PDA

View Full Version : Goedkoop isoleren



Put
6 oktober 2005, 18:57
yow. ik heb eindelijk mijn garage "leeg"
gehaald enne nu wil ik het ( voor de zekerheid ) isoleren. dat mag niet te veel kosten.
Weten jullie wat . goeie prijs kwaliteits verhouding qua isoleren ..

ik dacht bij de deur de randen gewoon met beetje schuim ( op de deur zit al wat ) .

Tips ?? danku

o ja . de garage zit niet aan een ander huis vast

buuck
7 oktober 2005, 00:16
1 groot schuimhok van maken. alle wanden, deuren, alles. liefst vrijwel naadloos aan elkaar gelijmt.

buuck
7 oktober 2005, 00:17
oja! je kunt het beste even rond loeren bij bouwafval. kijken waar ze met nieuwe woonwijk bezig zijn. daar ligt vast genoeg spul in de afvalbak.. zonde eigenlijk om het weg te gooien als je het kunt gebruiken. :wink:

Nielsje
7 oktober 2005, 00:21
een vriend van me heeft ooit een oud asielzoekers tehuis 'geplunderd' (kreeg het gewoon mee hoor) maar kreeg daarvan dan een stapel matrassen van hier tot gunder.. heeft ie in de schuur tegen de muur gehangen, gipsplatenwandje ervoor...

Harry
7 oktober 2005, 11:01
kijk wel uit met vocht, als dat in het tussenwandje komt kun je allerlei enge ziektes krijgen. Dus goed ontluchten.

koella
15 oktober 2005, 23:20
Isoleren, onzin. Nodig de buurvrouw uit voor een kop koffie, veel goedkoper.
Ik heb zelf de zoon van de Buurvrouw gratis basles gegeven. Ik kan nooit meer iets verkeerd doen!

Zonder dollen. Als je niet gaat drummen, is isolatie van deuren en ramen (dubbele deuren/plexiglas) voldoende. Je hoeft namelijk dan geen lage frequenties uit te schakelen. Ik heb het zelf ook gedaan met mijn vrijstaande garage. Is afdoende.

Han S
26 oktober 2005, 14:26
http://www.domesticsoundproofing.co.uk/products.htm

Op deze website stonden tot voor kort heel mooie afbeeldingen van constructies, maar ze zijn hem aan het updaten, mogelijk komen ze nog terug. Ik heb ze in ieder geval op mijn HD staan, dus ik kan ze altijd ergens stallen zodat je er bij kunt.

Het principe van geluidsisolatie is massa en demping, de constructie is gebaseerd op het 'box in a box' principe waarbij de boxen zoveel mogelijk massa moeten hebben en waarbij de tussenliggende ruimte is opgevuld met een 'fluffy' materiaal waarbij moet worden opgemerkt dat glaswol een ietsje beter lage frequenties dempt dan steenwol.

Stel je voor dat je twee constucties maakt welke geen verbinding met elkaar hebben en die bestaan uit een gipsplaat van 15 mm, 10cm glaswol en weer een gipsplaat van 15 mm, een sandwich dus. dan komt er een luchtspouw van 10cm en vervolgens weer een zelfde constructie. Naden worden zorgvuldig afgekit.


Met deze constructie hou je ongeveer 40 dB tegen, maar let nu goed op! Je hebt nu dus vier gipsplaten gebruikt en twee lagen glaswol van 10 cm. Als je deze materialen op een andere manier toepast win je zomaar een extra 23 dB en is de reductie rond 63 dB, dat werkt als volgt: je zet twee gipsplaten tegen elkaar, dubbel dus en daar achter de glaswol, vervolgens de luchtspouw, dan weer een laag glaswol en weer een dubbele gipsplaat.

De vloer kun je leggen op een plaat acoustisch schuim met een grote densiteit, in de bouwmarkt vind je die vlokkenschuim platen.

Het plafond is en ander probleem, in Amerika vind je mooie montagebeugels, twee beugels haaks over elkaar met een blokje silicone rubber er tussen, de ene beugel schroef je aan het bestaande plafond en aan de andere beugel hangt de balklaag voor het tweede plafond dat dus in zijn geheel op rubber blokjes rust. Ook hier weer massa en demping.

Dit systeem heb ik toegepast in de 90 m2 grote opnameruimte van de studio en het is daar heerlijk stil. Er ging wel een vrachtwagen vol glaswol en gipsplaten in en een berg houten balken en ribben.

Als je ruiten toepast, neem dat twee platen glas welke zo dik mogelijk zijn, maar wel van verschillende dikten, dit voorkomt resonantie doorgave. De beide kozijnen ook weer los van elkaar en sponsachtig rubber er tussen. Als het binnenste kozijn resoneert geeft hij het niet door aan het buitenste.

Het is een hoop werk en het kost een paar centen, maar je kunt een ruimte zo stil maken dat de buren niets meer horen. Ga niet zelf experimenteren, er is heel veel informatie over de materie te vinden op het internet.

Succes

majortomtogroundcontrol
30 oktober 2005, 13:00
wij bouwen ook een repetitieruimte.
we hebben zeker nog eierkartons over. je mag de ze overkopen eventueel voor een prijsje

JCG
30 oktober 2005, 14:09
http://www.domesticsoundproofing.co.uk/products.htm

Op deze website stonden tot voor kort heel mooie afbeeldingen van constructies, maar ze zijn hem aan het updaten, mogelijk komen ze nog terug. Ik heb ze in ieder geval op mijn HD staan, dus ik kan ze altijd ergens stallen zodat je er bij kunt.

Succes

En hoelang kan je repeteren voordat je dood neervalt door zuurstif gebrek :wink:

DarknessAwaits
31 oktober 2005, 10:35
http://www.domesticsoundproofing.co.uk/products.htm

Op deze website stonden tot voor kort heel mooie afbeeldingen van constructies, maar ze zijn hem aan het updaten, mogelijk komen ze nog terug. Ik heb ze in ieder geval op mijn HD staan, dus ik kan ze altijd ergens stallen zodat je er bij kunt.

Het principe van geluidsisolatie is massa en demping, de constructie is gebaseerd op het 'box in a box' principe waarbij de boxen zoveel mogelijk massa moeten hebben en waarbij de tussenliggende ruimte is opgevuld met een 'fluffy' materiaal waarbij moet worden opgemerkt dat glaswol een ietsje beter lage frequenties dempt dan steenwol.

Stel je voor dat je twee constucties maakt welke geen verbinding met elkaar hebben en die bestaan uit een gipsplaat van 15 mm, 10cm glaswol en weer een gipsplaat van 15 mm, een sandwich dus. dan komt er een luchtspouw van 10cm en vervolgens weer een zelfde constructie. Naden worden zorgvuldig afgekit.


Met deze constructie hou je ongeveer 40 dB tegen, maar let nu goed op! Je hebt nu dus vier gipsplaten gebruikt en twee lagen glaswol van 10 cm. Als je deze materialen op een andere manier toepast win je zomaar een extra 23 dB en is de reductie rond 63 dB, dat werkt als volgt: je zet twee gipsplaten tegen elkaar, dubbel dus en daar achter de glaswol, vervolgens de luchtspouw, dan weer een laag glaswol en weer een dubbele gipsplaat.

De vloer kun je leggen op een plaat acoustisch schuim met een grote densiteit, in de bouwmarkt vind je die vlokkenschuim platen.

Het plafond is en ander probleem, in Amerika vind je mooie montagebeugels, twee beugels haaks over elkaar met een blokje silicone rubber er tussen, de ene beugel schroef je aan het bestaande plafond en aan de andere beugel hangt de balklaag voor het tweede plafond dat dus in zijn geheel op rubber blokjes rust. Ook hier weer massa en demping.

Dit systeem heb ik toegepast in de 90 m2 grote opnameruimte van de studio en het is daar heerlijk stil. Er ging wel een vrachtwagen vol glaswol en gipsplaten in en een berg houten balken en ribben.

Als je ruiten toepast, neem dat twee platen glas welke zo dik mogelijk zijn, maar wel van verschillende dikten, dit voorkomt resonantie doorgave. De beide kozijnen ook weer los van elkaar en sponsachtig rubber er tussen. Als het binnenste kozijn resoneert geeft hij het niet door aan het buitenste.

Het is een hoop werk en het kost een paar centen, maar je kunt een ruimte zo stil maken dat de buren niets meer horen. Ga niet zelf experimenteren, er is heel veel informatie over de materie te vinden op het internet.

Succes


wij bouwen ook een repetitieruimte.
we hebben zeker nog eierkartons over. je mag de ze overkopen eventueel voor een prijsje

Kijk en vergelijk... :lol:

DarknessAwaits
31 oktober 2005, 10:35
http://www.domesticsoundproofing.co.uk/products.htm

Op deze website stonden tot voor kort heel mooie afbeeldingen van constructies, maar ze zijn hem aan het updaten, mogelijk komen ze nog terug. Ik heb ze in ieder geval op mijn HD staan, dus ik kan ze altijd ergens stallen zodat je er bij kunt.

Het principe van geluidsisolatie is massa en demping, de constructie is gebaseerd op het 'box in a box' principe waarbij de boxen zoveel mogelijk massa moeten hebben en waarbij de tussenliggende ruimte is opgevuld met een 'fluffy' materiaal waarbij moet worden opgemerkt dat glaswol een ietsje beter lage frequenties dempt dan steenwol.

Stel je voor dat je twee constucties maakt welke geen verbinding met elkaar hebben en die bestaan uit een gipsplaat van 15 mm, 10cm glaswol en weer een gipsplaat van 15 mm, een sandwich dus. dan komt er een luchtspouw van 10cm en vervolgens weer een zelfde constructie. Naden worden zorgvuldig afgekit.


Met deze constructie hou je ongeveer 40 dB tegen, maar let nu goed op! Je hebt nu dus vier gipsplaten gebruikt en twee lagen glaswol van 10 cm. Als je deze materialen op een andere manier toepast win je zomaar een extra 23 dB en is de reductie rond 63 dB, dat werkt als volgt: je zet twee gipsplaten tegen elkaar, dubbel dus en daar achter de glaswol, vervolgens de luchtspouw, dan weer een laag glaswol en weer een dubbele gipsplaat.

De vloer kun je leggen op een plaat acoustisch schuim met een grote densiteit, in de bouwmarkt vind je die vlokkenschuim platen.

Het plafond is en ander probleem, in Amerika vind je mooie montagebeugels, twee beugels haaks over elkaar met een blokje silicone rubber er tussen, de ene beugel schroef je aan het bestaande plafond en aan de andere beugel hangt de balklaag voor het tweede plafond dat dus in zijn geheel op rubber blokjes rust. Ook hier weer massa en demping.

Dit systeem heb ik toegepast in de 90 m2 grote opnameruimte van de studio en het is daar heerlijk stil. Er ging wel een vrachtwagen vol glaswol en gipsplaten in en een berg houten balken en ribben.

Als je ruiten toepast, neem dat twee platen glas welke zo dik mogelijk zijn, maar wel van verschillende dikten, dit voorkomt resonantie doorgave. De beide kozijnen ook weer los van elkaar en sponsachtig rubber er tussen. Als het binnenste kozijn resoneert geeft hij het niet door aan het buitenste.

Het is een hoop werk en het kost een paar centen, maar je kunt een ruimte zo stil maken dat de buren niets meer horen. Ga niet zelf experimenteren, er is heel veel informatie over de materie te vinden op het internet.

Succes


wij bouwen ook een repetitieruimte.
we hebben zeker nog eierkartons over. je mag de ze overkopen eventueel voor een prijsje

Kijk en vergelijk... :lol:

Han S
1 november 2005, 10:38
http://www.domesticsoundproofing.co.uk/products.htm

Op deze website stonden tot voor kort heel mooie afbeeldingen van constructies, maar ze zijn hem aan het updaten, mogelijk komen ze nog terug. Ik heb ze in ieder geval op mijn HD staan, dus ik kan ze altijd ergens stallen zodat je er bij kunt.

Succes

En hoelang kan je repeteren voordat je dood neervalt door zuurstif gebrek :wink:

Je zult eerder omkomen door een te hoog CO2 gehalte, je wordt suf en slaperig en raakt bewusteloos.

Maar er zijn ook goede oplossingen voor ventilatie met labyrinth kokers welke aan de binnenkant dempend materiaal hebben, kun je ook allemaal makkelijk zelf maken.

Dirk W
1 november 2005, 11:58
co2 gehalte en tekort aan zuurstof komen op het zelfde neer einstein :wink:

JCG
1 november 2005, 15:06
http://www.domesticsoundproofing.co.uk/products.htm

Op deze website stonden tot voor kort heel mooie afbeeldingen van constructies, maar ze zijn hem aan het updaten, mogelijk komen ze nog terug. Ik heb ze in ieder geval op mijn HD staan, dus ik kan ze altijd ergens stallen zodat je er bij kunt.

Succes

En hoelang kan je repeteren voordat je dood neervalt door zuurstif gebrek :wink:

Je zult eerder omkomen door een te hoog CO2 gehalte, je wordt suf en slaperig en raakt bewusteloos.

Maar er zijn ook goede oplossingen voor ventilatie met labyrinth kokers welke aan de binnenkant dempend materiaal hebben, kun je ook allemaal makkelijk zelf maken.

Ik denk dat je koolstofmonoxide (CO) en koolstofdioxide (CO2)door elkaar haalt. Van CO wordt je duf en ga je knock out. CO2 opzich zelf doet weinig.

Fumi SG
1 november 2005, 15:38
kan ook met CO2, je hebt dan echter een veeeeel hoger gehalte nodig. Maar het kan wel... CO is wel lijp trouwens, je hebt het niet snel in de gaten. :(

Han S
1 november 2005, 15:46
CO is reukloos en giftig, CO2 is niet giftig maar met een te hoge dosis in je bloed verzuur je.

Ik weet dat omdat mijn moeder op die manier is overleden, je merkt er zelf niets van.

Pierz
2 november 2005, 10:23
co2 gehalte en tekort aan zuurstof komen op het zelfde neer einstein :wink:

Niet dus. Bij een te hoog CO2 gehalte kan je bloed zijn CO2 niet meer afstaan en bij een tekort aan zuurstof kan je geen zuurstof meer opnemen, maar wel CO2 afstaan. Ik weet niet meer precies waarom, maar hierdoor raak je bij een te hoog CO2 ongemerkt bewusteloos en heb je bij een laag gehalte aan zuurstof het gevoel dat je stikt.