweldig vindt dat ze al die moeite voor je gedaan hebben, maar dat je redenen hebt om aan de kwaliteit van de versterker te twijfelen. En geef ze die redenen. En maak ze duidelijk dat het je niet om het geld te doen is (dat ligt gevoelig), maar geef wel aan dat er voor dat bedrag wellicht betere alternatieven beschikbaar waren geweest.

Als jij je volwassen genoeg toont om met je ouders hierover te praten, dan zullen zij wellicht volwassen genoeg zijn om daar op een positieve manier op te reageren.

Succes!

Bins
11 oktober 2005, 00:44
Ik ben het helemaal met vulvasonic eens! Ik wou eigenlijk hetzelfde gaan zeggen, maar toen ik helemaal naar beneden scrollde stond het er al :)

spanky_franky
11 oktober 2005, 13:24
Hoe zou jij het vinden als je al een hele tijd verlangt naar een nieuwe versterker, en je zit al meer dan 3 jaar met een goedkope laneyversterker van 15 watt, die kraakt aan alle kanten, en je het maar meteen goed wilt aanpakken en meteen een goeie versterker wilt kopen, en je spaart al een hele tijd voor een jcm 800 + cab, en je ouders weten dat je verlangt naar die jcm, en dan opeens komen ze op een dag thuis met een "matige" versterker ( ja geef toe, behringer is niet echt grandioos). en je weet dus dat je weer een paar jaar met een "matige" versterker zit en dat je de komende jaren geen nieuwe wilt kopen, want dan denken je ouders dat je er niet blij mee bent, en erg ondankbaar bent.
en ik had ook echt niet van mijn ouders verwacht dat ze een versterker voor me zouden kopen, want mijn gitaar en alles heb ik ook zelf moeten betalen.
en het is niet zo dat ik denk van.. och mijn ouders hebben een kut versterker voor me gekocht, kutzooi kutzooi.
ik vind het erg aardig van ze dat ze zomaar een versterker voor me kopen, en dan is het ook nog eens een stack, die opzich nog best lekker speelt, ( moet alleen nog wel ff wennen aan hoe alles werkt), maar ik denk dat het slimmer was als ze er eerst ff met mij over gingen praten..
mijn ouders laten zich namelijk nogal gauw omlullen door verkopers :roll: ... verkopers die zeggen dat deze versterker beter is dan de jcm in prijs/kwaliteitverhouding.
volgens mij krijgen ook veel mensen een verkeerd beeld van mij als ze dit topic lezen.. maar ik ben echt niet ondankbaar ofzo hoor.

Kun je dit niet gewoon bespreekbaar maken thuis?
Jouw mening is helder en je argumenten zijn steekhoudend.
Je zou je ouders voorzichtig duidelijk kunnen maken dat je heel erg blij bent dat ze je steunen in je hobby en dat je het geweldig vindt dat ze al die moeite voor je gedaan hebben, maar dat je redenen hebt om aan de kwaliteit van de versterker te twijfelen. En geef ze die redenen. En maak ze duidelijk dat het je niet om het geld te doen is (dat ligt gevoelig), maar geef wel aan dat er voor dat bedrag wellicht betere alternatieven beschikbaar waren geweest.

Als jij je volwassen genoeg toont om met je ouders hierover te praten, dan zullen zij wellicht volwassen genoeg zijn om daar op een positieve manier op te reageren.

Succes!+1

spanky_franky
11 oktober 2005, 13:25
Hoe zou jij het vinden als je al een hele tijd verlangt naar een nieuwe versterker, en je zit al meer dan 3 jaar met een goedkope laneyversterker van 15 watt, die kraakt aan alle kanten, en je het maar meteen goed wilt aanpakken en meteen een goeie versterker wilt kopen, en je spaart al een hele tijd voor een jcm 800 + cab, en je ouders weten dat je verlangt naar die jcm, en dan opeens komen ze op een dag thuis met een "matige" versterker ( ja geef toe, behringer is niet echt grandioos). en je weet dus dat je weer een paar jaar met een "matige" versterker zit en dat je de komende jaren geen nieuwe wilt kopen, want dan denken je ouders dat je er niet blij mee bent, en erg ondankbaar bent.
en ik had ook echt niet van mijn ouders verwacht dat ze een versterker voor me zouden kopen, want mijn gitaar en alles heb ik ook zelf moeten betalen.
en het is niet zo dat ik denk van.. och mijn ouders hebben een kut versterker voor me gekocht, kutzooi kutzooi.
ik vind het erg aardig van ze dat ze zomaar een versterker voor me kopen, en dan is het ook nog eens een stack, die opzich nog best lekker speelt, ( moet alleen nog wel ff wennen aan hoe alles werkt), maar ik denk dat het slimmer was als ze er eerst ff met mij over gingen praten..
mijn ouders laten zich namelijk nogal gauw omlullen door verkopers :roll: ... verkopers die zeggen dat deze versterker beter is dan de jcm in prijs/kwaliteitverhouding.
volgens mij krijgen ook veel mensen een verkeerd beeld van mij als ze dit topic lezen.. maar ik ben echt niet ondankbaar ofzo hoor.

Kun je dit niet gewoon bespreekbaar maken thuis?
Jouw mening is helder en je argumenten zijn steekhoudend.
Je zou je ouders voorzichtig duidelijk kunnen maken dat je heel erg blij bent dat ze je steunen in je hobby en dat je het geweldig vindt dat ze al die moeite voor je gedaan hebben, maar dat je redenen hebt om aan de kwaliteit van de versterker te twijfelen. En geef ze die redenen. En maak ze duidelijk dat het je niet om het geld te doen is (dat ligt gevoelig), maar geef wel aan dat er voor dat bedrag wellicht betere alternatieven beschikbaar waren geweest.

Als jij je volwassen genoeg toont om met je ouders hierover te praten, dan zullen zij wellicht volwassen genoeg zijn om daar op een positieve manier op te reageren.

Succes!+1

Noid
22 oktober 2005, 23:43
Wat lief van je ouders!

Even helemaal terug naar je eerste begin: is deze versterker geschikt voor rock/punk?

Ja hoor, daar kun je goed mee uit de voeten. Even je verdiepen in de versterker, totdat je een paar lekkere afstellingen hebt gevonden en je kunt weer wat jaren vooruit. Niet lullig bedoelt: of die JCM800 goed klinkt zit minstens zo veel in je vingers als in die cab. Krakkemikkig is zo'n behringer echt niet, veelzijdiger dan die marshall wel, en daardoor ook niet goed vergelijkbaar met die marshall. Het is zeker geen topklasse versterker maar het is wel allerzins acceptabel. Zeker voor het geld.

Ik sluit me verder bij vulvasonic aan. In die zin": het ding is net nieuw, je hebt al gespaard voor die marshall, wat zou er gebeuren als je terug gaat naar de winkel waar die Behringer gekocht is, en dat ding voor bijna de nieuwprijs inruilt op een jcm800? Natuurlijk wel even in overleg met je ouders. Dat zou toch ideaal zijn: je ouders dragen dan flink bij aan die jcm, waardoor je ze ook niet voor de schenen schopt, maar nog dankbaarder kunt zijn, want dankzij hen heb je dan nu al die jcm.

EpiCenturiesAWAy
22 oktober 2005, 23:54
Hoe valt de amp tot nu toe al mee ? Ik ben wel 'ns benieuwd naar de kwaliteit enzo!

aadbilnaad
23 oktober 2005, 20:21
de versterker bevalt me eigenlijk heel goed :D
speel nu een tijd ermee, en kan echt bijna alles ermee spelen.. je hebt wel 100 effecten, maja.. daar gebruik ik eigenlijk maar 2 van.
de fx processor gebruik ik ook nauwelijks/helemaal niet.
speel voor punk/rock steeds op 1 effect, en ik gebruik de clean stand met een effect.
je kan ook de low, mid en high tone instellen, en voor de wat lompere stijlen draai ik de low knop gewoon wat verder omhoog.
de mastervolume knop gaat tot 10, en als ik hem op 2,5 zet kom ik al ver boven een drumstel uit, dus vermogen zat.
ik heb besloten dat ik deze nog gewoon een aantal jaren hou, als ik nog wat verder gevorderd ben of deze versterker gaat vreemd doen, dan koop ik wel een jcm.. maar tot die tijd vermaak ik me wel met deze :lol:

enige minpuntje vind ik wel dat er niks van een distortiondraaiknop op zit ofzo, dus je kan niet echt goed de hoeveelheid distortion instellen.

EpiCenturiesAWAy
23 oktober 2005, 20:32
Heb je misschien soundclips of foto's ofzo ?

deedee
24 oktober 2005, 00:42
hmmm....
T enige wat me ouders mij voor mijn gitaar willen geven is een hoofdtelefoon. En ja, dat is serieus. Maar ze willen wel altijd voorschieten :-D. En voordat jullie grapjes gaan maken. Dat ligt niet aan mijn techniek, maar aan mijn stijl. Speel ik eens een avondje acoustisch of alleen maar clean vinden ze het opeens helemaal niet zo erg als ik me versterker wat harder zet :cool:

Maar erg aardig van je ouders, al zou ik ze subtiel duidelijk maken dat instrumenten (en versterkers en effecten) erg persoonlijk zijn en dat je liever de volgende keer zelf test.

Ik zou deze versterker (al ken ik hem niet, maar wat ik erover hoor)gebruiken om je sound te vinden. Omdat je er zoveel aan kan instellen hoor je vanzelf beter wat je wilt. Kan je over een paar jaar een jcm erbij kopen, en deze misschien zelfs houden voor de veelzijdigheid :wink:

Rw
24 oktober 2005, 21:41
koop een leuk overdrive pedaaltje van behringer (boss kopies)
ze schijnen niet eens slecht te klinken en bij dirk witte zijn ze maar 19 euro tsjakkaaaaa

aadbilnaad
25 oktober 2005, 15:24
Heb je misschien soundclips of foto's ofzo ?

foto heb ik wel.. kan helaas niks opnemen.. heb geen microfoon op de pc ofzo.. dus helaas :)

http://img499.imageshack.us/my.php?image=simg25403lk.jpg ( sorry voor de grote pic )

ennuh, let niet op die lelijke rooie gitaarband.. heb nu ondertussen al een zwarte :wink:

dejohan
25 oktober 2005, 16:21
ach ja een gegeven paard mag je nie onder zn kloten schoppen




Maar inderdaad, een gegeven kameel mag je niet in de reet kijken.


Blijkbaar doen jullie hééle rare dingen met jullie gekochte beesten.

:D

Braindead
25 oktober 2005, 19:55
Die versterker ziet er alleszins acceptabel uit!

Volgens mij zijn er velen die het met minder moeten doen.
Daarnaast moet ik toegeven dat ik geen Behringer kenner ben. Wat ik wel weet is dat Behringer vaak schema's van bekende merken als voorbeeld neemt (jat) en deze dan voor weinig nabouwd. Zo bezien kan ik me voorstellen dat het geluid van deze amp helemaal zo slecht niet is. In ieder geval betaal je niks teveel bij dit merk.

Daarnaast moet je een amp altijd leren kennen. Zoals je ziet bevalt hij toch goed, en geluid is daarnaast ook nog altijd een kwestie van smaak.
Als hij echt niet bevalt zou ik inderdaad proberen hem in te ruilen voor die jcm die je wilt hebben, maar dan zou ik toch eerst even zeker weten dat je dit niks vindt waar het momenteel niet op lijkt.

En als laatste,,,,, inderdaad geluid zit voor een groot deel in je vingers en in je pickups, je gitaar, en je effecten instellingen etc.....
Kortom als je een beetje gitarist bent krijg je hier best een heel vet geluid uit!

Zelf ga ik weleens een gitaarwinkel binnen en pak een stagg gitaar en speel over een baggerversterkertje van 100-150 euro, en dan klinkt het nog. Niet omdat ik een tooningenieur ben, maar omdat ik er het beste uit weet te halen.