PDA

View Full Version : gibson S-1



hayo
6 oktober 2005, 20:15
heey

mijn vader heeft een gibson S-1 gekocht. maar deze is niet helemaal orgineel, hij is wit geschilderd en op de tuners staat een raar kringeltje met daaronder made in west-germany.
de schakelaars doen het ook niet meer
nu het plan... de gitaar opschuuren en lakken in de orginele kleur (waarschijnlijk naturel) en de electronica weer vernieuwen.
niet vervangen maar gewoon repareren zotdat de gitaar zo orgineel mogelijk blijft (op de tuners na)
en nu de vraag... waar dienen deze schakelaars voor er zitten er 2 op..
1 rare draaiknop waar 1-2-3-4 bij staat
en 1 schakelaar zoals op een lp. deze heeft nu maar 2 standen en dat vind ik een beetje vreemd aangezien er 3 elementen opzitten (je zou denken dat de schakelaar 5 standen zou hebben) maar ik kan er ook helemaal naast zitten hoor :lol:
en waar kan je iets opzoeken over het serienummer ?

groetjes hayo

Agent_Smith
6 oktober 2005, 20:24
De meeste s-1's zijn idd naturel. De pickup verschillen hier en daar wat qau uiterlijk. Die draaiknop is ook een element-schakelaar. Hij heeft een groot aantal klankcombinaties.
De tuners zijn waarschijnlijk Schallers (niet originaal dus, maar wel goed).
De serienummering werkt zoals elke Gibson (na '77). eerste en vijfde digit geven het bouwjaar.
Geef deze Gibson een nieuwe kans en maak er wat moois van!

hayo
6 oktober 2005, 20:37
ok bedankt voor de info.
hij komt dus uit ''78
maar klopt het dat 1 schakelaar maar 2 standen heeft ?
en wat schakel je dan precies met deze schakelaren ?
ja de PU'S zien er idd best vet uit transparant plastic en je ziet dus de windingen en de magneet zitten(tis er maar 1)
ik speel zelf bas maar heb dit nog nooit gezien

vulvasonic
6 oktober 2005, 21:28
FOTOOOOOOOO's!!!!!!!!!


Trouwens, die rare kringel op de mechanieken zou er op kunnen duiden dat we te maken hebben met Sperzelmechanieken (of waren dat nou Schallers????).....
Anyway, waarschijnlijk beter dan de originele.

De meeste S1's die ik heb gezien waren idd naturel, maar ik heb ze ook wel in het wit gezien. Weet je zeker dat dit gewoon geverfd is, of zou het de originele lak kunnen zijn?

nogmaals:
FOTOOOOOOOOO's!!!!!!!!!!
:D

Harry
6 oktober 2005, 21:43
S1's zijn cool!!

Fumi SG
6 oktober 2005, 21:53
nou, die schakelaars zijn een beetje vaag aangesloten. Als eerste de 2-standenschakelaar, daarmee kies je je brugpickup (aan of uit en als single coil). Daarnaast kun je met je draaischakelaar als volgt kiezen:

1) neck pickup
2) middelste en brug als humbuckers
3) alledrie elementen
4) neck en brug als humbuckers en uit fase


lekker vaag systeem, right? :roll:

hayo
7 oktober 2005, 08:59
heey

jep hij is idd erg vet en zwaar
nogal vaage schakelaren ja
en ik weet niet hoe ik fotos kan posten duss...
hij is wit geschilderd (heel slecht) de vorige eigenaar heeft dit gedaan

groetjes hayo

Orpheo
7 oktober 2005, 09:32
je moet eerst foto's hosten op een website, bv photobucket, en aanverwante artikelen. dan neem je de link van de foto zelf, en dan doe je t zo:

url foto

maar met webshots werkt t niet, weet ik al uit mijn hoofd. met welke t wel werkt weet ik uit mijn hoofd niet meer, photobucket o.a. in ieder geval wel.