PDA

View Full Version : wie wil mij een beetje op weg helpen



sKa3
16 september 2002, 19:05
hallo; ik ben inmiddels mijn squier periode wel zo'n beetje door en wil nu wel een andere gitaar/versterker. mijn budget ligt zo rond de 1200 euro (kan ietsje meer zijn, niet veel)voor beide.
Ik speel veel verschillende muziekstijlen; zelf eigenlijk vooral punk/ska maar met de schoolband ook rustige zooi (begeleiding musicals enz.). welke gitaar en versterker zijn hiervoor geschikt? ik dacht zelf al aan een epiphone les paul standaard (sta open voor suggesties) maar versterker weet ik nog helemaal niet. Een epi les paul kost zo ongeveer 600 euro toch? Nou dan heb ik nog 600 euro (iets meer kan) over voor een versterker. Hij moet wel hard genoeg gaan om boven het drumstel uit te komen dus ±50/60 watt ofzo geloof ik en het zou fijn zijn als de versterker een headphone output heeft en de mogelijkheid om er nog een extra speaker(cabinet) op aan te sluiten. (zijn andere functies ook nog handig? zeg het even)
Oh ja, ik heb ook een digitech rp7 multi-effecten board met een buis erin. dus ik dacht zelf meer aan iig een transistor amp.
ik koop het liefste gewoon in een winkel omdat ik dan tenminste nog iets van garantie enz heb. wie wil mij helpen?


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sKa3 op 2002-09-17 20:11 ]</font>

BLOK182
16 september 2002, 19:35
nou een buizenversterker klinkt toch vetter dan transistor, maarre, misschien een tweedehands Marshall JCM800? Daar kan je wel punk mee spelen en die klinken clean ook goed. Kosten zo ongeveer 500 euro. Misschien dat de Marshall experts er nog vanalles aan toe kunnen voegen?

sKa3
17 september 2002, 20:09
niemand anders die goede ideeen heeft???
en moet ik dan niet gewoon een versterker met een heel goed clean kanaal hebben aangezien ik dan gewoon de overdrive van m'n digitech rp7 gebruik???

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sKa3 op 2002-09-17 23:35 ]</font>

guvnor
18 september 2002, 09:08
Met die Epi zit je best goed, maar als ik jou was zou ik toch voor een buizenversterker kiezen. Het gaat niet alleen maar om de overdrive, maar om de hele sound. Ook clean klinkt een buizen versterker beter dan een solid state.

Ikzelf had ook een solid state met een Tubeman ervoor. Ik dacht ook HET buizengeluid te hebben door die Tubeman, maar nu ik een buizenversterker heb weet ik pas wat echt buizengeluid is. Een enkel buisje in je pre-amp geeft niet hetzelfde geluid! Test het en je weet het!

Lacrymosa
18 september 2002, 10:09
MIschien is een line6 spider iets.
Is welliswaar geen buizenbak, maar klinkt wel goed.

of mischien een marshall AVT

maar ik zou toch echt een buizenbak aanraden.
en voor 600 euro koop je al een kleintje, en een groote 2de hands, maar ik ben zelf ook niet echt een fan van 2de hands spullen.

CheerS!!

Anders Destium
18 september 2002, 10:13
met een 50 Watt buizenamp is het al mogelijk het dak ergens van af te blazen, dus een grote is vaak alleen lomp groot en zwaar, je kunt eens kijken naar een Peavey...

Dionyios
18 september 2002, 12:53
Er zijn ook winkels waar ze 2e hands spullen verkopen. Misschien kan je ze aan een mooi versterkertje komen, en toch garantie hebben...

Mitch
18 september 2002, 14:56
Als je per se in een winkel wil kopen (nieuw, tweedehands is vaak matige keus omdat de inruilprijzen vaak niet interessant zijn) kan ik je de Marshall AVT50 aanbevelen. Hard zat om boven een drum uit te komen, redelijk penetrant voor een versterker met één pre-ampbuisje en zacht genoeg voor thuisgebruik.
Maar eerlijk gezegd kun je voor die centen beter een tweedehands buizenversterker kopen; meer spreiding van je geluid, meer dynamiek (reageert leuker op je aanslag)en een veel mooiere scheur dan je uit je RP7 haalt.....
Ook al ben je nu tevreden: als je hoort hoe het anders kan ben je ineens snel ontevreden ! Zo gaat het vaak, zo ook met mij...
Kan me nog goed herinneren dat ik de oude valvestate in de oefenruimte werelds vond in vergelijking met mijn transistorbakkie thuis. Daarna was het geluid via mijn Digi multi-effect ineens een stuk mooier en veelzijdiger. Daarna kocht ik de AVT50 en vond het geluid via de Digi ineens stukken slechter, sterker nog: de oude valvestate in de oefenruimte bleek ineens een barrel :grin:
Toen kwam er een buizenversterker bij en bleek de AVT ineens een matige versterker;)

Lang verhaal, maar ik wil je behoeden voor het maken van dezelfde fout....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Seymour Paul op 2002-09-18 14:57 ]</font>

sKa3
18 september 2002, 16:21
is zo'n peavey bandit niet wat? ik heb wel al gezocht en er staat dat iedereen hem klote vindt maar vergelijk hem eens met andere 80/100 watt transistor versterkers in die prijsklasse, is die dan een beetje ok?
of is de H&amp;K edition silver dan beter ook al heeft die minder watts?

ik ga denk ik toch voor een transistor want die buizen moeten dan ook weer om de zoveel tijd vervangen worden en dat kost dan natuurlijk ook weer een hoop geld.

BLOK182
18 september 2002, 16:25
nou dat buizen vervangen valt wel mee, eindbuizen elke 1-1,5 jaar en pre-amp buizen elke 2-2,5 jaar (als ik het goed heb).
Geloof me, van een buizenversterker heb je echt veel meer plezier.

McCloud
18 september 2002, 18:01
Ik heb nu voor het eerst een buizenbak gekocht en ja, die klinkt stukken beter dan mijn Marshall Valvestate. Toch zijn die ouwe Valvestates geen slechte bakkies en ik heb er ook 8 jaar met plezier op gespeeld (o.a. in schoolbandjes). Ga zelf eens naar een muziekzaak en luister wat je goed/mooi vindt. Zeker in combinatie met die RP7.

Ik kan zeker de oude Valvestate serie van Marshall aanraden (types 8040, 8080, 8240 en 8280, ikzelf heb jaren op een 8240 gespeeld). Die nieuwe vind ik eerlijk gezegd een stuk slechter. In die oude Valvestates zaten ook betere speakers imho.
Volgens mij kan je een 2e hands Valvestate tegenwoordig voor een knaak en een Bounty kopen.

Maar zoals anderen al zeiden, buizen is mooier. Wil je transistor, ga dan voor die oude Valvestate serie.

sKa3
18 september 2002, 19:04
wow, ik ben een beetje aan het zoeken geweest en die 8080 en 8240 worden best wel veel aangeboden; voor echt lage prijzen.
alleen het lijkt net of alle marshall versterkers in friesland staan. en ik woon bij eindhoven dus dat gaat een beetje moeilijk. zo'n marshall ding lijkt me dan wel wat, alleen kan ik die natuurlijk nergens eerst uitproberen aangezien die oudere modellen niet meer in de winkel staan.

Mitch
18 september 2002, 21:01
Dat Peavey Bandit's klote zijn is pas waar als je ze vergelijkt met buizenversterkers..... Maar binnen de prijsklasse zou ik eerder voor de H &amp; K gaan, heeft minder scheur maar ook minder ruis.

Tja, die mening over oudere valvestates... ik weet niet hoor, McCloud, maar volgens mij ben je de enige die er zo over denkt ! De door jou genoemde types worden bij ons ook nog steeds gebruikt en ik heb me er gisteren weer heerlijk aan zitten ergeren omdat ik zo lui was de AVT niet mee te nemen.

McCloud
18 september 2002, 21:50
Ik heb eerlijk gezegd die AVT nog niet geprobeerd (ook geen interesse meer in eerlijk gezegd). Ik vind die 2e serie Valvestates niks (had ik inderdaad iets beter moeten uitleggen). Mijn gitaren (Fender Strat en PRS Custom) klonken altijd als een Samick van een tientje over die dingen (ze stonden in onze oefenruimte, ergernis ten top).

Ik moet wel zeggen dat de eerste Valvestate serie niet zo goed overweg kan met mijn PRS op het clean kanaal (en high output gitaren in het algemeen), maar met m'n Strat vind ik 'm nog steeds goed klinken (in ieder geval voor een transistor bak, beter dan welke ik ook geprobeerd heb). Maar zoals altijd, smaken verschillen. Het is ABSOLUUT geen buizenbak, maar een slechte versterker, zeker niet.

Maar zoals altijd. Veel uitproberen. Ik hoorde laatst in een muziekzaak iemand over een Peavey van een paar honderd euro spelen en dat vond ik erg goed klinken. Luisteren is weten!!!!

Ic3gl0vE
18 september 2002, 22:33
Dat peavey bandits klote zijn merk je ook al wel als je ze vergelijkt met een H&amp;K Club Reverg hoor... kost ongeveer hetzelfde dacht ik zo, klinkt 100 keer beter.
Maar als H&amp;K je wel bevalt kan je beter naar een oudere Attax 80, 100 of 200 zoeken
de 80 is 80 watt, 2 kanalen (vergelijkbaar met de Club Reverb)
de 100 is 110 watt met 3 kanalen en de 200 is een 2x12 combo met 3 kanalen en chorus (en hij's 2x130 watt dacht ik heheheh )

het voordeel aan de oudere modellen (de 80 en 100 zijn de voorlopers van de Club en Tour Reverb) is dat ze een buis in de voorversterker hebben en de nieuwe serie heeft dat niet... Ik vind dat de Attax 100 (die ik zelf heb) beter klinkt dan de Tour Reverb

Bins
18 september 2002, 23:26
Mensen, hoevaak moet ik het nou nog zeggen? :wink:
Fender ultra/ultimate chorus! Zoek er 1 tweedehands, of probeer em iig geval ff uit in de winkel. Clean is heeeel nice, Scheur is geen metal, maar zeker niet slecht...beetje "rauw". Krijg je dr nog een gratis chorus bij ook. 2x12, vet knipperend lichtje, wieltjes (!!), wat wil je nog meer?

@lex
19 september 2002, 00:02
Bij feedback (www.feedback.nl) zie ik een Marshall - VS 65R voor € 499,-. En dit is een buizen versterker.. Is dat niet wat??
Heeft iemand ervaring met deze?

sKa3
19 september 2002, 00:04
die H&amp;K attax 100 voldoet in ieder geval aan mijn eisen; heeft een hoofdtelefoon aansluiting en mogelijkheid om nog een speaker(cabinet) op aan te sluiten. volgens mij zijn ze ook niet zo duur.

pimmetje
19 september 2002, 07:14
Op 2002-09-19 00:02, schreef @lex:
Bij feedback (www.feedback.nl) zie ik een Marshall - VS 65R voor € 499,-. En dit is een buizen versterker.. Is dat niet wat??
Heeft iemand ervaring met deze?

Marshall VS zijn geen buizenversterkers... die VS staat voor ValveState. Deze hebben alleen 1 buisje in de pre-amp.

Overigens vind ik 't geluid van Valvestates niet slecht (zelf jarenlang op een 8080 gespeeld), maar 't is zeker geen buizengeluid. Probeer 'm maar eens meteen voor- of nadat je een echte buizenbak probeert. Dan hoor je meteen hoe iel en a-dynamisch (dus statisch ? :grin: )het geluid van zo'n VS eigenlijk is in vergelijking met echt buizen.

Let bij 't testen van de valvestate trouwens vooral 'ns op 't cleane kanaal. Dit vind ik persoonlijk z'n zwakste kant.

Als je overigens toch voor Valvestate wilt gaan, kijk dan ook eens 2e hands. Volgens mij kan je voor zo'n (kleine) 300 euro wel een oudere versie in zeer goede staat op de kop tikken. Da's dan eigenlijk dezelfde versterker voor iets meer dan de helft van de prijs.

... maar 't is en blijft geen buizenbak ...

guvnor
19 september 2002, 08:21
Op 2002-09-18 19:04, schreef sKa3:
wow, ik ben een beetje aan het zoeken geweest en die 8080 en 8240 worden best wel veel aangeboden; voor echt lage prijzen.
alleen het lijkt net of alle marshall versterkers in friesland staan. en ik woon bij eindhoven dus dat gaat een beetje moeilijk.

Hele goeie constatering. Ikzelf heb vorige maand een versterker gekocht en toen ik alle advertenties naliep leek ook echt alles in Friesland te zitten... Wat doen die jongens in het noorden toch?

sKa3
19 september 2002, 16:34
weet iemand waar of wie een H&amp;K attax 100 te koop staat. ik zou hem graag wel eens uit willen proberen maar bij de enige advertentie die ik vond was die al verkocht.
die attax 100 voldoet echt volledig aan mijn eisen en wat ik op internet heb gelezen is ook niet slecht; zeg maar eerder goed. maar uitproberen moet natuurlijk altijd he.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sKa3 op 2002-09-19 19:20 ]</font>

sKa3
19 september 2002, 19:21
nu zag ik deze op de duitse ebay.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&amp;item=907288251
is dit wat?
m'n duits is niet perfect (simpele scholier he)

Matje
20 september 2002, 08:03
Volgens mij wil iedereen die een valvestate heeft toch wel een echte buizenbak.